Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
DziaÂły forum
>
Wydarzenia
>
Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
6
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli (Przeczytany 38812 razy)
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #15 :
Maj 13, 2013, 10:12:12 »
Tyson bĂŞdzie graÂł 21 koncert Mozarta
JuÂż jestem ciekawa jego Andante i kadencji, ktĂłre wybierze ( a moÂże sam je sobie skomponowaÂł?) do tego koncertu..
http://www.cmireb.be/cgi?usr=q96tsk7kg8&lg=en&pag=2016&tab=108&rec=4139&frm=0&par=secorig2002&par2=atvorig3771&id=6778&flux=37484283
Pozosta³e nazwiska uczestników sesji o 20 raczej nic mi nie mówi¹ ( Lu Shen - gdzieœ ju¿ s³ysza³am), ale repertuar: palce lizaÌ! Kreisleriana Schumanna, Sonaty Scarlattiego, 24 preludia Chopina, a w sesji o 15 m.in Uwertura do Tannhäusera Wagnera w opracowaniu Liszta..A koncertów Mozarta bêd¹ a¿ 4 rodzaje: 9-ty, 17-sty, 20-ty i 21-szy.
Oczywiœcie - jest niemo¿liwoœci¹ przyspawaÌ siê do komputera i œledziÌ to wszystko na bie¿¹co, ale na szczêscie produkcje pó³finalistów powêdruj¹ po fakcie do archiwum i bêdzie mo¿na je ods³uchaÌ póŸniej.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #16 :
Maj 14, 2013, 09:14:51 »
Doskonale wykonany Mozart przez Andrew Tysona
http://www.youtube.com/watch?v=NC0TljGcJIE
P.S.
Pupile naszych pan, strzezcie sie (Wunder, Trifonov itd.)
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #17 :
Maj 14, 2013, 18:01:58 »
Przy Andante miaÂłam ciarki - to byÂło tak delikatne, intymne, mam wraÂżenie Âże osobiste ( o czym on tam opowiadaÂł pod nosem?), Âże czuÂłam siĂŞ niemalÂże skonfundowana patrzÂąc na Andrzejka ...Przy replayu tylko audio
Tak bardzo wczuwaÂł siĂŞ w grĂŞ..
Bardzo dobre wykonanie ( choĂŚ akurat w tej kwestii mogliby siĂŞ wypowiedzieĂŚ nasi forumowi Mozart-eksperci), powiem jednak Âże ten sam koncert w wykonaniu Chozjainowa (zagrany na konkursie w Sydney) bardziej mi siĂŞ podobaÂł - byÂł taki niesforny, zadziorny, radoÂśnie "zapĂŞdzony" - a przy tym zagrany bardzo czystym, rĂłwnym, takim moÂżna powiedzieĂŚ jasnym dÂźwiĂŞkiem- bardzo precyzyjnie wyartykuÂłowanym ( U Tysona czasami w piano dÂźwiĂŞk jakby zanikaÂł)..Tak ja to widzĂŞ, a raczej sÂłyszĂŞ..
http://www.cobra.be/cm/cobra/cobra-mediaplayer/redactietips-cobra/kew2013-videozone/1.1628851
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #18 :
Maj 15, 2013, 00:21:07 »
Przesluchalem 3 cz Mozarta w wyk. Hozjajnowa, by moc porownac z Mozartem Andrew.
Moim zdaniem jest spora roznica na korzysc Tysona.
Tyson nokautuje Mikolaja artykulacja.
Ale coz, kazdy ma swoje preferencje.
P.S.1
Slabiutko grajaca orkiestra nie pomagala Andrew
P.S.2
Nie slyszalem 2 cz Andrew. Byc moze zaniki dzwieku sa przyczyna Twojego sprzetu Doroto, gdyz faktem jest, ze Tyson
potrafi grac ledwie slyszalne piano nie odczytywane przez sredniej klasy glosniki.
Sprobuj ze sluchawkami.
P.S.3
Czy szybkosc grania jest Twoim kryterium radosci /nieradosci Doroto?
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #19 :
Maj 15, 2013, 19:02:09 »
Co do orkiestry: zgodzĂŞ siĂŞ - w kameralnym skÂładzie brzmiaÂła jakoÂś blado i miaÂłam czasem wraÂżenie, Âże sÂłyszĂŞ tylko fortepian ( oczywiÂście w partiach poza kadencjami).
JeÂśli chodzi o sprzĂŞt: nigdy, ale to przenigdy nie sÂłucham muzyki klasycznej z gÂłoÂśnikĂłw. A juÂż odsÂłuchiwanie jej z komputerowych lub laptopowych gÂłoÂśniczkĂłw to jakieÂś nieporozumienie. OczywiÂście: sÂłuchawki - moÂże nie jakieÂś audiofilskie, ale teÂż nie ze sklepu "wszystko za 5 zÂł"
W kwestii zaœ szybkoœci grania i miary mojej satysfakcji w zwi¹zku z ni¹ - to nie tak. Wszystko musi mieÌ swój czas i miejsce. Musi wspó³graÌ ze sob¹. Czasem podobaj¹ mi siê wykonania szybsze ni¿ zwykle, jeœli tylko jest to czymœ uzasadnione. Je¿eli dziêki temu utwór zyskuje "nowe ¿ycie", jest pe³en emocji, pulsuje i sprawia, ¿e chcê s³uchaÌ do koùca - OK. Nie jestem muzykiem, nuty to dla mnie coœ w rodzaju chiùskich piktogramów - ale zaczynam coraz bardziej to sobie ceniÌ. Dziêki temu odbieram utwór "s³uchowo", akustycznie, na zasadzie przyjemnoœci lub jej braku ze s³uchania. Nie analizujê czy wykonawca zagra³ wszystko w zgodzie z partytur¹ - no chyba, ¿e jest to utwór dobrze mi znany z wielu interpretacji i go³ym uchem czasem s³ychaÌ, ze by³o coœ nie tak.
Liczy siĂŞ ogĂłlne wraÂżenie, to czy po przesÂłuchaniu jakiegoÂś wykonania chcĂŞ do niego wrĂłciĂŚ, czy ono mnie w jakiÂś sposĂłb porusza.
Cytat: bartus Maj 15, 2013, 00:21:07
Ale coz, kazdy ma swoje preferencje.
- otó¿ to!
I caÂłe szczĂŞÂście. Co by to byÂło, gdyby wszystkim podobaÂło siĂŞ to samo..
Ps. Nie zapomnijcie dzisiaj wesprzeĂŚ duchowo naszego rodaka na konkursie - juÂż za godzinĂŞ Mateusz Borowiak zagra w Brukseli 9-ty koncert Mozarta.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #20 :
Maj 16, 2013, 00:27:04 »
Napisalas,ze wyk. Hozjajnowa bylo radosne.
Co mialas na mysli?
Czy moglabys blizej to okreslic.
Moim zdaniem H. gral szybko ,ale niezbyt radosnie.
Odczulem wrazenie, ze sie nawet meczy i jest zdenerwowany.
P.S.1
Slabiutka orkiestra nie w sensie sily brzmienia, lecz sporej ilosci bledow, nierownosci.
Sklad (ilosciowo) byl prawidlowy.
P.S.2
Nie rozumiem Twojej alergii do glosnikow (bron boze, tylko nie glosniki??)
Sluchawki daja wiecej detalu,ale tez zatykaja uszy.
Ja tez uzywam sluchawek. Wolalbym jednak pare dobrych glosnikow.
Chwala Tobie, ze muzyke odbierasz na czuja, spontanicznie, bez wiedzy i znajomosci nut.
Taki sposob odbioru zwieksza tolerancje na bledy i pozwala na duze zadowolenie nawet podczas sredniego wykonania.
I o to wlasnie chodzi - dobre samopoczucie i zadowolenie.
Bledy w sztuce nie sa jednak mile widziane,... ale co z tego
(powiedzialby ktos)
, nas to nie dotyczy.
...A moze.. jednak jest to wazne.
Gdybysmy zrezygnowali z perfekcji nie wiem jak wygladalaby muzyka, sztuka wykonawcza za kilka stuleci.
Nie mielibysmy zadnego wzorca, odnosnika, autorytetu. Kazdy odbieralby sobie po swojemu.
Sukces artysty zalezalby od ilosci przyjaciol na FB, od plotki lub kasy.
Mistrzowskie wykonania stracilyby popularnosc, gdyz publicznosc nie mialaby zadnego kryterium wyznaczonego przez tzw.autorytet.
Jak na razie, cieszmy sie z tego ukladu jaki mamy i delektujmy sie mozartami, sokolowami i gouldami i.... kaufmanami
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #21 :
Maj 18, 2013, 17:14:38 »
Po prostu, Bartku - by³o radosne - tak to czujê i nie ma sensu dr¹¿yÌ dalej. Za to zupe³nie nie odbieram jego gry jako nerwowej ( chocia¿ czêsto siê zdarza, ¿e m³odzi pianiœci graj¹c w stresie konkursowym, koncertowym itp. nierzadko "zapêdzaj¹" utwory). I tyle. Wiêcej nie bêdê siê rozwodziÌ, bo to w¹tek o konkursie w Brukseli, w którym Nikolay nie bierze udzia³u.
Po raz kolejny przekonaliœmy siê jak ró¿na jest percepcja tych samych wykonaù. Gdybyœmy czuli tak samo, nie by³oby o czym dyskutowaÌ.
Tymczasem pó³fina³ dobiega koùca, w tej chwili s³yszê strojenie fortepianu w przerwie przedostatniej sesji tego etapu: za chwilê dwa recitale (Yejin Noh i Kana Okada). W sesji o 20 zagra zaœ recital Mateusz Borowiak.
Nie wiem, gdzie was wszystkich wywia³o- Beatka za³o¿y³a w¹tek,a teraz nikogo w³aœciwie tu nie ma( ³¹cznie z sam¹ za³o¿ycielk¹). PisaÌ sama do siebie i z kronikarskiego obowi¹zku nie za bardzo mam ochotê. Poza tym: niewiele s³ucha³am w tym tygodniu. Pomimo doœÌ dogodnych godzin przes³uchaù, proza ¿ycia daje siê we znaki i nie sposób porzuciÌ domowych obowi¹zków, aby œledziÌ konkurs ( nawet przes³uchiwanie z archiwów jest czasoch³onne). S³ucha³am i ogl¹da³am z doskoku, co mi tam wpad³o akurat w danym momencie, kiedy z jakiegoœ powodu znalaz³am siê przy komputerze w zasiêgu internetu. By³o to bardzo wyrywkowe i fragmentaryczne i trudno stwierdziÌ czy to, co s³ysza³am jest w jakiœ sposób miarodajne. Ale: wydaje mi siê, ¿e fajnie zagra³ Mozarta nasz Mateusz ( nawet ciep³o go przyjê³a publicznoœÌ po wykonaniu), us³ysza³am ca³kiem ciekawe i "wci¹gajace" interpretacje Davida Funga ( Preludium Rachmaninowa op.32/10 i op.110 Beethovena). Jako osobowoœci sceniczne ( w dobrym tego s³owa znaczeniu) objawili mi siê: Sasha Grynyuk ( w³aœnie przed chwila skoùczy³ graÌ 20 koncert Mozarta - wspaniale jak na mój gust) i Stanis³aw Khristenko ( Chrystenko?) - niesamowity Prokofiew w II Sonacie( ale jak to Prokofiew -nie zawsze ³atwy do s³uchania) i Hiszpaùska Rapsodia Liszta, która raz po raz przenika³a mnie tzw. ciarkami .
U Tysona w recitalu dominowa³a zaœ tzw. wspó³czecha - jazda obowi¹zkowa, czyli specjalnie napisany na konkurs utwór kompozytora o swojsko brzmi¹cym nazwisku Rzewski ( "Dream") oraz Henriego Dutilleux : Le jeu des contraires (3 preludia) - jeszcze nie doros³am do konsumpcji takiego rodzaju muzyki. By³ tez Skriabin i jego 3 Sonata zagrana ciut inaczej ni¿ Rosjanie j¹ czuj¹ i wykonuj¹, ale trudno mi siê odnieœÌ czy by³o dobrze czy Ÿle - tego kompozytora dopiero zaczynam rozgryzaÌ. Scarlattiego sonat nie s³ysza³am, Bach mi przelecia³ mimo uszu, ale przyjmijmy ¿e nie by³am zbyt skupiona na s³uchaniu w tym momencie. Zreszt¹: kto chce, niech pos³ucha z archiwów.
DziÂś poÂźnym wieczorem poznamy 16 finalistĂłw. Mam nadziejĂŞ, ze jury dokona dobrego wyboru, nie utrÂąci kogoÂś ciekawego. Ale konkursy to konkursy - zawsze bĂŞdÂą jakieÂś rozczarowania, zarĂłwno dla uczestnikĂłw jak i sÂłuchaczy.
Za tydzieĂą rozpoczyna siĂŞ konkurs Van Cliburna: mocno zastanawiam siĂŞ czy zakÂładaĂŚ wÂątek.
WeÂźmie tam udziaÂł wielu bardzo dobrych pianistĂłw (w tym Nikolay), ale nie chciaÂłabym byĂŚ sama z tym tematem. OczywiÂście: moÂżna uzupeÂłniaĂŚ wÂątki personalne ( Marcin Koziak ma swĂłj, Kola teÂż), ale znacznie ciekawiej byÂłoby poznaĂŚ i podzieliĂŚ siĂŞ wraÂżeniami o grze innych pianistĂłw. Napiszcie co wy na to?
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #22 :
Maj 18, 2013, 18:11:13 »
UdaÂło mi siĂŞ "wkrĂŞciĂŚ" na recital Kana(y?) Okada(y?)..AleÂż ta dziewczyna gra! Z jakÂą pasjÂą wygrywa pasaÂże w Après une lecture du Dante Liszta! Dobrze mi siĂŞ tego sÂłucha - coÂś tam siĂŞ dzieje, opowieœÌ wciÂąga narracjÂą i piĂŞknym dÂźwiĂŞkiem. Przed Dante SonatÂą zagraÂła Kinderszenen Schumanna - teÂż ciekawie- lirycznie i ciepÂło.
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #23 :
Maj 18, 2013, 22:57:05 »
Bardzo mi siĂŞ podoba Mateuszowy Bach. WÂłaÂśnie jest w trakcie 2-giej Partity...Bardzo Âżywa, "opowiadajÂąca" gra.
BĂŞdzie jeszcze Gaspard de la nuit Ravela i "Dream" Rzewskiego.
Nasz rodak jest ostatnim zawodnikiem pó³fina³ów - pierwszy i ostatni zawsze ma najgorzej - lecz mam nadziejê, ¿e ju¿ niebawem us³yszymy go jako finalistê..
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #24 :
Maj 19, 2013, 00:13:01 »
Cytuj
GdybyÂśmy czuli tak samo, nie byÂłoby o czym dyskutowaĂŚ.
Mam wrazenie, ze jednak nie chcesz dyskutowac.
Dialog urywasz szybkim "Po prostu tak to czuje nie bede tego drazyc dalej"
Argument "taktoczuje" czesto pojawia sie w Twoich odpowiedziach Kati.
Moim zdaniem argument taki powinien byc poprzedzony slowem "nie wiem"
A wiec, mowiac nie wiem urywasz wszelaka dyskusje.
Reasumujac, Twoje zdanie "nie byloby o czym dyskutowac" jest bez sensu.
P.S.
Borowiak + Bach = OK
«
Ostatnia zmiana: Maj 19, 2013, 00:16:16 wysłane przez bartus
»
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #25 :
Maj 19, 2013, 11:38:11 »
Mateusz w FINALE!! Tyson rĂłwnieÂż!
Oto peÂłna lista dopuszczonych do decydujÂącego etapu konkursu:
Mateusz Borowiak
Tatiana Chernichka
David Fung
RĂŠmi Geniet
Boris Giltburg
Roope GrĂśndahl
Sean Kennard
Stanislav Khristenko
Sangyoung Kim
Yuntian Liu
Andrew Tyson
Zhang Zuo
Nasz przedstawiciel znĂłw bĂŞdzie graÂł jako ostatni: 1 czerwca o 20, Tyson dwa dni wczeÂśniej - 30 maja teÂż o 20.
Bartku, napisaÂłam przecieÂż Âże to nie jest wÂątek o Koli, dlatego nie bĂŞdĂŞ rozbierac na czynniki pierwsze jego Mozarta. ZresztÂą, nawet gdybym chciaÂła - mĂłj niedostatek wiedzy fachowej uniemozliwia to. Tak, owszem - czĂŞsto piszĂŞ, Âże "tak czujĂŞ" - bo przytoczony brak wiedzy pozwala tylko na takie stwierdzenie. A jak mam dyskutowac o uczuciach? To jest coÂś niewymiernego i subiektywnego. A poza tym: czasem nie mam ochoty na forum publicznym "wywnĂŞtrzaĂŚ" siĂŞ. RobiĂŞ to i tak chyba wystarczajÂąco na Kolowym wÂątku.
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #26 :
Maj 19, 2013, 14:29:53 »
Mateusz i Partita nr 2 Bacha na konkursie w Cleveland w 2011:
http://www.youtube.com/watch?v=ju0mUS2Lbv4
Zapisane
kati
Zaawansowany uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #27 :
Maj 20, 2013, 00:11:32 »
Nasz finalista zagra III koncert Rachmaninowa (co mnie niezmiernie cieszy). Ten sam koncert wybrali teÂż: Remi Geniet (28 maja) i Boris Giltburg (29 maja) zaÂś pozostali:
Tyson - II koncert Rachmaninowa
Tatiana Chernichka(27 maja), Yuntian Liu (30 maja), Zhang Zuo(27 maja) - I koncert Czajkowskiego
Stanislav Khristenko(29 maja), Sean Kennard (1 czerwca), Roope GrĂśndahl( 28 maja) - I koncert Brahmsa
David Fung (31 maja) - II koncert Brahmsa
Sangyoung Kim ( 31 maja) - II koncert Prokofiewa
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3011
Asia
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #28 :
Maj 22, 2013, 03:08:16 »
Mnie te¿ bardzo cieszy, ¿e nasz Mateusz od "dmuchawcowego" Ravela tym razem rozwin¹³ konkursowe skrzyd³a i idzie jak burza:) Bêdê trzymaÌ za niego kciuki. Myœlê, ¿e jeœli zajmie wysokie miejsce, to ju¿ zdobêdzie jeœli nie uk³ady, to przynajmniej reklamê;) Z radoœci¹ pos³ucham jego Rachmaninowa. Zreszt¹ wszystkich, których siê da. No tak, jeszcze jest Cliburn...
Dobrze, Âże pod koniec miesiÂąca mam trochĂŞ wolniejszych dni.
Kati, tak jak pisa³aœ, ciê¿ko jest czasem stawiÌ czo³a prozie ¿ycia i nawa³owi pracy. Ale ju¿ siê postaram trochê zmobilizowaÌ i zabieram siê do archiwum - ju¿ tylko skupiaj¹c siê na finalistach - w ten sposób uniknê³am niebezpieczeùstwa, o którym pisze Pat, przywi¹zania siê do tych, którzy odpadli;) Dwunastka, to ju¿ jest jakoœ bardziej realne do ogarniêcia nawet przy chronicznym deficycie wolnego czasu. Postaram siê zdobyÌ ju¿ jakiœ "podk³ad muzyczny" pod te fina³owe wystêpy (kojarzê tylko Tysona). Mo¿e te¿ odwa¿ê siê przelaÌ na ekran jakieœ wra¿enia z ods³uchania.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. KrĂłlowej ElÂżbiety w Brukseli
«
Odpowiedz #29 :
Maj 22, 2013, 09:14:40 »
Wysluchalem wszystkie Mozarty (koncerty).
Oto moja lista:
1. Zuo,
2.Tyson
3. Liu
4. Geniet
5. Borowiak
6. Fung
7. Kim (Sangyoung)
8. Giltburg
9. Grondahl
10. Kennard
11. Khristenko
12.Chernichka
Oczywiscie moja ocena jest ocena chwili.
Byc moze sluchajac dzisiaj zmienilbym swoja opinie co do niektorych pozycji.
Mozart, to trudny kawalek chleba (proporcje!!).
Problemy wykonawcow sa podane jak na tacy.
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
6
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
DziaÂły forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i ogÂłoszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> PÂłyty
===> ArtyÂści i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
Ładowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
thepunisher
paktprzyjazni
silverstar
countrylife
twistedgamers