Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XIX Konkurs im. F. Chopina 2025 - III etap  (Przeczytany 398 razy)
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 591



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #45 : Październik 16, 2025, 18:27:54 »

Taka liste bym widzial do Finalu:

Piotr Alexewicz, Polska
Kevin Chen, Kanada
David Khrikuli, Gruzja
Tianyou Li, Chiny
Eric Lu, USA
Tianyao Lyu, Chiny
Vincent Ong, Malezja
Yehuda Prokopowicz, Polska
Zitong Wang, Chiny
William Yang, USA

Czemu odstawilem Piotra Pawlaka? ...ano ze wzgledu na niestabilnosc techniczna.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w¹tpliwa autentycznoœÌ." - Albert Einstein
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3001


Zobacz profil
« Odpowiedz #46 : Październik 16, 2025, 20:41:24 »

Z calym szacunkiem i podziwem dla talentu Kevina Chen, uwazam, ze gral nudno przez wiekszosc recitalu.
Kevin majac tak genialna technike nie potrafil jej wykorzystac u Chopina. Owszem gral prawie bez pudla, pokonujac wszystkie karkolomne momenty z dziecinna latwoscia. Niestety nudzilem sie troche.. Ciekawa byla wolna  czesc sonaty. (wyjatkowo wolna, ale swietnie, po mistrzowsku utrzymana). Final tez dobry, ale mnie nie urwalo beretu niestety....Ogolnie, gdyby Kevin robil wieksze, bardzie otwarte forte, dodal troche finezji, zwiekszyl dynamike melodii, to by ten konkurs wygral. Teraz moze miec problem z wejscie do finalu.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3001


Zobacz profil
« Odpowiedz #47 : Październik 16, 2025, 20:51:05 »

Teraz gra ERIC LU
Od razu sie obudzilem i jestem zachwycony, tym bardziej ze Eric gra chory i oslabiony. Eric Lu niedawno wygral konkurs w Leeds - arcy trudny i prestizowy konkurs pianistyczny na swiecie.
Zwrosccie uwage barwe i sile melodii (prawa reka). Jest pieknie wydeklamowana. U Kevina byla schowana i zrownowazona z reszta glosow. Taka rownowaga jest konieczna u Bacha, Beethovena. Chopin jednak wymaga wyraznie slyszalnego spiewu, z dlugim dzwiekiem podobnie jak na skrzypcach pociagniecie smyczkiem
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3001


Zobacz profil
« Odpowiedz #48 : Październik 16, 2025, 21:25:44 »

Alez on (ERIC LU) gra pieknie. Slucham i slucham. Wspaniale. Brawo
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1111


PaweÂł


Zobacz profil
« Odpowiedz #49 : Październik 16, 2025, 21:33:07 »

... ciezko, to pisac, prawie koniec konkursu jaki znamy.

Finaly, to juz cos innego.

Nowa energia

zycze wszystkim uczestnikom III etapu jak najlepiej i dziekuje za wszystkie emocje, od wzruszenia do zlosci.
Wszytsko bylo dobre, i fajnie, ze muzyka ma taka palete emocji.

« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2025, 21:52:34 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1111


PaweÂł


Zobacz profil
« Odpowiedz #50 : Październik 16, 2025, 21:43:16 »

czas na liste..

powinni byc:

Kevin    Chen,     Kanada
David    Khrikuli, Gruzja
Tianyou Li,         Chiny
Zitong   Wang,    Chiny

----------------------------------

uwazam, ze zagrali na final:


Shiori     Kuwahara,  Japonia
Hyuk      Lee,           Korea Poludniowa
Tianyao  Lyu,           Chiny
Piotr      Pawlak,       Polska 
Miyu      Shindo,      Japonia 
William  Yang,          USA 








Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1111


PaweÂł


Zobacz profil
« Odpowiedz #51 : Październik 17, 2025, 00:28:38 »

no i mamy!

Jury XIX Mi?dzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina pod przewodnictwem Garricka Ohlssona dopu?ci?o do udzia?u w finale 11 pianist?w, wymienionych poni?ej w kolejno?ci alfabetycznej:

1. Piotr Alexewicz, Polska
2. Kevin Chen, Kanada
3. David Khrikuli, Gruzja
4. Shiori Kuwahara, Japonia
5. Tianyou Li, Chiny
6. Eric Lu, Stany Zjednoczone
7. Tianyao Lyu, Chiny
8. Vincent Ong, Malezja
9. Miyu Shindo, Japonia
10. Zitong Wang, Chiny
11. William Yang, Stany Zjednoczone


Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1111


PaweÂł


Zobacz profil
« Odpowiedz #52 : Październik 17, 2025, 01:02:43 »


Sprawdzenie:


2   Kevin Chen, Kanada
3.  David Khrikuli, Gruzja
4.  Shiori Kuwahara, Japonia
5.  Tianyou Li, Chiny
7.  Tianyao Lyu, Chiny
9.  Miyu Shindo, Japonia
10. Zitong Wang, Chiny
11. William Yang, USA

-------------------------------------

Z listy odpadli:

Hyuk Lee, Korea Poludniowa
Piotr Pawlak, Polska


---------------------------------------

spoza listy weszli: (jeden uczestnik dodatkowo)


1. Piotr Alexewicz, Polska
6. Eric Lu, Stany Zjednoczone - byl na mojej liscie, gdyby wchodzilo 11 uczestnikow, bylby to Eric Lu.
8. Vincent Ong, Malezja





Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 591



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #53 : Październik 17, 2025, 05:26:52 »

Prawie udalo mi sie wytypowac komplet 10 (Jury dopuscilo 11). Gdybym mial obstawiac 11-stego, to dalbym szanse starszemu z Koreanczykow.

Shiori... tak myslalem, ze wejdzie Chichot Poprawnosc polityczna (parytety) tego wymagala, aby w Finale bylo wiecej kobiet. To wszystko kosztem jednego tylko Polaka o ostatnim Etapie.

Kevin Chen wcale nie zagral idealnie w III odslonie. Przeciwnie, doliczylem sie az 6 bledow w bardzo zachowawczo odegranej Balladzie f-moll. Utwor wykonany tak, ze za 5 lat nie bede go kojarzyl z jakimkolwiek znanym pianista. Wciaz widze go na podium, ale nie zdziwie sie jesli nie wygra Konkursu (Kolejny raz Kanada? - Watpie). Largo sonaty h-moll przesadnie wolne... Podobalo mi sie, ale zaczynam podzielac opienie, ze on gra konkursowo.

William Yang mial chyba slabszy dzien, choc komentatorzy w Radiowej Dwojce mowili ze zagral lepiej niz w poprzednich czesciach. Ja oceniam caloksztalt, wiec musial przejsc do Finalu.

Trzymam kciuki za Malezyjczyka (Ong) - facet szczery do bolu, pod czas wywiadu przyznal sie ze zapomnialo mu sie tekstu w Wariacjach Op. 2. W jego Chopinie dostrzegam wiele indywidualnosci - na plus.
Czarnym koniem moze byc Tianyou Li.

Z kobiet najwyzej doceniam Zitong Wang oraz Tianyao Lyu, powinny zasilic top 5.

Op. 61 w Finale  Co? Ta decyzja mi sie podoba, zwlaszcza ze Polonez-fantazja jako dzielo wybitne dojrzalego juz Chopina bedzie uzupelniac koncerty mlodego Chopina. Dla widowni to jest na pewno ciekawszy pomysl.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w¹tpliwa autentycznoœÌ." - Albert Einstein
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 550



Zobacz profil
« Odpowiedz #54 : Październik 17, 2025, 08:13:40 »

Wiem, ze Kevin Chen przejsc musial, ale nie kupi? mnie swoim wystepem w III etapie. Moze nawet wygra. Posiada z pewnosci? wspaniale mozliwosci techniczne, o ktorych - jak wczoraj powiedzial - nie mysli, grajac. Doceniajac te mozliwosci powiem tak - nie wciaga mnie w swoja opowiesc. Nie wiem, czy cos chce mi przekazac. Oczywiscie to zupelnie indywidualne odczucie i ktos inny zapewne inaczej to oceni.

Z moich tzw. pewnych typow przeszli: David Khrikuli, Shiori Kuwahara, Tianyou Li.

Z pewnoscia nie typowalam Vincenta Onga, ale nie typowalam go tez do III etapu.

Ubolewam nad brakiem braci Lee i Piotra Pawlaka. Ale tez nie jestem pewna kogo - sposrod wybranych do finalu mieliby zastapic. Obrazoburczo (bo jednak peany na jego czesc spiewaja eksperci - choc nie wczoraj) powiem, ze dla mnie mogloby nie byc w finale Kevina Chena i wspominanego wyzej Vincenta Onga. I moze nawet Piotra Alexewicza - choc rodak i fajnie, ze jest. Jak zwykle bede jeszcze dlugo odsluchiwac ponownie recitale wszystkich - juz bez emocji konkursowych. Moze odnajde klucz i do Kevina Chena i do Piotra Alexewicza.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3001


Zobacz profil
« Odpowiedz #55 : Październik 17, 2025, 10:23:25 »

Przesluchuje YIFAN WU Berceuse

Bardzo delikatne uderzenie, pelne rezonansu. Uderzenie nie do "dna" klawisza. Mozna by rzec pol-uderzenie. Technika pozwalajaca na rysunek cienkim, przezroczystym pedzelkiem.
Ogolnie ciekawa barwa, celowo pozbawiona ciemnych, glebokich dzwiekow.
Kolejny wspanialy pianista nie w finale.


Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3001


Zobacz profil
« Odpowiedz #56 : Październik 17, 2025, 10:36:06 »

Czasami zastanawiam sie, czy "niepewnosc w grze" nie jest wiekszym walorem niz "pewnosc w grze".
Niepewnosc jest tajemnica. Skromna, nie krzykliwa. Nie narzuca sie ze swoim JA.
Pewniaki, na ogol graja czysciej (tekst). Sa glosniejsi. Krzycza na ciebie, zmuszajac do sluchania i zachwytu.
PEWNIAKI kreuja wysoki poziom energii. Wymuszaja u sluchaczy wieksza aktywniosc.
Energia u NIEPEWNIAKOw jest schowana. Energia po ktora trzeba siegnac.

PEWNIAKI - Wymuszaja
NIEPEWNIAKI - Stymuluja
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 591



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #57 : Październik 17, 2025, 16:10:29 »

@Bartus,
oczarowanie publicznosci tez jest wazne z punktu widzenia skutecznego marketingu, w ktorym dzisiejsza muzyka jest zanurzona doglebnie (plyty, koncerty, gadzety, a nawet reklamy z udzialem muzycznej gwiazdy).

Mamy trzy opcje:
A) pianista podoba sie publicznosci, ale nie Jury
B) pianista jest doceniony bardziej przez Jury, mniej przez widownie
C) pianista jest akceptowalny zarowno przez Jury jak tez melomanow oraz zwyczajnych ludzi

Jawi sie pytanie: czy pianista posiada jakies pole manewru, aby poprowadzic swoj wystep w taki sposob, zeby posrednio wplynac na decyzje Jury poprzez sterowanie reakcja publicznosci?
Jury tez odczuwa presje - i moim zdaniem ocenia i kalkuluje (jesli nie formalnie, to podswiadomie) stopien zadowolenia widowni (oklaski, owacje, komentarze ekspertow niezwiazanych z KCh). Kieruje sie tez innymi pozamuzycznymi kryteriami (kto ostatnio wygral Konkurs, z jakiego kraju, jaka plec)
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w¹tpliwa autentycznoœÌ." - Albert Einstein
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 591



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #58 : Październik 17, 2025, 16:30:57 »

Wiem, ze Kevin Chen przejsc musial, ale nie kupi? mnie swoim wystepem w III etapie. Moze nawet wygra. Posiada z pewnosci? wspaniale mozliwosci techniczne, o ktorych - jak wczoraj powiedzial - nie mysli, grajac. Doceniajac te mozliwosci powiem tak - nie wciaga mnie w swoja opowiesc. Nie wiem, czy cos chce mi przekazac. Oczywiscie to zupelnie indywidualne odczucie i ktos inny zapewne inaczej to oceni.

Z moich tzw. pewnych typow przeszli: David Khrikuli, Shiori Kuwahara, Tianyou Li.

Z pewnoscia nie typowalam Vincenta Onga, ale nie typowalam go tez do III etapu.

Ubolewam nad brakiem braci Lee i Piotra Pawlaka. Ale tez nie jestem pewna kogo - sposrod wybranych do finalu mieliby zastapic. Obrazoburczo (bo jednak peany na jego czesc spiewaja eksperci - choc nie wczoraj) powiem, ze dla mnie mogloby nie byc w finale Kevina Chena i wspominanego wyzej Vincenta Onga. I moze nawet Piotra Alexewicza - choc rodak i fajnie, ze jest. Jak zwykle bede jeszcze dlugo odsluchiwac ponownie recitale wszystkich - juz bez emocji konkursowych. Moze odnajde klucz i do Kevina Chena i do Piotra Alexewicza.
Swego czasu fascynowaly mnie wykonania cypryjskiego pianisty Cypriena Katsarisa, pamietam nawet, ze na tym Forum ekscytowalem sie jego interpretacjami i we wczesniejszych edycjach Konkursu staralem sie odnalezc uczestnika najbardziej przypominajacego taki styl gry (i nawet sie udalo: Evgeni Bozhanov z Bulgarii). Obecnie juz wiem, ze taki styl nie jest akceptowalny w wykonaniach rangi konkursow. Aczkolwiek co jakis czas lubie sobie obejrzec na YT Chopina wg Katsarisa.

Mysle ze Piotr Pawlak w swoich aranzacjach dawal wiele od siebie, przez co byl autentyczny. Inaczej Alexewicz - ten raczej nie odbiegal od tradycyjnych koncepcji (takie "niemieckie granie" skrupulatnie planowane na konkretny efekt brzmienia, czesto stosujac polsrodki pozbawione ryzyka przerysowania tekstu Chopina).

Kevin Chen to pianista z najwyzszej polki - doskonale wie co i jak zagrac - spontanicznosc skrywana do minimum. Jest spora grupa pianistow, ktora wlasnie taka strategie obiera w Konkursie Chopinowskiem (realizuja zalozenia swoich nauczycieli a od siebie daja aktorskie gesty i mimike).

Vincent Ong raczej nie udaje, wysoko cenie jego umiejetnosci.

Nie wierze w autentyczne wzruszenie muzyka Chopina podczas odgrywania programu. Wzruszenie musi miec reakcja na jakic bodziec emocjonalny najwiekszej wagi (epizod z zycia wziety), a muzyka moze go wzmocnic (np. pogrzeb + utwow, wesele + Ave Maria Cacciniego). Jedna z Japonek podobno sie rozplakala... To tak nie dziala: grabarze z reguly nie placza - tak jak pianisci grajacy przed publicznoscia nawet najbardziej wzruszajace kompozycje 

Mnie wzrusza mysl o zyciu Chopina jako czlowieka-geniusza. Wzruszenie nad doskonaloscia w pewnej dziedzinie  Element Polskosci dodatkowo wzmacnia te emocjonalne doznania/fantazje.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2025, 16:41:22 wysłane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w¹tpliwa autentycznoœÌ." - Albert Einstein
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3001


Zobacz profil
« Odpowiedz #59 : Październik 17, 2025, 17:10:27 »

Polonez Fantazja i Koncert w finale to przesada. ZA  DUZO.
W ogole program konkursowy powinien byc znacznie krotszy.
Wszyscy sa zmeczeni. Pianisci, jurorzy, publicznosc...sluchacze.
Wypruwanie flakow nie jest ani madre ani potrzebne.


Jestem za KROTSZYM PROGRAMEM w poszczegolnych etapach.
Nie wiem jaki palant sforsowal taki wsciekly maraton.
Widzieliscie tych pianistow po skonczonym graniu.? Wszyscy byli wycienczeni na granicy utraty zdrowia.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live twistedgamers paktprzyjazni thepunisher silverstar