Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 26   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 82218 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #165 : Październik 14, 2016, 19:02:34 »

Robert jest posiadaczem najpiekniejszego dzwieku na tym konkursie.

No way! Chichot Eva swoją barwą tak zachwyciła publikę, że na podstawie szeptów na sali można się spodziewać niezłej owacji Mrugnięcie Chwilami brzmi dosłownie magicznie!
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 19:07:40 wysłane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #166 : Październik 14, 2016, 19:07:52 »

Moz
Nie musisz mi mowic. Ona jest jedna z moich ulubionych graczek
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #167 : Październik 14, 2016, 19:48:51 »

Pat
Na jutro przygotuj maly transparencik z napisem Kurier Szafarski.
Moze tez byc jakas opaska z papieru na glowe z tymze napisem lub.. ubierz ciemne okulary, lub krzyknij (kurier), tylko krotko bo cie wyrzuca.
Co jeszcze mozesz zrobic, zebysmy Cie zobaczyli?.... Hijack a camera from a filming crue....burst a buble gum. Walk across, beetween audience.. z zawolaniem lody, lody. lody mewa... Any ideas?
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #168 : Październik 14, 2016, 20:38:57 »

Bart, jestem przekonany, że jutro na scenie pojawi się niejedna artystka, która skupi naszą uwagę nie tylko na swojej grze, lecz również nie pozwoli oderwać nam od niej oczu Mrugnięcie Byłbym więc jedynie bezcelowo rozpraszającym Twoje pole widzenia  Spoko

Eva miała w sobie i jedno, i drugie  Mrugnięcie  Jasna, pełna delikatnych alikwotów barwa, którą wydobywała ze swojego wiekowego instrumentu i płomienne frazy w I cz. sonaty Schuberta wbijały mnie momentami w fotel. Nie lubię słowa "muzykalność", ale słuchając jej nieustannie przychodzi mi ono do głowy. Ta artystka uosabia wszystko to, co kryje się pod tym pojęciem (wrodzona muzyczna inteligencja, właściwe poczucie tempa, narracji, artykulacji, smak). Umiejętnie kreowane napięcie w czasie Medytacji sprawiało, że niejednemu na sali przeszły dreszcze. 

Uczniackim, nieco sztampowym Robertem jestem natomast zawiedziony  Niezdecydowany
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 20:41:26 wysłane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #169 : Październik 14, 2016, 22:06:56 »

Cytuj
Uczniackim, nieco sztampowym Robertem jestem natomast zawiedziony

Przesadziles.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #170 : Październik 14, 2016, 22:25:22 »

Ja muszę uczciwie przyznać, że bardzo mi się podobała cała trójka:)
Po pierwsze, bardzo dla mnie fascynujące sonaty, które zachwycały mnie już same w sobie. Schubert, Schumann, Franck. Poza tym wspaniałe instrumenty - Eva miała skrzypce wręcz magiczne, Carla Antonia Testore z 1740 roku. I trzeba przyznać, że jej Medytacja była transcendentalna.Uśmiech
Wszystkich ich też lubię, trafiają do mnie, a nie znam się na tyle dobrze, żeby łatwo wyłapywać błędy. Robert był trochę niezadowolony po wyjściu ze sceny, więc pewnie nie wyszło mu to tak, jakby chciał i potrafił. Jeszcze zobaczymy, co pokażą w Mozarcie:)
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 22:54:35 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #171 : Październik 14, 2016, 22:46:25 »

A jutro od rana:

10:00 Hall Amalia, Michał Francuz, catalogue no. 10

F. Kreisler: La Gitana
J. Joachim – Romance in B-flat major, Op. 2
M. Ravel: Sonata No. 2 for violin and piano in G major

10:30 Kouznetsova Maria, Hanna Holeksa, catalogue no. 17

F. Kreisler: La Gitana
P. Tchaikovsky: Meditation
E. Grieg: Sonata No. 3 for violin and piano in C minor, Op. 45

przerwa

11:40 Kim Bomsori, Hanna Holeksa, catalogue no. 14

F. Kreisler: Schön Rosmarin
P. Tchaikovsky: Meditation
G. Fauré: Sonata No. 1 for violin and piano in A major

12:20 Lopatina Vera, Olga Kirpichev, catalogue no. 24

F. Kreisler: Caprice viennois, Op. 2
J. Massenet: Meditation from the opera Thais
M. Ravel: Sonata No. 2 for violin and piano in G major
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 22:50:00 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #172 : Październik 14, 2016, 22:48:10 »

A po południu:

16:00 Włoszczowska Maria, Sophia Rahman, catalogue no. 47

F. Kreisler: Romance, Op. 4
G. Fauré: Apres un reve
M. Ravel: Sonata No. 2 for violin and piano in G major

16:30 Nakamura Yukino, Michał Francuz, catalogue no. 31

F. Kreisler: Chinese Tambourine
J. Massenet: Meditation from the opera Thais
J. Brahms: Sonata No. 2 for violin and piano in D major, Op. 100

Przerwa

17:30 Gurevich Semion, Michał Francuz, catalogue no. 9

F. Kreisler: Syncopation
H. Wieniawski: Legende, Op. 17
C. Franck: Sonata for violin and piano in A major

18:10 Okamoto Seiji, Michał Francuz, catalogue no. 33

F. Kreisler: Chinese Tambourine
G. Fauré: Apres un reve
R. Schumann: Sonata No. 1 for violin and piano in A minor, Op. 105
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #173 : Październik 15, 2016, 01:19:23 »

Zauważyłem, że na youtubowej stronie Konkursu pojawiają się nagrania występów uczestników nie tylko w stereo, ale i w technice binauralnej. Binaural brzmi bardziej rzeczywiście, dźwięk nie jest tak "podrasowany", uwzględnia akustykę sali, choć początkowo może sprawiać mały dyskomfort odbiorczy. Przede wszystkim jednak - słychać właściwe proporcje.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #174 : Październik 15, 2016, 01:50:07 »

Z Celiną mam pewien problem.

Otóż odtwarzając nagranie trudno skoncentrować się jedynie na grze  Mrugnięcie  W tej turkusowej sukni wygląda więcej niż olśniewająco. Celina to typ perfekcjonistki, która doskonale wie, czego chce. Przyjechała tu (nie miała daleko - jej uczelnia mieści się po drugiej stronie ulicy Św. Marcin), by dostać się do finału, a tam zdarzyć się może wszystko. Jest znakomicie przygotowana, dysponuje jedną z czystszych intonacji na konkursie, jej śpiewny dźwięk dosłownie przeszywa powietrze. Świetny Kreisler!

Polka w sonacie Ravela była raczej intelektualna i relatywnie powściągliwa, zwłaszcza w bluesie (bardzo wysublimowane granie!). Odmienną wizję zaproponował Grek Selalmazidis, który wyrasta chyba na największą rewelację turnieju. Co za wyczucie stylistyki Kreislera, aury fin de siecle, Wiednia czasów secesji, ducha ostatnich Kaiserów, ba, był i smak tortu Sacher w kawiarni przy Kärtnerstrasse, serio Chichot

Ravel: hipnotyczne momenty. Facet dysponuje takim warsztatem, że za jednym pociągnięciem smyczka potrafi wymodelować całą paletę drobnych niuansów dynamicznych czy kolorystycznych. Małe wpadki nie mają tu szczególnego znaczenia. Apres un reve Faure trzeba po prostu posłuchać.

Przy okazji, zauważyliście, że w finale (perepetuum) II Sonaty Ravela, w partii fortepianu znaleźć można zwroty wprost z finału Koncertu G-dur? A właściwie na odwrót Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2016, 01:52:58 wysłane przez Mozart » Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #175 : Październik 15, 2016, 10:07:58 »

Pat
Co jeszcze mozesz zrobic, zebysmy Cie zobaczyli?.... Hijack a camera from a filming crue....burst a buble gum. Walk across, beetween audience.. z zawolaniem lody, lody. lody mewa... Any ideas?

Bartku, obczaj sobie plan auli UAM
http://www.filharmoniapoznanska.pl/bilety-i-karnety/plan-auli-uam/
a Pat poda Ci współrzędne geograficzne swojego krzesła i go zlokalizujesz  Mrugnięcie

W środku auli nie byłam; widziałam tylko jej fasadę Uśmiech
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #176 : Październik 15, 2016, 10:19:39 »

ba, był i smak tortu Sacher w kawiarni przy Kärtnerstrasse, serio Chichot

Ja wiem, czemu Pat wymieniłeś akurat tę ulicę (to notabene Kärntner Straße od Kärnten, czyli Karyntia)  Mrugnięcie

Czwarty akapit od góry:
http://www.cafefrauenhuber.at/chronik/

A ja tam byłam i kawę wypiłam  Uśmiech
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #177 : Październik 15, 2016, 10:31:47 »

Arsenis Selalmazidis
Swietny
W Kreislerze zastosowal stylistyke archaiczna. Powielil dokladnie wszystkie glissy, crescenda i "zawieszenia".
Interpretacja nie byla jego. Skopiowal stara, dobra szkole zydowska (Heifetz, Milstein, mlody Menuhin ).
Pytanie, co mozna nowego wymyslec w tym szmoncesowatym, kawiarnianym utworze??chyba wlasnie nic.

Pierwsza czesc Ravela gral jak po miodzie. Plynnie, nostalgicznie i czysciutko.
Tremola jego grane byly koniuszkiem smyczka na pograniczu "sautillé". Niebywałe. Smyczek w tej czesci nie sprezynuje, wiec nie skacze. Arsenis uzyskał artykulacje "pół-skakaną" - fajny efekt. Nutki wysypywaly sie jak perelki na drewniany talerz.
W czesci jazzowatej, Arszernik gral bez klezmerskiej maniery. I dobrze, tak wlasnie lubie.
Nasza Celinka zagrala te sonate na pewno nie gorzej a szybka czesc byla lepsza moim zdaniem. U Celiny slyszalem lepsza motoryke, emocje parly do przodu bez zbednych przystankow, czy wstrzyman. Grek troche kombinowal a i intonacja nie byla perfekcyjna.
Selmazidis, biorac pod uwage poziom swojej gry jak i konekcje z jury, napewno przejdze do dalszego etapu.
------------------------------------------------------------
Hall Amalia !
Nie slyszalem jej w 1 etapie. Teraz po pierwszych taktach powiem krotko - SENSACJA!!
Kazdy element jej instrumentalistyki jest dokladnie taki, jaki lubie. Dzwiek, nieskazitelna intonacja, wirtuozeria.
Arcyprecyzyjna artykulacja wspograla z roznymi odcieniami barwy. Niuanse moga byc wychwytywane tylko przez wytrawnych sluchaczy.
Ravel czesc jezzowa grana autentycznie jazzowo, jak na elektrycznych skrzypcach. NIESAMOWITE!!!!!!!! FANTASTYCZNE!!!
Nokaut dla innych wykonawcow tej sonaty.
Czasami skrzypkowie klasyczni chca sie popisac graniem jazzu a nie maja o tym zielonego pojecia np. Nigel Kennedy.
Szybka czesc na poziomie Celiny i lepsza od Greka.

Jezeli nie ma wsparcia u jury, to taktycznie teraz odpadnie. Moze po prostu namieszac w finale i wyeliminowac pupilow jurorow.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2016, 10:36:52 wysłane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #178 : Październik 15, 2016, 11:28:51 »

Kouznetsova Maria
Elekryzujaca, piekna wibracja.
Kleista fraza. Sciska w gardle
Gra po prostu pieknie i tyle.
Czasem miala malutkie odejscia intonacyjne
Dzwiek troche "grainy" w porownaniu z Amalia

Alez ten poziom jest wysoki!!
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #179 : Październik 15, 2016, 11:36:47 »

Muszę przyznać, że słuchałem teraz jedynie pobieżnie i żadna z pan nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia - obie są rzecz jasna świetne i zasłużenie znalazły się w 2. etapie, jednak ich okrągła, zdyscyplinowana barwa nie urzekła mnie. Na plus - wielka precyzja Nowozelandki w sonacie Ravela, od której się chyba uzależniam...

Zdaje się, że Hall miała zjawiskowy etap I.

Swoją drogą, jaki jest sens zasiadania w jury pana Brona? Większość uczestników to jego uczniowie lub kursanci, a przecież regulamin zabrania oceniania "swoich". Hm, faktycznie ocenia więc jedynie tych kilku - kilkunastu spoza swojego pedagogicznego imperium?

Zapisane

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

forumglador zmiany-2tia pegasus world-of-dogs wataha-zlotych-klow