Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
DziaÂły forum
>
Wydarzenia
>
MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014 (Przeczytany 50873 razy)
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #105 :
Maj 27, 2014, 10:29:42 »
Ciekawe dlaczego Babice..czy to od bab
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #106 :
Maj 27, 2014, 10:30:14 »
Czy babiarzy?
Zapisane
fille007
Ekspert
Offline
Wiadomości: 845
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #107 :
Maj 27, 2014, 10:45:01 »
Cytat: bartus Maj 27, 2014, 10:29:42
Ciekawe dlaczego Babice
Od nazwiska podkomorzego Marcina Babicy (wÂłaÂściciela jak mniemam
)
Zapisane
Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #108 :
Maj 27, 2014, 10:49:30 »
Tez tak mniemalem, tylko nie bylem pewny.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #109 :
Maj 27, 2014, 10:57:46 »
CHO Seong-Jin
Bardzo rozkrecil sie w 3cz koncertu Mozarta.
Swietny kontrast miedzy bardzo-staccato i bardzo-leggato.
Wyrownane plaszczyzny dynamiczne (bez potencjometru na cresc. i dimin.)
Prawie idealna 3 cz dla mnie
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2767
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #110 :
Maj 27, 2014, 12:44:49 »
Cytat: fille007 Maj 27, 2014, 10:45:01
Od nazwiska podkomorzego Marcina Babicy (wÂłaÂściciela jak mniemam
)
Patrzcie, a ja zwsze myÂślaÂłem, Âże od nazwiska popualrnej postaci z moich netowisk i nowelek
Zapisane
Pytasz mnie, jak graÂł Ăłw pianista? W jego grze byÂło coÂś ludzkiego: pomyliÂł siĂŞ...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #111 :
Maj 27, 2014, 16:22:35 »
Wys³ucha³em w³aœnie koncertu d-moll w wykonaniu Baryszewskiego. Có¿, mam ochotê na wiêcej
To by³a jego w³asna koncepcja arcydzie³a Mozarta, któr¹ realizowa³ konsekwentnie od pocz¹tku do koùca. Gra³ niespiesznie, w wielu miejscach subiektywnie zwalniaj¹c (rit.), nie gubi¹c równoczeœnie nurtu muzyki. Wrêcz przeciwnie, koncert nieustannie pulsowa³, a Baryszewski œwietnie kontrolowa³ up³yw czasu i rytm (zwróÌcie uwagê na zegarmistrzowski akompaniament LR w drugiej czêœci). Tematy by³y pe³ne odcieni, co wynika³o ze zró¿nicowania artykulacji i emisji dŸwiêku.
ByÂły w tym wykonie fragmenty niemal zachwycajÂące, jak np. przetworzenie
Allegra
, w którym nie po raz pierwszy AB wykaza³ umiejêtnoœÌ wydobycia kontrapunktów. Tak, moim zdaniem Baryszewski potrafi znakomicie zniuansowaÌ frazê, nawet pasa¿ (na sposób trochê impresjonistyczny) --> jego gra jest efektem czytania (partytury) ze zrozumieniem. Gdzieindziej jego
konsekwentnie
realizowana koncepcja mog³a znaleŸÌ mniejsz¹ akceptacjê, jak np. w g-mollowym epizodzie romanzy, któr¹ zaprezentowa³ jako REZYGNACJà zamiast WALKI, wchodz¹c jednoczeœnie czaruj¹ce wspó³brzmienie z orkiestr¹.
Mo¿na mu zatem zarzuciÌ pewn¹ niemrawoœÌ (zw³aszcza w finale - na niewielk¹ chyba wysokoœÌ wznios³a siê s³ynna
mannheimska rakieta
- temat ronda), oporne kumulacje, za maÂły impet dramaturgiczny (ten koncert kojarzy siĂŞ czĂŞsto z
Don Giovannim
). ZabrakÂło mi tego zwÂłaszcza przed generalnÂą modulacjÂą do D-dur przed kodÂą.
ChÂłopak pozostawia jednak w muzyce Mozarta bardzo dobre wraÂżenie dziĂŞki swojej kreatywnoÂści i alternatywnoÂści myÂślenia, ktĂłre jest dalekie od przeromantyzowanego podejÂścia do klasyki (y)
Inna kwestia to pozbawiona Âżycia orkiestra grajÂąca, niestety, od taktu do taktu, "od frazy do frazy".
«
Ostatnia zmiana: Maj 27, 2014, 16:25:39 wysłane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #112 :
Maj 27, 2014, 17:08:29 »
Hm, jeÂśli poprzedni etap byÂł na podobnym poziomie, to myÂślĂŞ, Âże od ~42' gra zwyciĂŞzca konkursu.
Wzorcowy wykon koncertu C-dur, pod kaÂżdym wzglĂŞdem. TOTALNA KONTROLA nad dzieÂłem od pierwszego do ostatniego taktu. Steve uelastyczniÂł to miejscami sztywne dzieÂło dziĂŞki swej nieskazitelnej technice i przezroczystej artykulacji. Kadencja I czĂŞÂści to majstersztyk plastycznoÂści.
Nasuwa siĂŞ wrĂŞcz pytanie... Czy nie jest on aÂż zbyt idealny?
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #113 :
Maj 27, 2014, 17:18:39 »
CzêœÌ drug¹ koncertu Beethovena SL gra powalaj¹co. Jeœli nagranie to trafi do uszu Marthy Argherich, która ostatnio prawie wy³¹cznie wykonuje ten koncert, powinna zaprosiÌ M³odego jak najszybciej na swój festiwal w Lugano.
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #114 :
Maj 27, 2014, 20:46:09 »
Po przerwie przesÂłuchaÂłem jeszcze Seong Jin Cho w Mozartowskim KV 467. ChÂłopak ma 19 lat, przyszÂło mi mimowolnie do gÂłowy porĂłwnanie z Jankiem Lisieckim, jego niemal rĂłwieÂśnikiem, ktĂłry zarejestrowaÂł ten koncert na swojej debiutanckiej plycie dla DG. Moim zdaniem 1:0 dla Cho.
Znakomity warsztat, przemyœlana artykulacja. Zauwa¿yliœcie, ¿e niemal ka¿da progresja, modulacja, którymi mieni siê czêœÌ pierwsza zosta³a zagrana ciut inaczej? Wyczuwalne jest to podskórne napiêcie, wyeksponowana zostaje ekspresja marsza.
Maestoso
zatem znakomite i tym wiêkszy apetyt na "operowy" fina³, który daje okazjê do artykulacyjnego popisu. I tu - bez zastrze¿eù, choÌ w przetworzeniu, mimo moich oczekiwaù, Cho nie wyci¹gn¹³ asa z rêkawa. Mo¿e pocz¹tkowo nieco przeholowa³ w
kadencji
(trudno mi jej sÂłuchaĂŚ w innym wykonaniu niÂż autora, Dinu Lipattiego
), ale GENERALNIE - na duÂżym propsie. SJC musi byĂŚ bardzo wysoko.
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #115 :
Maj 28, 2014, 00:46:22 »
Dla porĂłwnania przesÂłuchujĂŞ wÂłaÂśnie fragmenty koncertu C-dur Mozarta w wykonaniu specjalistki od
Hammerklavier
, Marii Mazo.
MyÂślĂŞ Bartek, Âże piszÂąc o HAMMERZE trafiÂłeÂś w sedno
Jej gra Mozarta jest trochĂŞ jak robota kowala - Âżmudna i bez wytchnienia. To wykon w wiekszej czĂŞÂści sztywny i konkretny. Przy klawiaturze zamiast Wolfganga wyobraÂżam sobie zaborczÂą teÂściowÂą, paniÂą Weber.
Ró¿nica miêdzy tym wystêpem (Rosjanka gra na fazioli) a kreacj¹ Cho jest uderzaj¹ca. Kontrasty s¹ ledwie zarysowane, przewa¿a neutralna dynamika, co niweluje puls tego dzie³a; na odwa¿niejsze artykulacyjne wyskoki MM pozwala sobie dopiero w drugiej czêœci repryzy Allegra. No i ryp³o sie jej w najpiêkniejszym miejscu ekspozycji. To jednak nic wobec upiornego p³askiego UMPA-UMPA w lewej rêce w stylu Ìwiczeniowej etiudy na pocz¹tku pierwszego kupletu ronda, które próbuje potem nadrobiÌ wysubtelnieniem niektórych epizodów. Na kadencjê Lipattiego jest moim zdaniem za grzeczna. Metronom we krwi (zamiast hemoglobiny).
Myœlê, ¿e MM ma coœ wspólnego ze zwyciê¿czyni¹ ostatniego Konkursu Chopinowskiego. Có¿, jurorzy lubi¹ takie pianistki. Swoja drog¹ ciekawe, ¿e
panowie
bijÂą jÂą wraÂżliwoÂściÂą i delikatnoÂściÂą na gÂłowĂŞ (przynajmniej w tym etapie).
BTW, organizatorzy powinni chyba zastanowiĂŚ siĂŞ nad zmiana orkiestry w nastĂŞpnej edycji konkursu. Rywalizacja ktĂłry obĂłj bĂŞdzie pierwszy (gdy oba majÂą graĂŚ rĂłwnoczeÂśnie) jest tu nie na miejscu, choĂŚ niektĂłre dĂŞciaki potrafiÂą nawiÂązywaĂŚ caÂłkiem niezÂły dialog z solistami.
«
Ostatnia zmiana: Maj 28, 2014, 00:52:42 wysłane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #116 :
Maj 28, 2014, 08:45:15 »
Cytat: Mozart Maj 28, 2014, 00:46:22
Dla porĂłwnania przesÂłuchujĂŞ wÂłaÂśnie fragmenty koncertu C-dur Mozarta w wykonaniu specjalistki od
Hammerklavier
, Marii Mazo.
MyÂślĂŞ Bartek, Âże piszÂąc o HAMMERZE trafiÂłeÂś w sedno
Jej gra Mozarta jest trochĂŞ jak robota kowala - Âżmudna i bez wytchnienia. To wykon w wiekszej czĂŞÂści sztywny i konkretny. Przy klawiaturze zamiast Wolfganga wyobraÂżam sobie zaborczÂą teÂściowÂą, paniÂą Weber.
Ró¿nica miêdzy tym wystêpem (Rosjanka gra na fazioli) a kreacj¹ Cho jest uderzaj¹ca. Kontrasty s¹ ledwie zarysowane, przewa¿a neutralna dynamika, co niweluje puls tego dzie³a; na odwa¿niejsze artykulacyjne wyskoki MM pozwala sobie dopiero w drugiej czêœci repryzy Allegra. No i ryp³o sie jej w najpiêkniejszym miejscu ekspozycji. To jednak nic wobec upiornego p³askiego UMPA-UMPA w lewej rêce w stylu Ìwiczeniowej etiudy na pocz¹tku pierwszego kupletu ronda, które próbuje potem nadrobiÌ wysubtelnieniem niektórych epizodów. Na kadencjê Lipattiego jest moim zdaniem za grzeczna. Metronom we krwi (zamiast hemoglobiny).
Myœlê, ¿e MM ma coœ wspólnego ze zwyciê¿czyni¹ ostatniego Konkursu Chopinowskiego. Có¿, jurorzy lubi¹ takie pianistki. Swoja drog¹ ciekawe, ¿e
panowie
bijÂą jÂą wraÂżliwoÂściÂą i delikatnoÂściÂą na gÂłowĂŞ (przynajmniej w tym etapie).
BTW, organizatorzy powinni chyba zastanowiĂŚ siĂŞ nad zmiana orkiestry w nastĂŞpnej edycji konkursu. Rywalizacja ktĂłry obĂłj bĂŞdzie pierwszy (gdy oba majÂą graĂŚ rĂłwnoczeÂśnie) jest tu nie na miejscu, choĂŚ niektĂłre dĂŞciaki potrafiÂą nawiÂązywaĂŚ caÂłkiem niezÂły dialog z solistami.
Duzo racji w Twojej wypowiedzi Patryku, ale tez kilka znakow zapytania.
Deta w orkiestrze, do wymiany oczywiscie.
Przede wszystkim stroj (zauwazalnie za nisko w 2cz)
Czasami "rywalizujace" oboje za wysoko.
Kwintet smyczkowy, bardzo przecietny, rowniez nie stroil (na ogol za nisko do pft)
Jezeli chodzi o to "hammerowanie", to moim zdaniem sa rozne preferencje.
Istnieja zarzuty, ze gra jest zbyt "mloteczkowa", wyrazista, wystukana,
lub,
ze,granie, za miekkie, mgliste i niewyrazne,
lub
zarzut, ze jest w sam raz, zbyt zwyczajnie i przecietnie.
Moim zdaniem sa rozne typy zadowolenia przy odbiorze muzyki.
Wszystko zalezy od tego jaki mamy charakter.
Cale szczescie, ze jestesmy rozni i mamy rozne oczekiwania od muzyki.
Osobiscie "mloteczkowosc" Maryji byla zdrowa, prostolinijna.
Nie mieszalbym jej od razu z blotem.
Nudne dla Ciebie, moze byc ostoja spokoju i rownowagi dla kogos innego.
Mimo wszystko nalezymy do tej samej druzyny.
Tez zdecydowanie wolalem wykonanie CHO
Zapisane
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #117 :
Maj 28, 2014, 17:56:48 »
Cytat: bartus Maj 27, 2014, 09:13:02
Lin, czy Colafelice.
Porówna³em sobie fragmenty obu wystêpów. Nie odwa¿y³bym siê jednak na stwierdzenie, który z panów by³ lepszy. To interpretacje do siebie podobne, ale i doœÌ ró¿ne.
W³och gra ten koncert jakby bardziej spontanicznie. £atwo wys³yszeÌ t¹ "subiektywnoœÌ" i swobodê w zakresie zmian tempa (rit. - accel./a tempo; PULS!) choÌby w znakomicie wykonanej kadencji w czêœci pierwszej. Wydobywa ze steinwaya dla mnie ciekawszy, bardziej aksamitny dŸwiêk. Nie jest tak perfekcyjny i sprawny jak Steve (który nie ma sobie równych), zda¿aj¹ mu siê oskmniêcia palców, ale dodaje to tej interpretacji "osobistoœci" (i kontrastuje z leniwie i mechanicznie graj¹c¹ orkiestr¹). ZwróÌcie te¿ uwagê, ¿e "glissando" na koniec przetworzenia w
A. con brio
Cola zagraÂł inaczej.
MyÂślĂŞ jednak, Âże znakomicie przygotowany Steve bardziej spodoba siĂŞ jurorom. Nie wiem czy publicznoÂści rĂłwnieÂż.
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #118 :
Maj 28, 2014, 18:04:54 »
Cytat: bartus Maj 28, 2014, 08:45:15
Osobiscie "mloteczkowosc" Maryji byla zdrowa, prostolinijna.
Jej wykon by³ oczywiœcie jak najbardziej poprawny - czysty, zachowuj¹cy w³aœciwy rytm. Nie potrafiê sobie jednak wyobraziÌ tych prostolinijnych m³oteczków na przyklad w koncercie c-moll Mozarta. Mam nadziejê, ¿e przed fina³em (koncert G-dur Beethoven) wrzuci na luz, da siê ponieœÌ emocjom partytury.
Najbardziej "racjonalny" klawiszowy utwĂłr Beethovena - fuga z
Hammerklavier
jest dla niej idealnym reprtuarem. Skoro CiĂŞ bARTku przekonaÂła, muszĂŞ jÂą odsÂłuchaĂŚ
«
Ostatnia zmiana: Maj 28, 2014, 18:07:28 wysłane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: MiĂŞdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014
«
Odpowiedz #119 :
Maj 29, 2014, 00:32:10 »
Hm, myÂślicie, Âże po takiej iloÂści usterek w Rachu Cola (ktĂłrego chyba trochĂŞ zjadÂły nerwy) nie ma juÂż szans na wygranÂą?
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
DziaÂły forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i ogÂłoszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> PÂłyty
===> ArtyÂści i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
Ładowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
mini-land
neder-live
countrylife
paktprzyjazni
kalinowatyper