Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1 Międzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018  (Przeczytany 11656 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« : Wrzesień 08, 2018, 21:23:10 »

W oczekiwaniu na kolejny nasz Wielki Konkurs Chopinowski może nie wszyscy zauważyli, że wyrósł nam po drodze kolejny chopinowski konkurs -
i można rzec, z jeszcze węższą specjalizacją Uśmiech Muszę przyznać, że ja również przeoczyłam jego inaugurację - w końcu to jego pierwsza edycja.
będzie trzeba przywyknąć, że to nowe muzyczne wydarzenie zagości na stałe w naszym kalendarzu konkursowym, aby kojarzyło nam się spontanicznie i bez przypomnień.

Idea niezmiernie ciekawa, kryteria kwalifikacyjne dość wymagające (wymagana rekomendacja dwóch pedagogów o światowej sławie),
a lista jurorów wielce atrakcyjna:) Są wśród nich nasi najulubieńsi wykonawcy: z pianistów polskich - Janusz Olejniczak, Wojciech Świtała, Ewa Pobłocka.
A także Dang Thai Son, Andreas Staier, Alexei Lubimov, Nelson Goerner. Oraz mniej mi trochę osobiście znani, ale równie Claire Chevallier, Nikolai Demidenko i Tobias Koch.

Z Polski startuje najwięcej - 16 uczestników. Ponadto w konkursie bierze udział 4 pianistów z Japonii, po 2 z Rosji, Chin i Francji, oraz po 1 z USA, Rumumii, Belgii i Ukrainy.

Kiedy już uświadomimy sobie, że ten KCH2 to już... Uśmiech, to możemy wysłuchać go bez problemu.
Jak powiadamia nas NIFC, konkurs ma na celu popularyzację wykonawstwa na instrumentach historycznych, zatem specjalną uwagę przykłada się do jego udostępnianiu w mediach. Wszystkie przesłuchania będą dostępne w Programie II PR, natomiast TVP Kultura udostępni transmisję z  finału komkursu 12 i 13 września o godz. 18:00, oraz koncertu laureatów, który odbędzie się  14 września o godz. 19:00 (będą także retransmisje w Jedynce TVP).

Poza tym, cały konkurs tradycyjnie jest i będzie do odsłuchania na kanale YT i FB.

Drugi koncert inauguracyjny odbył się 3 września - szczęśliwie pozostaje na You Tube;
https://www.youtube.com/watch?v=5wwhxFq4Gqs

Wykonawcy: Janusz Olejniczak – period piano * Nikolai Demidenko – period piano ** Orchestra of the Eighteenth Century Grzegorz Nowak – conductor
Program: Paweł Szymanski À la recherche de la symphonie perdue Fryderyk Chopin, Piano concerto in F minor, Op. 21* Fryderyk Chopin, Piano concerto in E minor, Op. 11**
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Wrzesień 08, 2018, 21:28:59 »

Jesteśmy już po pierwszym etapie konkursu.


Tak wyglądała 1 sesja poranna w pierwszym dniu, 04.09.2018 r., w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej:
https://www.youtube.com/watch?v=csg77MaLQRE&t=20s

PROGRAM:

Ewa Tytman-Csiba (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Karol Kurpiński Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Buchholtz 1825; NIFC)
Etiuda c-moll op. 10 nr 12 (Buchholtz 1825; NIFC)

1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia)

Johann Sebastian Bach 39:30 Preludium i Fuga fis-moll BWV 883 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Karol Kurpiński Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada f-moll, op. 52 (Pleyel 1842; Beunk)

Benjamin d'Anfray (Francja/France)

Karol Kurpiński 1:13:29 Polonez g-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Buchholtz 1825; NIFC)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga fis-moll, BWV 859 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Barkarola op. 60 (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda C-dur op. 10 nr 1 (Pleyel 1842; Beunk)

[przerwa/interval]

Aurelia Vişovan (Rumunia/Romania)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga G-dur BWV 860 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Buchholtz 1825; NIFC)
Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Buchholtz 1825; NIFC)
Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene)

Maciej Wota (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Michał Kleofas Ogiński Polonez d-moll (Broadwood 1847–1848; Maene)
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Broadwood 1847–1848; Maene)
Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Broadwood 1847–1848; Maene)
Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene)

Oraz sesja wieczorna 04.09.2018:

https://www.youtube.com/watch?v=kkxe7wtFocQ

PROGRAM:

Łukasz Byrdy (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga gis-moll BWV 863 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Karol Kurpiński Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk)
Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)

Łukasz Chrzęszczyk (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga b-moll BWV 891 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk)
Karol Kurpiński Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk)

[przerwa]

Aleksandra Bobrowska (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3]  (Buchholtz 1825; NIFC)
Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda c-moll op. 25 nr 12 (Pleyel 1842; Beunk) 2:43:40

Aleksandra Hortensja Dąbek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez As-dur [op. posth] (Broadwood 1848; Maene)
Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Broadwood 1848; Maene)
Michał Kleofas Ogiński Polonez a-moll „Pożegnanie Ojczyzny” (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

 Następnie 1 sesja, poranna, 05.09.2018r.

https://www.youtube.com/watch?v=VDiIZWjtL7o

PROGRAM:

Antoine de Grolée (Francja/France)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 848 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837 ; Beunk)
Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk)

Anna Hajduk-Rynkowicz (Polska/Poland)

Preludium i Fuga gis-moll BWV 887 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Pleyel 1842; Beunk)
Józef Elsner Polonez Es-dur (Graf 1819; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada f-moll op. 52 (Erard 1837; Beunk)

12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan)

Karol Kurpiński Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] [Op. 71 No. 2] (Buchholtz 1825; NIFC)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda h-moll op. 25 nr 10 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Pleyel 1842; Beunk)

Yoshiko Furukawa (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga F-dur BWV 880 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Buchholtz 1825; NIFC)
Michał Kleofas Ogiński Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk)

Katarzyna Hajduk-Konieczna (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)
Michał Kleofas Ogiński Polonez a-moll „Pożegnanie Ojczyzny” (Buchholtz 1825; NIFC)

Czyż to nie wielka przyjemność, że znów tyle Chopina?  Chichot
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:09:10 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 08, 2018, 21:49:02 »

I sesja wieczorna 05.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=gw_-fKk2JZI

Można zauważyć znajomych: Dinarę Klinton i naszego ulubieńca z Konkursu Chopinowskiego na Współczesnych Fortepianach (chyba tak teraz powinniśmy
go nazywać? Chichot) - Krzysztofa Książka.

PROGRAM:

13. Shintaro Kawahara (Japonia/Japan)

Karol Kurpiński Polonez d-moll
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 878 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2]
Ballada As-dur op. 47
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5

14. Dinara Klinton (Ukraina/Ukraine)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 850 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 25 nr 1 
Maria Szymanowska Polonez f-moll 
Barkarola Fis-dur-dur op. 60

15. Agnieszka Korpyta (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Es-dur BWV 876 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Ballada g-moll op. 23

16. Justyna Kreft (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Fryderyk Chopin Etiuda Es-dur op. 10 nr 11
Ballada As-dur op. 47

17. Krzysztof Książek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Michał Kleofas Ogiński Polonez a-moll „Pożegnanie Ojczyzny”
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8
Ballada F-dur op. 38

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:07:32 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 08, 2018, 21:54:06 »

Oto sesja poranna 06.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=pWqBTFsWSgY

PROGRAM:

18. Sijia Ma (Chiny/China)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Michał Kleofas Ogiński Polonez a-moll „Pożegnanie Ojczyzny” (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837; Beunk)
Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

19. Yui Nakamura (Japonia/Japan)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Fis-dur BWV 858 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Karol Kurpiński Polonez g-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk)

20. Matthias Nauwelaerts (Belgia/Belgium)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Pleyel 1842; Beunk)
Barkarola Fis-dur op. 60 (Erard 1837; Beunk)

[przerwa]

21. Elizaveta Malysheva (Rosja/Russia)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga H-dur BWV 892 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Etiuda gis-moll op. 25 nr 6 (Broadwood 1848; Maene)
Karol Kurpiński Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Broadwood 1848; Maene)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)

22. Kamil Pacholec (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol Kurpiński Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk)
Etiuda a-moll op. 25 nr 11 (Erard 1837; Beunk)
Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk)

Oraz sesja wieczorna:
https://www.youtube.com/watch?v=GJtJO4ZIt44
 
PROGRAM:
23. Agnieszka Porzuczek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol Kurpiński Polonez g-moll
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Ballada f-moll op. 52

24. Siying Qin (Chiny/China)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 872 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol Kurpiński Polonez d-moll
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2]
Ballada f-moll op. 52

25. Tomasz Ritter (Polska/Poland)

Karol Kurpiński Polonez d-moll
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5
Ballada f-moll op. 52
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier

26. Joanna Różewska (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Michał Kleofas Ogiński Polonez a-moll „Pożegnanie Ojczyzny”
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8
Ballada g-moll op. 23

27. Aleksandra Świgut (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga g-moll BWV 861 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Etiuda c-moll op. 10 nr 12
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3]
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Barkarola Fis-dur op. 60
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 01:52:05 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 08, 2018, 22:15:42 »

A dziś słuchaliśmy już etapu drugiego:

Do drugiego etapu przeszli:
Dmitry Ablogin, Łukasz Byrdy, Eric Clark, Antoine Grolée, de, Naruhiko Kawaguchi, Dinara Klinton, Agnieszka Korpyta, Justyna Kreft, Krzysztof Książek, Yui Nakamura, Kamil Pacholec, Tomasz Ritter Joanna Różewska, Aleksandra Świgut oraz Aurelia Visovan


II etap – PLEYEL, ERARD

Sesja poranna 08.09.2018:

https://www.youtube.com/watch?v=QwW7W0YfcH4

29. Aurelia Vişovan (Rumunia/Romania)

Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​
Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto
Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: ​nr 1 g-moll, ​nr 2 C-dur, ​nr 3 As-dur, ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Polonez As-dur op. 53.

1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: ​nr 1 cis-moll, ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: ​nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto

6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: ​nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto

Sesja wieczorna 08.09:

https://www.youtube.com/watch?v=EjK9antJe3w

9. Antoine de Grolée (Francja/France)

Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto
Fryderyk Chopin Mazurki op. 30: nr 1 c-moll, ​nr 2 h-moll, ​nr 3 Des-dur, ​nr 4 cis-moll
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: ​nr 1 cis-moll, ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: ​nr 1 g-moll, nr 2 C-dur, ​nr 3 As-dur, ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:11:04 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : Wrzesień 08, 2018, 22:16:20 »

Dodam od siebie tylko trzy grosze Mrugnięcie

Słucham dzisiejszego Rosjanina i Japończyka Kawaguchiego. Kupili mnie! Skrajnie odmienne wizje - nie da się tego nie zauważyć - ale obie bardzo ciekawe, szczere, osobiste. Jak wiecie, nie jestem entuzjastą akademickiego szopenowania; taka dramaturgia sonaty b-moll jak w wykonaniu obu panów chwyta za uszy.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 08, 2018, 22:21:06 »

Pat, w Twoim wykonaniu są to zazwyczaj trzy złote dukaty Spoko Na razie w szale kopiowania i wklejania posłuchałam właśnie tylko tego ostatniego Kawaguchiego, i ogromnie mi się spodobał Uśmiech Co prawda nie mam jeszcze materiału porównawczego z pozostałymi, ale już fakt, że przeszli do drugiej rundy świadczy o tym, że pewnie każdy z nich prezentuje niezły poziom, a fakt, że Japończyk zwrócił Twoją uwagę, świadczy tym bardziej na jego korzyść Mrugnięcie Poszukam sobie jeszcze w pierwszej kolejności tego Rosjanina.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:12:20 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : Wrzesień 08, 2018, 22:54:07 »

Wróciły komentarze na YT, zdarzają się mistrzowie Chichot "Am i the only South African online?" ?!?!  Spoko
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Wrzesień 08, 2018, 23:09:30 »

 Chichot I za to również kochamy ten konkurs! (teraz już - te konkursy!!)

Kto wie, może bylibyśmy skłonni zgodzić się z tym komentarzem: "every participant is very talented but Thomas Ritter from Poland is the best" ??

A na pewno z tym:
"Dobrze, że na tę ucztę muzyczną nie trzeba czekać jeszcze dwa lata." Uśmiech O tak, bardzo jesteśmy wdzięczni Uśmiech

Jakie odczucia z występu Aurelii? Jak ładnie brzmi ten fortepian Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2018, 23:12:52 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : Wrzesień 08, 2018, 23:31:33 »

Aurelia niczym szczególnym mnie nie ujęła, ale słuchałem tylko fragmentów sonaty. A Tomasz Ritter (choć kto wie, czy za parę lat faktycznie nie będzie Thomasem Ritterem, bo wielka kariera chyba się szykuje) to niewątpliwie jeden z faworytów.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Wrzesień 08, 2018, 23:51:06 »

Kawaguchi także grał na tym Pleyelu - Sonatę b-moll Piękny dźwięk Uśmiech
Ale on w ogóle zaszalał z fortepianami: polonezy grał na Erardzie, mazurki - na Broadwoodzie. Ciekawi mnie, czym kieruje się pianista w takim wyborze tego a nie innego instrumentu do konkretnego utworu. Bardziej się orientuję w różnicach między współczesnymi instrumentami. Pewnie będzie tu okazja i duże pole do porównań.
Właśnie słucham Ablogina - w całości na Pleyelu. Potem reszta Uśmiech

Jeśli chodzi o Pleyela, na stronie PRII można przeczytać też, że "goście Dwójki podkreślali walory tego instrumentu, komentując występ Japończyka Naruhiko Kawaguchiego i wykonaną przez niego Balladę F-dur op. 38 Fryderyka Chopina. - Świetnie zrobił, że wybrał Pleyela. Ma on bowiem taką tajemniczość i dokładnie ten rejestr, który ma miejsce na początku utworu idealnie pasuje do dźwiękowości tego instrumentu - zauważył pianista Hubert Rutkowski".
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 00:46:27 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : Wrzesień 09, 2018, 23:28:53 »

Zwracam uwagę na bardzo stylowe, a jednocześnie fantazyjne i kontemplujące mazurki Krzysztofa Książka z dzisiejszych przesłuchań. Ja całego jego występu nie słuchałem; pod niebiosa wychwalają go Pęcińska czy Markowicz w Radiu Chopin, bardziej sceptyczni - poza Miklaszewskim - są komentujący w Dwójce. Co nieco jednak podsłuchałem; weźmy dzisiejsze Scherzo z Sonaty h-moll - jest tu coś frapującego: to nieustanne szukanie niuansu, podbarwianie kontrapunktu, próba konstruowania napięcia - nie zawsze perfekcyjnie udana czy spójna, niemniej dzieje się. Dodam tylko, że w mojej wizji idealnej jest więcej delikatności i klarowności artykulacyjnej tych mknących jak wiatr przebiegów.

Jutro chyba trzeba nawet live niektórych posłuchać. Poprzeczkę postawiliśmy tak wysoko, że aż się boję.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Wrzesień 10, 2018, 01:54:59 »

Oczywiście trzymam kciuki za Książka, jednego z naszych ulubieńców z KCH Uśmiech Ale też na pewno warto kibicować co najmniej i Ritterowi, i Kawaguchiemu, i Abloginowi, i Visovan Uśmiech A może jeszcze jakiś nowy zachwyt nam się otworzy Uśmiech Dwójkowi recenzenci polecają też naszej uwadze grę Kamila Pacholca.

Przy okazji: Tomasz Ritter był zwycięzcą Międzynarodowego Konkursu im. Rubinsteina dla młodych pianistów w Bydgoszczy w 2011 roku (Krzysztof Książek zajął na nim czwarte miejsce). Zdecydowanie nasz bydgoski konkurs jest dobrym odbiciem dla młodych zdolnych wykonawców do dalszych laurów Uśmiech

Na stronie Dwójki można już też posłuchać ładnie posegregowanych wykonań poszczególnych wykonawców z I i II etapu, oraz koncertu inauguracyjnego z 2 wrzesnia,
i obejrzeć sobie zdjęcia i opisy wszystkich tych tak pięknie brzmiących fortepianów Uśmiech

https://www.polskieradio.pl/361
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2018, 03:31:25 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Wrzesień 10, 2018, 15:15:56 »

Sesja wieczorna w niedzielę 09.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=4Ub_9mbRoKk

PROGRAM:
17. Krzysztof Książek (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44 Polonaise in F sharp minor, Op. 44
Fryderyk Chopin Mazurki op. 50 Mazurkas, Op. 50 nr 1 G-dur / No. 1 in G major nr 2 As-dur / No. 2 in A flat major nr 3 cis-moll / No. 3 in C sharp minor
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Sonata in B minor, Op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto 20.

Yui Nakamura (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 Polonaises, Op. 26 nr 1 cis-moll / No. 1 in C sharp minor nr 2 es-moll / No. 2 in E flat minor
Fryderyk Chopin Mazurki op. 41 Mazurkas, Op. 41 nr 1 e-moll / No. 1 in E minor nr 2 H-dur / No. 2 in B major nr 3 As-dur / No. 3 in A flat major nr 4 cis-moll / No. 4 in C sharp minor
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Sonata in B flat minor, Op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Wrzesień 10, 2018, 15:20:27 »

I sesja poranna w poniedziałek, 10.09.2018:
Właśnie jej słucham Uśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=wQJDe1K-2aM

Występują:

22. Kamil Pacholec (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 24 ​nr 1 g-moll ​nr 2 C-dur ​nr 3 As-dur ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto

25. Tomasz Ritter (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 ​nr 1 cis-moll ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 33 ​nr 1 gis-moll  ​nr 2 D-dur nr 3 C-dur ​nr 4 h-moll
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto

26. Joanna Różewska (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

Piątka naszych uczestników zamyka drugi etap, trzech z nich słyszymy w porannej sesji. Kamil Pacholec gra na Erardzie. Wydaje się, że daje radę Uśmiech
A czy poradzi sobie z sonatą, z którą według naszych komentatorów w Dwójce jeszcze nikt do końca sobie nie poradził? Mrugnięcie

...

Podoba mi się Uśmiech Na mój gust, była w tym i delikatność i romantyczne rozmarzenie, a potem i szczypta tęsknoty, i odrobina szaleństwa,
ale raczej z emocjonalnym wyrazem, a bez gwałtowności i zapędzenia. Ten efekt zresztą też trzeba jeszcze przełożyć na dźwiękową
opowieść tego fortepianu. Ciekawie by było wysłuchać np. tej samej sonaty granej przez tego samego pianistę na różnych fortepianach (pianisty - "fortepianisty" Mrugnięcie -
równie dobrze panującego nad ich indywidualnymi cechami i potrafiącego wydobyć z nich ich bogactwo, bo, jak to chyba żartował pan
Miklaszewski - "tak się gra, jak przeciwnik pozwala" Mrugnięcie)
Odkładam z musu resztę słuchania na wieczorny czas:)


n
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2018, 01:09:52 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

nocneigraszki wataha-wilkow-nocy evelon airpol wolfsparadise