Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 81440 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #150 : Październik 14, 2016, 08:46:41 »

Weronika Dziadek
Ciekawa sprawa. Kiedy sie stroila bylo lepiej niz wiekszosc uczestnikow.
Pomyslalem, nareszcie ktos z dobrym sluchem. Nastroila sie w 99% perfekcyjnie.
Rozpoczela sonate wiosenna Beethovena pieknym dzwiekiem.
Wszystko na miejscu - akcenty, wibracja, wlasciwy temperament.
Czasami (rzadko) pojawialy sie wyrazne nietrafienia intonacyjne. Konkurs tego nie toleruje.
Szkoda, gdyz bylaby lekko w drugim etapie.
Teraz Szymanowski - efekt wizualno-sluchowy powalajacy. Wygladala jak nimfa delikatnie unoszaca sie nad zrodelkiem.
Chlodne emocje bardzo mi pasuja do rzezkiego strumyka i ta piekna nimfa w bieli!!. Najlepszy Szymanowski Konkursu moim zdaniem.
Prosze posluchajcie, gdyz jest to wyjatkowe przezycie.
https://www.youtube.com/watch?v=sWN6Shzlomg

P.S.
Weronika ma w genach, czysty, wspanialy ton. Na tle takiego dzwieku, kazde najmniejsze potkniecie jest jak obuchem w glowe i bledy staja sie bardzo uwypuklone. U innych uczestnikow, maly brodek i szelest w dzwieku, swietnie kamufluje niedociagniecia.
Szkoda ze nie uslysze Weroniki z jej czysta powsciagliwa emocja w finale.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #151 : Październik 14, 2016, 09:31:32 »

Cytuj
Mam za to spostrzeżenie, co do koncepcji repertuarowej Konkursu. Otóż uważam, że pierwszy etap (na przykład w przeciwieństwie do MKPiFC) był chyba zbyt obszerny, repertuar zbyt trudny do oceny i zachwytu dla niewprawnego ucha, występy skrzypków, gdy już miałem szansę wysłuchać, nieco mi się dłużyły. W drugim etapie – jest na szczęście inaczej. Produkcje krótsze, łatwiejsze do ogarnięcia, grane utwory – znane a nawet całkiem znane. Myślę też, że i sami wirtuozi pląsają na strunach z większą lekkością i radością.

Nie bede rozwijal tematu. Trafiles w dziesiatke. 100/100, o!.. nawet w setke.
Witam Januszu ponownie na forum. Super, ze jestes!!!  Uśmiech Uśmiech
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #152 : Październik 14, 2016, 11:59:18 »

Terauchi Shiori
Maly afront pianistki do solistki. przed wejsciem na estrade?. Chyba sie nie lubia.
Legenda - dziwie sie, ze jest w repertuaze konkursu. Skala trudnosci utworu = trzecia klasa szkoly podstawowej.
Dzwiek transmisji kiepski. Co sie moglo stac?
Gra oczywiscie dobrze, ale zauwazylem maniere, ktora mi sie nie podoba, otoz przed zmiana smyczka nastepuje
zglosnienie dzwieku - łłłup   łłłup. Maniera powstala na skutek docisniecia smyczka tuz przed zmiana jego kierunku i rozpoczecia
nastepnego dzwieku. W sensie komfortu technicznego jest to dobre, ale w tym wypadku Japonka przesadzila i to zglosnienie
(docisniecie) jest za duze.
Terauchi gra b.dobrze technicznie. Jest zwrotna, zwarta. Bardzo muzykalna. Normalna. Szkoda, ze dzwiek jest taki ziarnisty.
Uczy sie u Bron-a, ktory lubi wgniatac smyczek w struny. Slynna Szkola Brona, etatowego jurora na wszystkich konkursach wszechswiata.
Tak czy inaczej, mocna kandydatka!
Oczywiscie Vinogradowa pokazala klase (Schumann)

P.S.
Piekną kompozycją jest ta sonata Schumana. Nie znalem jej.
------------------------------------------
Kotz Celina
Piekna postac. Gra super!, chociaz w Kreislerze wrzucilbym jeszcze na wiekszy luzik (latwo mowic).
Na moje ucho, nastroila sie troche za wysoko.
I znowu ta Legenda - po co to. Pianista troche przekombinowal we wstepie Legendy, pozniej improwizowal troche.
Czuje sympatie do Celnki i jej gry. Jest cos!!, co kaze sluchac.
Ostatnia nuta w Legendzie - musicie posluchac - odlot!!!! - taka jedna nutka!! wystarczy na final.
Ravel - jedno slowo - REWELACJA!
Szelmowska, jazzowa 2 cz byla zagrana nie po szelmowsku i to mi sie wlasnie podobalo.
Wszyscy na ogol pajacuja w tej czesci. Celinka grala ze smakowitym smaczkiem.
3cz - uf! dowala po prostu, precyzja, artykulacja - BOMBA. Fajny utworek.
----------------------------------------
Choi Jung Min
Kolejna beauty na scenie.
Placzliwy Brahms w pozytywnym znaczeniu tego slowa. Bardzo ladnie.
Crescenda sa, ale we wlasciwych proporcjach i nie szatkuja utworu.
Z uplywem czasu Brahms przestawal mi sie podobac. Poziom emocji byl za niski.
W stosunku do Celiny, Choi ma zbyt szklisty dzwiek. Nadal do zaakceptowania.
Faure - ah ta kantylena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  - no comment.
Kreisler - grany po chinsku i po mistrzowsku.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 12:04:39 wysłane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #153 : Październik 14, 2016, 13:07:49 »

Suho Ryosuke
Oczywiscie nastroil sie za wysoko.Musze poszerzyc swoja tolerancje i nauczyc sie sluchania w dualnej tonalnosci (fortepian osobno, skrzypce osobno)
Znakomita, piekna gra.
Legenda - co tu wiecej pisac..
Kreisler - filigranowo, duzo wdzieku (nie wdzieczenia). Poczulem zapach salonu XIX w
Franck - Naleze do nielicznych, ktorzy ta sonate tylko lubia a nie uwielbiaja.
Kompozycja ta jest bowiem dosyc histeryczna dla mnie (jak czasami histeryczna jest wibracja p. A.S.Mutter)Jednym slowem histeria na pograniczu dobrego smaku.
Skrzypek nie sprostal utworowi. Nie gral wystarczajco histerycznie.....!
Ale przez to wykreowal nowa aure tej sonaty. Wyjatkowo ciekawa wrazliwosc.
Sluchajac Suho nie zauwaza sie instrumentu, sali koncertowej i ludzi w okolo. Pozostaje tylko MUZYKA w czystej postaci. GENIALNIE - FINAL.

P.S.
Po jego interpretacji, Sonata zaczela mi sie naprawde podobac.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #154 : Październik 14, 2016, 13:47:19 »

Toki Yuna
Za wysoko - trudno
Kreisler - Corelli. Bardzo ladny utwor, to malo powiedziane.
Wszystko, jak nalezy. Piekna wibracja i dzwiek, ale artykulacja moglaby byc lepsza.
Czasami zmiany pozycji sa slyszalne.
Ciekaw jestem jak radza sobie niektorzy jurorzy z ocenianiem, wydajac opinie o lepszych od siebie, wiedzac, ze ta opinia czesto decyduje o karierze mlodego czlowieka.
Nastepna do FINALU.

Mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego Konstanty Andrzej Kulka nie jest przewodniczacym jury.
To on jest absolutnym krolem skrzypiec wsrod szanownego jury.
W zamian, mamy histeryka Vengorowa, ktory z placzem oznajmial, jak to kocha wszystkich uczestnikow i wszystkim dalby pierwsza nagrode. To bylo pretensjonalne i takie falszywe.

P.S.
W jury powinna byc p. T Glabowna, kolejny tytan polskich skrzypiec.
O niej tez sie malo wie.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #155 : Październik 14, 2016, 15:27:17 »

Myślę, Bartku, że Maestro Kulka może nie miałby już ochoty na te wszelkie aktywności związane chociażby z uganianiem się po całym świecie i wysłuchiwaniem kilkuset aplikantów na konkurs... A Maxim jest jeszcze młody i pełen energii:) Jest ekspresywny, ale to też wiąże się z umiejętnościami organizacyjnymi i "interaktywnością"Mrugnięcie No i chyba ma jednak dobre ucho, bo poziom uczestników wydaje się wysoki.
Myślę, że jednak tym, którzy nie przeszli, było przyjemnie choć usłyszeć, że tak trudny był wybór, tak niewielkie różnice, że szef boleje nad ich odejściem Uśmiech

Po wczorajszym Ravelu stwierdziłam, że obecność Arsenisa wynagradza mi zniknięcie Alexisa Uśmiech Choć oczywiście najlepiej by było, gdyby pozostali obaj. Z pozycji słuchacza mogę stwierdzić, że Grek jest fantastycznym wykonawcą, zachwycającym i przykuwającym uwagę. Pat, Ravel może nawet nie tylko wbijał w fotel, a z niego unosił w przestrzeń kontemplacji Mrugnięcie

Trochę surowo oceniacie chłopcy Kuzniecowa Mrugnięcie Chociaż faktycznie, zwłaszcza w  bezpośrednim zderzeniu z dużymi osobowościami Richarda i Arsenisa wypadł blado.

Natomiast faktycznie do moich ulubionych doszedł jeszcze Ryosuke, z aparycją XIX-wiecznego romantycznego wirtuoza i z przepięknym, poetycznym śpiewem skrzypiec:))) Trudno się oderwać od tego śpiewu.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 16:07:10 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #156 : Październik 14, 2016, 15:29:55 »

Na YouTube, pod hasłem "15th International Henryk Wieniawski Violin Competition Stage 2" można już posłuchać także niektórych wczorajszych występów.

https://www.youtube.com/watch?v=Dhv1bYkcVCk

Richard Lin:
https://www.youtube.com/watch?v=8lkAHqh78dA

Arsenis:
https://www.youtube.com/watch?v=IiJa-6R559g

Vasyl:
https://www.youtube.com/watch?v=HqAaJw6gk1E

Amelia:
https://www.youtube.com/watch?v=1jeXGwjeTUQ

Anna Malesza:
https://www.youtube.com/watch?v=8jCgT_XVyKs

Maja Syrnicka:
https://www.youtube.com/watch?v=_-2mWqwXFsQ

Mone Hattori:
https://www.youtube.com/watch?v=edqRkDqGiR4

Hanna Asiejewa:
https://www.youtube.com/watch?v=DEMsR2BCbWM
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 15:58:02 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #157 : Październik 14, 2016, 15:36:50 »

Przed nami:
16:00 Tchumburidze Veriko, Hanna Holeksa, catalogue no. 44

F. Kreisler: Gypsy Caprice
J. Joachim: Romance in B flat major, Op. 2
C. Franck: Sonata No. 1 for violin and piano in A major

16:40 Hsu Luke, Hanna Holeksa, catalogue no. 12

F. Kreisler: Chinese Tambourine
H. Wieniawski: Legende, Op. 17
R. Schumann: Sonata No. 2 for violin and piano in D minor, Op. 121

Przerwa:

17:50 Łaguniak Robert, Hanna Holeksa, catalogue no. 25

F. Kreisler: Chinese Tambourine
H. Wieniawski: Legende, Op. 17
C. Franck: Sonata for violin and piano in A major

18:30 Rabchewska Eva, Alina Artemyeva, catalogue no. 37

F. Kreisler: Caprice viennois, Op. 2
P. Tchaikovsky – Meditation
F. Schubert: Sonata for violin and piano in A major D. 574

Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #158 : Październik 14, 2016, 16:53:09 »

Oho, bo niezłym pierwszym etapie mam wobec Hsu duże oczekiwania!

Machamy do Was z 4. rzędu!
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #159 : Październik 14, 2016, 18:04:33 »

Oho, bo niezłym pierwszym etapie mam wobec Hsu duże oczekiwania!

Machamy do Was z 4. rzędu!

Po ktorej mojej stronie
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #160 : Październik 14, 2016, 18:13:35 »

Patrząc ze sceny po lewej Mrugnięcie

Brzmienie skrzypiec Roberta jest donioslejsze o cały logarytm   Spoko  Gra jak pewniak.

Oj, w Kreislerze artykulacja jednak nie taka jak u Hsu. Ten dziwny, pijacki walczyk (?) w środku też mniej przekonujący. Chyba trzeba swoje przeżyć (happy 19. birthday!), żeby do tej findesieclowej muzyki dojrzeć.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 18:22:48 wysłane przez Mozart » Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #161 : Październik 14, 2016, 18:24:07 »

Patrząc ze sceny po lewej Mrugnięcie

Koszula w kratkę w barwach Francji? Mrugnięcie
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #162 : Październik 14, 2016, 18:30:52 »

Ciekawe, czy kamera zarejestrowała mój phone-kuriering Chichot En effet, Caterine!

Moja aktywność tutaj to chyba najlepsza recenzja występu Roberta Smutny
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #163 : Październik 14, 2016, 18:55:25 »

Robert jest posiadaczem najpiekniejszego dzwieku na tym konkursie. Mial jednak malutkie pawiki ze strojeniem.
Jego dzwiek jest w moich uszach i trudno bedzie mi sluchac innych.
Teraz gra Robaczewska. Jest wspaniala, gra czysciutko, ale ja mam nadal dzwiek Luganiuka w uszach
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #164 : Październik 14, 2016, 18:58:54 »

En effet, Caterine!

Jakbym mogła nie rozpoznać mojego najlepszego partnera w interesach w FPTB?!  Chichot

Celinka grala ze smakowitym smaczkiem.

Tak samo też dobiera estradowy outfit.
Te dwie jej dotychczasowe suknie (czerwona i niebieska) były naprawdę piękne Uśmiech
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

moloromme ndl gonerpg articz black-flag