Aleksias
|
 |
« : Październik 13, 2015, 00:06:36 » |
|
PoniewaÂż skoĂączyÂł nam siĂŞ juÂż drugi etap i ÂŁukasz lada moment rzuci siĂŞ zamykaĂŚ nam kolejny wÂątek  moÂże dobrze by byÂło, byÂśmy podobnie jak na poprzednim konkursie na forum tvp mieli pole do swobodnej dyskusji o uczestnikach, ktĂłrzy wzbudzajÂą w nas najwiĂŞksze emocje. A Georgijs zdaje siĂŞ byĂŚ jednym z nich, jednÂą z wiĂŞkszych, moÂże najwiĂŞkszych indywidualnoÂści. Zatem przydzielmy mu takÂże indywidualne miejsce:)
|
|
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2015, 18:49:04 wysłane przez Aleksias »
|
Zapisane
|
|
|
|
Thanais
|
 |
« Odpowiedz #1 : Październik 13, 2015, 18:23:23 » |
|
Mnie bardziej zainteresowaÂł WielkorĂŞki Rosjanin - Dymitr Szyszkin. Ambitus jego dÂłoni jest fenomenalny. W Polonezie "Heroicznym" arpedÂżia braÂł jak zwykÂłe akordy - bo mĂłgÂł. Efekt byÂł piorunujÂący. Jego As-Dur brzmiaÂł wrĂŞcz mocarstwowo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mozart
|
 |
« Odpowiedz #2 : Październik 13, 2015, 18:26:00 » |
|
Szkoda, Âże jego interpretacje nie sÂą IMO tak fenomenalne jak ambitus jego dÂłoni  Btw, dÂłoĂą Chopina byÂła mniejsza niÂż przeciĂŞtnego mezczyzny dziÂś.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Thanais
|
 |
« Odpowiedz #3 : Październik 13, 2015, 18:29:08 » |
|
W I etapie nie wywarÂł wraÂżenia; gdyby nie te wielkie Âłopaty, w ogĂłle bym go nie dostrzegÂła. Natomiast w II etapie pozytywnie zaskoczyÂł. KorzystajÂąc z dnia bez transmisji na Âżywo, skonfrontowaÂłam sobie jego interpretacje z wykonaniami moich faworytĂłw i muszĂŞ przyznaĂŚ, Âże przy ponownym odsÂłuchaniu WielkorĂŞki zdecydowanie zyskuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mozart
|
 |
« Odpowiedz #4 : Październik 13, 2015, 18:31:56 » |
|
TeÂż go dziÂś sobie odsluchalem - po raz pierwszy zresztÂą - i teÂż oceniam go wyÂżej niÂż po I etapie. Natomiast wiem jedno, nie jest chopinistÂą.
Poszedlbym na DwĂłjkĂŞ Prokofieva albo Preludia Skriabina w jego wykonaniu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Thanais
|
 |
« Odpowiedz #5 : Październik 13, 2015, 18:36:17 » |
|
Ja bym jeszcze Rachmaninowa pos³ucha³a. I Liszta. Szyszkin ma predyspozycje do wykonywania wirtuozerskich utworów; i to nie tylko fizyczne, ale te¿ poniek¹d mentalne. Chodzi mi o emocjonaln¹ przesadê, cechuj¹c¹ szko³ê rosyjsk¹.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mozart
|
 |
« Odpowiedz #6 : Październik 13, 2015, 18:41:45 » |
|
Za to w partiach œpiewnych, lirycznych wieje od niego mrozem. Uczuciowy ch³ód (dziœ jest zreszt¹ dodatkowo zimno za oknem), afirmacja dramatyzmu, demonicznoœÌ, fatalizm - taki Chopin wy³ania siê z jego wykonaù z II etapu. Chyba nie jest to w³aœciwy obraz Fryderyka 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Thanais
|
 |
« Odpowiedz #7 : Październik 13, 2015, 18:45:45 » |
|
Chopin Weissa... albo i co gorszego 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mozart
|
 |
« Odpowiedz #8 : Październik 13, 2015, 18:49:31 » |
|
Jeszcze zobaczysz, ¿e nasi jurorzy kupi¹ to p³ótno i dadz¹ mu grand prix 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Thanais
|
 |
« Odpowiedz #9 : Październik 13, 2015, 18:54:03 » |
|
Jeszcze zobaczysz, ¿e nasi jurorzy kupi¹ to p³ótno i dadz¹ mu grand prix  Nie kracz, Mozarcie! 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fille007
|
 |
« Odpowiedz #10 : Październik 13, 2015, 19:18:16 » |
|
PrzywoÂłujĂŞ Was do porzÂądku - to wÂątek Osokinsa, nie Shishkina!  Jeszcze zobaczysz, Âże nasi jurorzy kupiÂą to p³ótno i dadzÂą mu grand prix  Za to MusĂŠe du Louvre sprezentuje Osokinsowi portret Fryderyka pĂŞdzla Eugène'a Delacroix! 
|
|
|
Zapisane
|
Amo la musica sopra tutte le arti
|
|
|
|
Mozart
|
 |
« Odpowiedz #12 : Październik 13, 2015, 22:52:55 » |
|
Za to MusĂŠe du Louvre sprezentuje Osokinsowi portret Fryderyka pĂŞdzla Eugène'a Delacroix!  A wÂłaÂśnie, czy ono przypadkiem nie znajduje siĂŞ juÂż w W-wie? BĂŞdÂąc niedawno w Luwrze nie mogÂłem go znaleŸÌ 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mozart
|
 |
« Odpowiedz #13 : Październik 14, 2015, 00:20:58 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fille007
|
 |
« Odpowiedz #14 : Październik 14, 2015, 11:23:25 » |
|
A w³aœnie, czy ono przypadkiem nie znajduje siê ju¿ w W-wie? Bêd¹c niedawno w Luwrze nie mog³em go znaleŸÌ  Pat  , aile (skrzyd³o) Sully, drugie piêtro, sala 62.
|
|
|
Zapisane
|
Amo la musica sopra tutte le arti
|
|
|
|