Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV MiĂŞdzynarodowy Konkurs im. P. Czajkowskiego 15 czerwca - 3 lipca 2015  (Przeczytany 126492 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #60 : Czerwiec 24, 2015, 01:11:24 »

"He also plays jazz with several groups in Paris."

Oj, chciaÂłbym go usÂłyszeĂŚ w czasie jakiegoÂś ~jam session w ParyÂżu.

PiĂŞkne, perliste, lÂśniÂące brzmienie w Gaspard. Czyli to, co Maurycy zapisaÂł w tej dosÂłownie nieziemskiej partyturze trzeba teraz stworzyĂŚ na nowo. Jak? Jak Lucas.

Kontrolowana spontanicznoœÌ, miêkki liryzm i ostry witalizm. Jedno staje siê drugim, paradoksy przestaj¹ dziwiÌ. Jego przejœcia miêdzy strukturami artykulacyjnymi i dynamicznymi to dreszczowiec.

NaprawdĂŞ czekaÂłem na to finalne ppp w napiĂŞciu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 01:18:25 wysłane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #61 : Czerwiec 24, 2015, 09:03:57 »

Zastosuje sie do nakazu Katii i cos napisze.
Drugi etap Lucasa Debargue byl znakomity.
Nawet Y....nie przeszkadzala.
Glownym bohaterem wieczoru byl Medtner.
Swietna kompozycja, chociaz motyw glowny (brzmial troche z goralska), byl zbyt czesto powtarzany
w tej samej tonacji. Medtner skutecznie wbil do mojej glowy f moll.
Kapitalnie napisane fugato w 28:40. Wprowadzenie lewej reki i mamy pierwsze ciarki.
Tak, to bylo znakomite. Lucas gral troche nierytmicznie, ale coz, romantyczna dusza obydwojga - wybaczam.

Czasami mialem wrazenie, ze w niektorych fragmentach, prawa reka nie ma dostatecznej sily.
Albo inaczej, lewa byla za silna w stosunku do prawej.

Chcialbym uslyszec ta sama sonate w wyk. pozostalych znakomitych konkursowiczow.
------------------
Ravel - motywy odpowiedzialne za rytm, wolabym uslyszec bardziej perliscie (dziek Moz).
Tak jak ledwo widoczna drobna pajecza siec z mnostwem malych regularnych oczek,
rysowana cieniutka, precyzyjna, nierozmyta kreska, nalozona na konkretny obraz.

O chyba pianista mnie uslyszal, teraz gra tak jak ja sobie to wyobrazam
Wykonanie jest genialne.

Lucas ma szanse na final.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 09:06:46 wysłane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : Czerwiec 24, 2015, 15:43:11 »

Dziœ pierwsze szeœÌ Mozartowskich koncertów:

http://tch15.medici.tv/en/live/piano

GrajÂą:

Redkin - Piano Concerto 12 in A major, K. 414
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1700000300-great-ha

Mazo - Piano Concerto 21 in C major, K. 467
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1730000300-great-ha

Tetzloff - Piano Concerto 23 in A major, K. 488
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1830000300-great-ha

Raszkowski - Piano Concerto 27 in B-flat major, K. 595
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1930000300-great-ha

Li - Piano Concerto 23 in A major, K. 488
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-2030000300-great-ha

Debargue - Piano Concerto 24 in C minor, K. 491
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-2130000300-great-ha
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 23:23:56 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #63 : Czerwiec 24, 2015, 15:58:36 »

Dobrze, ¿e taka rozmaitoœÌ, ¿e nie rzucili siê wszyscy na to samo:)
Za to jutro czeka nas Sturm und Drang Runde  - czyli 3 x d-moll;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 16:09:09 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #64 : Czerwiec 24, 2015, 16:08:38 »

wolabym uslyszec bardziej perliscie (dziek Moz).

Spoko, mĂłwisz masz  Spoko

Na to fugato u Medtnera te¿ w szczególny sposób zwróci³em uwagê, uwielbiam ten idiom XX-wiecznej polifonii. Debargue œwietnie wykrystalizowa³ partie LR i PR, stworzy³ jak¹œ wewnêtrzn¹, kontrapunktyczn¹ rozmowê g³osów o idealnych proporcjach w zakresie dynamiki i barwy. Czuje bluesa!

PrzyszÂła kolej na naszego wysÂłannika na wschodnie rubieÂże - JuliĂŞ Kociuban. JuÂż na wstĂŞpie, PLUS ZA OUTFIT.  BacewiczĂłwna musi naleÂżeĂŚ do jej ulubionych kompozytorĂłw, choĂŚ czasem miaÂłem wraÂżenie, Âże zza GraÂżyny wyÂłania siĂŞ... Fryderyk (a propos modnego ostatnio pytania, kto stoi za plecami...  ). Sam Chopin mnie nie poraziÂł (chyba dobrze  Spoko), wrĂŞcz miejscami nieco nudziÂł.

No i w koĂącu VII Sonata Prokofieva. RozpoczĂŞÂła genialnie, z nadludzkÂą energiÂą i precyzjÂą. Andante caloroso zachwycajÂące. Kociuban uwypukliÂła wszystkie emocje, pokazujÂąc obrazy zawarte w nutach i miĂŞdzy nimi - prawdziwy tragizm, wojnĂŞ (Stalingrad?), rosyjsko brzmiÂący sentymentalizm... Fragment skrajnie chromatyczny, a de facto klarowny.

FinaÂłowe Precipitato doczekaÂło siĂŞ tysiĂŞcy "lepszych i najlepszych" interpretacji, w koĂącu to jeden z ulubionych kawaÂłkĂłw kaÂżdego wirtuoza. ZmĂŞczenie godzinnym recitalem jest bezlitosne, ale tempo byÂło zabĂłjcze i to aÂż do finaÂłu - i za tÂą niesamowitÂą koncentracjĂŞ aÂż do ostatniego potrĂłjnego akordu - hats off.

Julia musi mieÌ siln¹, bezkompromisow¹ osobowoœÌ artystyczn¹.

Which people would you invite as guests to your dream dinner party?
Rubinstein & Mozart


Mozart juÂż czeka na KV 488!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 16:12:50 wysłane przez Aleksias » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #65 : Czerwiec 24, 2015, 16:39:22 »

Pierwsza czêœÌ koncertu A-dur KV 414 - prawda, ¿e piêkne, namiêtne przetworzenie? Redkin gra³ je ju¿ w perspektywie kolejnej epoki - epoki romantycznej namiêtnoœci.

Generalnie, brakuje mi nieco artykulacyjnej elastycznoÂści i klarownoÂści. Ten koncert A-dur jest mniej znany i moim zdaniem nie daje moÂżliwoÂści peÂłnego wykazania siĂŞ w dziedzinie interpretacji muzyki Mozarta. JednoczeÂśnie chyba nie moÂże siĂŞ nie podobaĂŚ - "przyjemny dla laika, przyjemny dla znawcy", mawiaÂł o nim Mozart.

Haha, kadencja w III czĂŞÂści - NIEZÂŁE! Jak A-dur, to a'la turca  Spoko
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #66 : Czerwiec 24, 2015, 16:58:18 »

Maria Mazo gra koncert C-dur KV 467. Dotychczas - przetworzenie I czêœci - nie zachwyca. Brakuje mi zniuansowania pomiêdzy staccato a legato. Kontrasty s¹ doœÌ ostre, brzmienie równie¿ nieprzyjemne dla ucha (dobrze widzê, Fazioli?). SzaroœÌ przewa¿a w tych Mozartowsko-wielobarwnych pasa¿ach. Odcieni szaroœci te¿ jest przecie¿ wiele.

Hm, myÂślĂŞ, Âże ÂśmiaÂło moglibyÂśmy zastÂąpiĂŚ tu fortepian klawesynem.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #67 : Czerwiec 24, 2015, 16:59:45 »

... jak teÂż orkiestrĂŞ innÂą orkiestrÂą  Niezdecydowany
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #68 : Czerwiec 24, 2015, 17:14:23 »

Mazo i Mozart to dwie ró¿ne bajki.

ChociaÂż... DaÂłbym jej jeszcze szanse na zagranie tego koncertu na pianoforte, kopii jakiegoÂś steina czy waltera. Who knows.
Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #69 : Czerwiec 24, 2015, 17:43:41 »

Tak, Mazo to nie mozarcistka. Pewnie prĂŞdzej beethovenistka 

a propos modnego ostatnio pytania, kto stoi za plecami...  .

Patrick i ja jesteÂśmy ponadprzeciĂŞtnie aktywni politycznie. Kto nas zna, ten wie Chichot
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #70 : Czerwiec 24, 2015, 17:48:38 »

S³odkie klarnety! To znak, ¿e Reed Tetzloff rozpocz¹³ koncert A-dur KV 488.

RoÂżnica brzmienia jest kolosalna. Steinway to niczym PESA wobec sĂŞdziwych skÂładĂłw PKP TLK (Yamaha). Reed gra mieniÂącym siĂŞ, delikatnym dÂźwiĂŞkiem (lubiĂŞ epitet "aksamitny"  ) i wsÂłuchuje siĂŞ w orkiestrĂŞ, ktĂłra funkcjonuje tu raz jak jeden organizm (tutti), innym razem - eksponujÂąc poszczegĂłlne sekcje dĂŞte. Bez tych umiejĂŞtnoÂści nie ma sensu braĂŚ na warsztat ten koncert - jak i de facto kaÂżdy inny piĂłra Amadeusza.

PrzydaÂłoby siĂŞ moÂże nieco mniej egzaltacji w kadencji, ale jak na razie Reed, you are winning this round.






Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : Czerwiec 24, 2015, 18:56:42 »

Juz sie pogubilem.
Kogo teraz sluchacie?
Bo ja Ilyia Rashkovskiy
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #72 : Czerwiec 24, 2015, 18:59:26 »

Dlaczego ludzie, teraz lubia grac Mozarta tak wolno.
Tak czy inaczej - fajnie gra Ilyia
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #73 : Czerwiec 24, 2015, 19:04:57 »

Jak juz wolno, to krotsza, finezyjna artykulacja.
Jest teraz moda na wymemlane legato w Mozarcie.

Pierwsze skrzypki troche falszuja, ale kto teraz gra czysto.
i..drzewo.

Ludzie sa zastraszani przez palantow dyrygentow, to falszuja. taka jest prawda.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #74 : Czerwiec 24, 2015, 19:12:55 »

stoi
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

animilkowo twistedgamers neder-live paktprzyjazni countrylife