Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Międzynarodowy Konkurs im. P. Czajkowskiego 15 czerwca - 3 lipca 2015  (Przeczytany 110583 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #60 : Czerwiec 24, 2015, 01:11:24 »

"He also plays jazz with several groups in Paris."

Oj, chciałbym go usłyszeć w czasie jakiegoś ~jam session w Paryżu.

Piękne, perliste, lśniące brzmienie w Gaspard. Czyli to, co Maurycy zapisał w tej dosłownie nieziemskiej partyturze trzeba teraz stworzyć na nowo. Jak? Jak Lucas.

Kontrolowana spontaniczność, miękki liryzm i ostry witalizm. Jedno staje się drugim, paradoksy przestają dziwić. Jego przejścia między strukturami artykulacyjnymi i dynamicznymi to dreszczowiec.

Naprawdę czekałem na to finalne ppp w napięciu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 01:18:25 wysłane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #61 : Czerwiec 24, 2015, 09:03:57 »

Zastosuje sie do nakazu Katii i cos napisze.
Drugi etap Lucasa Debargue byl znakomity.
Nawet Y....nie przeszkadzala.
Glownym bohaterem wieczoru byl Medtner.
Swietna kompozycja, chociaz motyw glowny (brzmial troche z goralska), byl zbyt czesto powtarzany
w tej samej tonacji. Medtner skutecznie wbil do mojej glowy f moll.
Kapitalnie napisane fugato w 28:40. Wprowadzenie lewej reki i mamy pierwsze ciarki.
Tak, to bylo znakomite. Lucas gral troche nierytmicznie, ale coz, romantyczna dusza obydwojga - wybaczam.

Czasami mialem wrazenie, ze w niektorych fragmentach, prawa reka nie ma dostatecznej sily.
Albo inaczej, lewa byla za silna w stosunku do prawej.

Chcialbym uslyszec ta sama sonate w wyk. pozostalych znakomitych konkursowiczow.
------------------
Ravel - motywy odpowiedzialne za rytm, wolabym uslyszec bardziej perliscie (dziek Moz).
Tak jak ledwo widoczna drobna pajecza siec z mnostwem malych regularnych oczek,
rysowana cieniutka, precyzyjna, nierozmyta kreska, nalozona na konkretny obraz.

O chyba pianista mnie uslyszal, teraz gra tak jak ja sobie to wyobrazam
Wykonanie jest genialne.

Lucas ma szanse na final.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 09:06:46 wysłane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : Czerwiec 24, 2015, 15:43:11 »

Dziś pierwsze sześć Mozartowskich koncertów:

http://tch15.medici.tv/en/live/piano

Grają:

Redkin - Piano Concerto 12 in A major, K. 414
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1700000300-great-ha

Mazo - Piano Concerto 21 in C major, K. 467
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1730000300-great-ha

Tetzloff - Piano Concerto 23 in A major, K. 488
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1830000300-great-ha

Raszkowski - Piano Concerto 27 in B-flat major, K. 595
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1930000300-great-ha

Li - Piano Concerto 23 in A major, K. 488
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-2030000300-great-ha

Debargue - Piano Concerto 24 in C minor, K. 491
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-2130000300-great-ha
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 23:23:56 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #63 : Czerwiec 24, 2015, 15:58:36 »

Dobrze, że taka rozmaitość, że nie rzucili się wszyscy na to samo:)
Za to jutro czeka nas Sturm und Drang Runde  - czyli 3 x d-moll;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 16:09:09 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #64 : Czerwiec 24, 2015, 16:08:38 »

wolabym uslyszec bardziej perliscie (dziek Moz).

Spoko, mówisz masz  Spoko

Na to fugato u Medtnera też w szczególny sposób zwróciłem uwagę, uwielbiam ten idiom XX-wiecznej polifonii. Debargue świetnie wykrystalizował partie LR i PR, stworzył jakąś wewnętrzną, kontrapunktyczną rozmowę głosów o idealnych proporcjach w zakresie dynamiki i barwy. Czuje bluesa!

Przyszła kolej na naszego wysłannika na wschodnie rubieże - Julię Kociuban. Już na wstępie, PLUS ZA OUTFIT.  Bacewiczówna musi należeć do jej ulubionych kompozytorów, choć czasem miałem wrażenie, że zza Grażyny wyłania się... Fryderyk (a propos modnego ostatnio pytania, kto stoi za plecami...  Mrugnięcie). Sam Chopin mnie nie poraził (chyba dobrze  Spoko), wręcz miejscami nieco nudził.

No i w końcu VII Sonata Prokofieva. Rozpoczęła genialnie, z nadludzką energią i precyzją. Andante caloroso zachwycające. Kociuban uwypukliła wszystkie emocje, pokazując obrazy zawarte w nutach i między nimi - prawdziwy tragizm, wojnę (Stalingrad?), rosyjsko brzmiący sentymentalizm... Fragment skrajnie chromatyczny, a de facto klarowny.

Finałowe Precipitato doczekało się tysięcy "lepszych i najlepszych" interpretacji, w końcu to jeden z ulubionych kawałków każdego wirtuoza. Zmęczenie godzinnym recitalem jest bezlitosne, ale tempo było zabójcze i to aż do finału - i za tą niesamowitą koncentrację aż do ostatniego potrójnego akordu - hats off.

Julia musi mieć silną, bezkompromisową osobowość artystyczną.

Which people would you invite as guests to your dream dinner party?
Rubinstein & Mozart


Mozart już czeka na KV 488!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 16:12:50 wysłane przez Aleksias » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #65 : Czerwiec 24, 2015, 16:39:22 »

Pierwsza część koncertu A-dur KV 414 - prawda, że piękne, namiętne przetworzenie? Redkin grał je już w perspektywie kolejnej epoki - epoki romantycznej namiętności.

Generalnie, brakuje mi nieco artykulacyjnej elastyczności i klarowności. Ten koncert A-dur jest mniej znany i moim zdaniem nie daje możliwości pełnego wykazania się w dziedzinie interpretacji muzyki Mozarta. Jednocześnie chyba nie może się nie podobać - "przyjemny dla laika, przyjemny dla znawcy", mawiał o nim Mozart.

Haha, kadencja w III części - NIEZŁE! Jak A-dur, to a'la turca  Spoko
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #66 : Czerwiec 24, 2015, 16:58:18 »

Maria Mazo gra koncert C-dur KV 467. Dotychczas - przetworzenie I części - nie zachwyca. Brakuje mi zniuansowania pomiędzy staccato a legato. Kontrasty są dość ostre, brzmienie również nieprzyjemne dla ucha (dobrze widzę, Fazioli?). Szarość przeważa w tych Mozartowsko-wielobarwnych pasażach. Odcieni szarości też jest przecież wiele.

Hm, myślę, że śmiało moglibyśmy zastąpić tu fortepian klawesynem.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #67 : Czerwiec 24, 2015, 16:59:45 »

... jak też orkiestrę inną orkiestrą  Niezdecydowany
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #68 : Czerwiec 24, 2015, 17:14:23 »

Mazo i Mozart to dwie różne bajki.

Chociaż... Dałbym jej jeszcze szanse na zagranie tego koncertu na pianoforte, kopii jakiegoś steina czy waltera. Who knows.
Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #69 : Czerwiec 24, 2015, 17:43:41 »

Tak, Mazo to nie mozarcistka. Pewnie prędzej beethovenistka  Mrugnięcie

a propos modnego ostatnio pytania, kto stoi za plecami...  Mrugnięcie.

Patrick i ja jesteśmy ponadprzeciętnie aktywni politycznie. Kto nas zna, ten wie Chichot
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #70 : Czerwiec 24, 2015, 17:48:38 »

Słodkie klarnety! To znak, że Reed Tetzloff rozpoczął koncert A-dur KV 488.

Rożnica brzmienia jest kolosalna. Steinway to niczym PESA wobec sędziwych składów PKP TLK (Yamaha). Reed gra mieniącym się, delikatnym dźwiękiem (lubię epitet "aksamitny"  Mrugnięcie) i wsłuchuje się w orkiestrę, która funkcjonuje tu raz jak jeden organizm (tutti), innym razem - eksponując poszczególne sekcje dęte. Bez tych umiejętności nie ma sensu brać na warsztat ten koncert - jak i de facto każdy inny pióra Amadeusza.

Przydałoby się może nieco mniej egzaltacji w kadencji, ale jak na razie Reed, you are winning this round.






Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : Czerwiec 24, 2015, 18:56:42 »

Juz sie pogubilem.
Kogo teraz sluchacie?
Bo ja Ilyia Rashkovskiy
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #72 : Czerwiec 24, 2015, 18:59:26 »

Dlaczego ludzie, teraz lubia grac Mozarta tak wolno.
Tak czy inaczej - fajnie gra Ilyia
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #73 : Czerwiec 24, 2015, 19:04:57 »

Jak juz wolno, to krotsza, finezyjna artykulacja.
Jest teraz moda na wymemlane legato w Mozarcie.

Pierwsze skrzypki troche falszuja, ale kto teraz gra czysto.
i..drzewo.

Ludzie sa zastraszani przez palantow dyrygentow, to falszuja. taka jest prawda.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #74 : Czerwiec 24, 2015, 19:12:55 »

stoi
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

storylife sp92 endercraft swiatmuzyki rootsunderground