Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
DziaÂły forum
>
Muzyka
>
ArtyÂści i ich muzyka
>
Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
Strony:
1
...
113
114
[
115
]
116
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno (Przeczytany 769104 razy)
amadeusz33
Nowy uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 46
Bach i Schubert to anioÂłowie, Mozart to bĂłg muzyki
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1710 :
Wrzesień 26, 2016, 20:04:11 »
Czyli Donnerwetter. A myÂślaÂłem, Âże to co innego oznacza
. jest sporo tych pere³ek. Sporo jest bez nazw. Polecam KV 587 czyli bitwa pod Koburgiem. Co wyprawiaj¹ tam dête drewniane, hmy.. przychodzi mi do g³owy Gran Partita lub I czêœÌ IX symfonii.
Zapisane
DziĂŞki potĂŞdze muzyki idziemy szczĂŞÂśliwie przez ciemnÂą noc Âśmierci
W.A.Mozart
Czarodziejski flet
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1711 :
Wrzesień 28, 2016, 21:50:43 »
Chopin pisaÂł mazurki, Beethoven ecossaises... U Mozarta taĂące niemieckie sÂą marginesem jego twĂłrczoÂści, produktem czysto komercyjnym i pisanym
ad hoc
- a jednoczeÂśnie jakÂże wdziĂŞcznym
Pos³uchajmy 6 ländlerów KV 606:
https://www.youtube.com/watch?v=w2NGFuuK5lo
Zbli¿a siê Konkurs Wieniawskiego, warto przypomnieÌ sobie dzie³a skrzypcowe Mozarta, zw³aszcza, ¿e przedostatni etap konkursu to etap mozartowski, z obowi¹zkowym pierwszym ogniwem jednego z koncertów i symfonii koncertuj¹cej Es-dur. Parê razy wspominaliœmy na tym w¹tku sonaty na fortepian i skrzypce (w takie kolejnoœci) z drugiego dojrza³ego opus, skomponowanego w 1781 r. W zakresie wspó³pracy obu instrumentów stanowi on z pewnoœci¹ krok na przód wzglêdem opus palatyùskiego z 1778 r. - miejscami s³yszymy tu ju¿ prawdziwy,
par exellence
kameralny dialog, przenikaj¹cy do faktury - charakterystyczny dla ostatnich wielkich sonat wiedeùskich i bêd¹cy zal¹¿kiem sonatowego dialogowania w XIX wieku. Pamiêtajmy, ¿e gatunek klasycznej sonaty fortepian i skrzypce, przejêtej przez kolejn¹ epokê, w czasach Mozarta dopiero siê krystalizowa³.
DzieÂłem zamykajÂącym cykl 5 sonat KV 376 - 380 jest sonata Es-dur KV 380, dzieÂło pod wieloma wzglĂŞdami wyraÂźnie zapatrzone w stronĂŞ arcydzieÂł wiedeĂąskich. Jest zarazem
brillant
i niestroni¹ca od swoistego patosu - ws³uchajmy siê choÌby w I czêœÌ, pe³n¹ harmonicznych niespodzianek i zaskakuj¹cych zwrotów, z burzliwym przetworzeniem subtelnie zapowiadaj¹cym czêœÌ drug¹, chromatyczne
Andante con moto
. FinaÂłowe rondo przesuwa siĂŞ w stronĂŞ stylu
concertante
- wielka kameralistyka wraca w znakomitej sekcji przetworzeniowej.
Szeryng, Haebler
https://www.youtube.com/watch?v=x4GwvROsMB8
Kuijken, Devos
https://www.youtube.com/watch?v=_RRJmvwrb7U
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1712 :
Październik 05, 2016, 18:27:55 »
Cykl sonat na fortepian i skrzypce z 1781 r. otwieraj¹ dwa dzie³a w tonacji F-dur, istotnie ró¿ni¹ce siê charakterem. Sw¹ wyj¹tkowoœÌ sonata KV 377 zawdziêcza przede wszystkim œrodkowym wariacjom w d-moll. We frapuj¹cy œwiat kameralistyki Mozart zabiera nas ju¿ od pierwszych taktów
Allegro
, ktĂłre dziĂŞki wielkim pokÂładom siÂł witalnych zawartym w gĂŞstych Ăłsemkowych triolach obu gÂłosĂłw dziaÂła niczym energetyzujÂący napĂłj... Swoista akceleracja energii nastĂŞpuje w Âświetnie skonstruowanym przetworzeniu, w ktĂłrym do gÂłosu dochodzi praca motywiczna i polifonia. ZauwaÂżmy, Âże zaraz po nim, niemal niepostrzeÂżenie pojawia siĂŞ w repryzie temat poboczny - ten zasadniczy bowiem zostaÂł maksymalnie wyeksponowany i wyeksploatowany we wczeÂśniejszych przeksztaÂłceniach modulacyjnych i formalnych. Jego pominiĂŞcie jest znakomitym pomysÂłem wynikajÂącym z logiki przebiegu tej czĂŞÂści.
Sercem sonaty jest z ca³¹ pewnoœci¹ temat z wariacjami - ¿a³ujemy, ¿e jest ich jedynie szeœÌ... To jedna z najlepiej skomponowanych partytur w opus KV 376 - 380, o potê¿nej sile ekspresji, niestroni¹cej od tragizmu (wariacja II, IV) i napiêciu dramaturgicznym (uderzaj¹cy kontrast miêdzy dramatyczn¹ wariacj¹ IV a nios¹c¹ ukojenie wariacj¹ V). Ostania wariacja w charakterze siciliany, z jej pocz¹tkow¹ marszow¹ figur¹ fortepianu antycypuje ten rodzaj emocjonalnoœci, który pojawi siê w kolejnym stuleciu. Skrzypce s¹ tu równoprawnym partnerem dla fortepianu - to ju¿ nie alternowanie czy harmoniczne koloryzowanie, ale prawdziwy dialog, czêsto bardzo kunsztowny - zw³aszcza wtedy, gdy Mozart siêga po sztukê kontrapunktu. Trudno nie zgodziÌ siê ze stwierdzeniem, ¿e jedynym kameralnym odpowiednikiem tego
Andante
sÂą wariacje z
Kwartetu smyczkowego
d-moll KV 421...
FinaÂłowe rondo w charakterze menueta ÂświadczÂą o tym, jak dalece Mozart byÂł uzaleÂżniony od publicznoÂści, dla ktĂłrej pisaÂł. Wraca on do muzyki prostszej w odbiorze, jednoczeÂśnie tak wdziĂŞcznej i wysmakowanej (wsÂłuchajmy siĂŞ choĂŚby w te liryczne, opadajÂące figuracje fortepianu w jednym z epizodĂłw), Âże poczÂątkowy kontrast miĂŞdzy ogniwami szybko odchodzi w zapomnienie. Rola skrzypiec jest znĂłw bardziej zredukowana, ale na tyle istotna, Âże nie wyobraÂżamy sobie tego menueta w wersji na fortepian solo. Na koniec nie zabrakÂło maÂłej kadencji - po niej muzyka stopniowo rozpÂływa siĂŞ w piano.
Szeryng, Haebler
https://www.youtube.com/watch?v=ixk0MVVOyDA
Na wÂątku rozpisywaliÂśmy siĂŞ kiedyÂś na temat najbardziej niezwykÂłej strukturalnie sonaty z analizowanego
opus
- G-dur KV 379, napisanej wedÂług relacji Mozarta w ciÂągu... godziny. Partia skrzypiec jest tu miejscami wybitnie drugorzĂŞdna, nie zmniejsza to jednak naszego zachwytu nad
Adagio
, bĂŞdÂącym czymÂś w rodzaju introdukcji-fantazji, a zwÂłaszcza nad namiĂŞtnym
Allegro
w g-moll, z krótkim przetworzeniem i zwiêkszaj¹c¹ napiêcie repryz¹. Niech nie zwiedzie nas salonowy temat fina³owego cyklu wariacji i brak skrzypiec w jednej z nich - i tu kreatywnoœÌ Mozarta co chwilê nas zaskakuje.
LinkowaÂłem kiedyÂś nagranie Kagaana i Richtera, porĂłwnajmy je z interpretacjÂą Szerynga i Haebler.
https://www.youtube.com/watch?v=VLod_2Sszhk
«
Ostatnia zmiana: Październik 05, 2016, 18:29:37 wysłane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1713 :
Grudzień 05, 2016, 22:00:54 »
DziÂś w nocy w poznaĂąskiej katedrze.
Mozart in memoriam!
https://www.youtube.com/watch?v=swqpxtRPat0
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
TeresaGrob
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2621
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1714 :
Grudzień 06, 2016, 09:35:16 »
PoniewaÂż udostĂŞpniÂłeÂś Mozarcie nagranie tego kontrowersyjnego (chyba) dyrygenta, to w razie gdybyÂś nie czytaÂł ciekawa recenzja.
http://jakubpuchalski.blog.tygodnikpowszechny.pl/2015/02/17/w-ultrafiolecie-figaro-currentzis/#comment-1491
Zapisane
http://www.franzschubert.pl/
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1715 :
Grudzień 10, 2016, 00:17:53 »
Agnieszko, dziêki za recenzjê - dla mnie redaktor Kamiùski (ostatnio mia³em okazjê us³yszeÌ go przed koncertem w Filharmonii Poznaùskiej), "papie¿ opery", jest wielkim autorytetem w tej dziedzinie. Jak ka¿dy z nas ma on okreœlone stylistyczne preferencje - znaj¹c jego stosunek do nagraù operowych Jacobsa nie spodziewa³em siê ciep³ych s³ów na temat Currentzisa. Z ca³¹ pewnoœci¹ ten Greko-Rosjanin funkcjonuje w muzycznym œwiecie jako postaÌ barwna i niezwykle kontrowersyjna. Pan Puchalski z du¿¹ ³askawoœci¹ potraktowa³ nagranie
Requiem
dla Alphy - nie jestem jego entuzjastÂą, choĂŚ niegdyÂś mnie zaintrygowaÂło (podobnie jak
TrybunaÂł DwĂłjki
, ktĂłry przyznaÂł mu palmĂŞ pierwszeĂąstwa poÂśrĂłd Boehma, Savala czy Gardinera; swojÂą drogÂą byÂł to chyba najsÂłabszy, najmniej kreatywny odcinek
TrybunaÂłu
- mam na myÂśli zarĂłwno opinie jurorĂłw, jak i wybĂłr porĂłwnywanych interpretacji).
JeÂśli zaÂś chodzi o operowy tryptyk Currentzisa z kompletem dzieÂł do libretta da Ponte: trudno wystawiĂŚ tym produkcjom jednoznacznÂą ocenĂŞ. PrzesÂłuchaÂłem pobieÂżnie
Cosi
, doœÌ dok³adnie
Figara
, a
Don Giovanniego
postanowiÂłem nawet zakupiĂŚ. ZdarzajÂą siĂŞ momenty wspaniaÂłe - zwÂłaszcza w dramaturgicznie wysmakowanych wielkich ensamblach na koniec aktĂłw (zwÂłaszcza w
Figarze
). Rzadko przekonuje mnie obsada wokalna, ktĂłra w duÂżej czĂŞÂści Âśpiewa
non vibrato
, co tu i Ăłwdzie wydaje siĂŞ zaskakujÂąco ÂświeÂże, by po chwili zabrzmieĂŚ obrazoburczo i
non
... mozartowsko
Niew¹tpliwie - i to przyznaj¹ nawet najzagorzalsi oponenci - perfekcyjnie przygotowana, wirtuozowska orkiestra jest najwiêkszym atutem nagraù. Jej wyolbrzymion¹ akcentacjê artykulacyjn¹ (zw³aszcza niemal histeryczne sforzata) mo¿na zarówno zmieszaÌ z b³otem (destrukcja melodii, nienaturalnoœÌ frazowania), lecz powo³uj¹c siê na jej odkrywczoœÌ mo¿na siê w niej równie¿ zakochaÌ - odsy³am do wywodów recenzentów brytyjskich, którzy ochrzcili Currentzisa mianem reformatora i odkupiciela muzyki. Najwiêkszy zawód? Wlek¹ce siê w nieskoùczonoœÌ, przeinterpretowane (
basso continuo
brzmi czasem jak upudrowany bit wyjĂŞty z rapu) recytatywy
secco
. KrĂłtko mĂłwiÂąc: te nagrania na pewno nie pozostawiajÂą nas obojĂŞtnymi; swoisty i nieco dziwaczny tygiel maestrii, sztampy i dyrygenckiego neurotyzmu
W wolnej chwili o poszczegĂłlnych pÂłytach napiszĂŞ nieco bardziej drobiazgowo. Przy okazji, proponujĂŞ przeglÂąd nagraĂą
first-choice
. Jest parĂŞ wyÂśmienitych nagraĂą
Don Giovanniego
, uwielbiam przede wszystkim wersjĂŞ
Giuliniego
z 1959 r., zremasterowan¹ póŸniej przez EMI. Wybitna orkiestra Philharmonia, batuta prowadzona przez prawdziwego mozarcistê, szarmanckiego re¿ysera dramaturgii, w³oskiego z krwi i koœci, co nie jest tu bez znaczenia. Wreszcie - wybitny œpiewacy: Eberhard Wächter jako Giovanni, Giuseppe Tadei, legendarny Leporello, Joan Sutherland, niezapomniana heroina z
ÂŁucji z Lamermooru
- tu jako Donna Anna, no i najwiĂŞksza wokalna gwiazda tego nagrania: niezastÂąpiona Elisabeth Schwarzkopf w roli Donny Elviry. Oto akt I:
https://www.youtube.com/watch?v=fMkaOosLVH0
Wasze typy?
«
Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2016, 00:22:18 wysłane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1716 :
Grudzień 19, 2016, 00:25:32 »
Warszawski
Czarodziejski Flet
(a wÂłaÂściwie berliĂąski - reÂżyserem odbywajÂącego tournĂŠe po Âświecie spektaklu jest Barie Kossky, szef Komische Oper) to jedna z najbardziej ekscytujÂących premier tego sezonu w polskich teatrach. Plastyczny majstersztyk - niezwykle trafnie o zamyÂśle inscenizacyjnym pisze Dorota KoziĂąska: "Misterne po³¹czenie konwencji kina niemego z filmem animowanym, w ktĂłrym Âżywi Âśpiewacy wchodzÂą w skomplikowane interakcje z rzutowanym na ekran obrazem, budzi tym wiĂŞkszy podziw, Âże twĂłrcy odwoÂłujÂą siĂŞ do najlepszych wzorcĂłw z przeszÂłoÂści: do niemieckiego ekspresjonizmu, radzieckiego konstruktywizmu, zwariowanych gagĂłw i przerysowanych gestĂłw z amerykaĂąskiej burleski filmowej i – last but not least – arcydzieÂł eksperymentalnej animacji spod znaku Jana Lenicy i Terry’ego Gilliama."
Ujm¹ dla Mozarta staje siê jednak fakt, ¿e muzyka staje siê w tych okolicznoœciach t³em, co najwy¿ej drugorzêdnym elementem performance'u. W pi¹tek trafi³em na drug¹ obsadê, bez komplementowanej Iwony Sotbotki jako Paminy, ale z ca³kiem niez³¹ Lucyn¹ Jarz¹bek, Miko³ajem Tr¹bk¹, Joann¹ Moskowicz i Manuelem Guhntnerem. Wszyscy bardzo m³odzi i dobrze rokuj¹cy. Fatalnie zaprezentowa³a siê orkiestra, zw³aszcza w bezczelnie obojêtnie zagranej uwerturze. Z drugiej strony re¿yser postawi³ przed muzykami trudne zadania dopasowania siê w czasie do wydarzeù rozgrywaj¹cych siê na kinowym ekranie. Narracja by³a wiêc miejscami zbyt prêdka, zarazem niezbyt finezyjna. Wreszcie jednak - wielki plus za obie mozartowskie fantazje (c-moll i d-moll) grane w czasie "niemych" dialogów i monologów. Wiem jednoczeœnie, ¿e okrutne poszatkowanie tekstu (nie muzycznego oczywiœcie!) w tych miejscach dla wielu wyda³o siê nie do zaakceptowania - straciliœmy na przyk³ad œwietny dialog miêdzy Papagen¹ i Papagenem umieszczony jeszcze przed ich s³ynnym duetem. Mimo niedoskona³oœci warto zobaczyÌ, bo z pewnoœci¹ jest co
oglÂądaĂŚ
https://www.youtube.com/watch?v=mAuTFc9F8VI
«
Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, 00:28:56 wysłane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
TeresaGrob
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2621
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1717 :
Grudzień 28, 2016, 19:01:12 »
Z napisami, ja nie mam moÂże teÂż ktoÂś nie ma wiĂŞc podajĂŞ link:
https://www.youtube.com/watch?v=GYQZMxnmrrA&t=382s&list=PLoT3Gf1SN3C3RBMCvqmIN0OqP9LVLLrBc&index=1
Zapisane
http://www.franzschubert.pl/
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3011
Asia
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1718 :
Grudzień 29, 2016, 17:23:04 »
Cytat: Mozart Grudzień 10, 2016, 00:17:53
W wolnej chwili o poszczegĂłlnych pÂłytach napiszĂŞ nieco bardziej drobiazgowo. Przy okazji, proponujĂŞ przeglÂąd nagraĂą
first-choice
. Jest parĂŞ wyÂśmienitych nagraĂą
Don Giovanniego
, uwielbiam przede wszystkim wersjĂŞ
Giuliniego
z 1959 r., zremasterowan¹ póŸniej przez EMI. Wybitna orkiestra Philharmonia, batuta prowadzona przez prawdziwego mozarcistê, szarmanckiego re¿ysera dramaturgii, w³oskiego z krwi i koœci, co nie jest tu bez znaczenia. Wreszcie - wybitny œpiewacy: Eberhard Wächter jako Giovanni, Giuseppe Tadei, legendarny Leporello, Joan Sutherland, niezapomniana heroina z
ÂŁucji z Lamermooru
- tu jako Donna Anna, no i najwiĂŞksza wokalna gwiazda tego nagrania: niezastÂąpiona Elisabeth Schwarzkopf w roli Donny Elviry. Oto akt I:
https://www.youtube.com/watch?v=fMkaOosLVH0
Wasze typy?
MuszĂŞ siĂŞ przyznaĂŚ, Âże jednak oper o wiele bardziej wolĂŞ sÂłuchaĂŚ w wersjach nagrywanych na DVD - trudno mi wyrzec siĂŞ warstwy wizualnej, zawsze jestem jej ciekawa. A w Donn Giovannim jest ona bardzo widowiskowa
OczywiÂście moÂżna teÂż takiej wersji po prostu sobie sÂłuchaĂŚ
I bardzo mi przypada do gustu - takÂże w wersji audio - to wykonanie:
https://www.youtube.com/watch?v=7cb1QmTkOAI
Piotr KwiecieĂą jako Don Giovanni, Luca Pisaroni - Leporello, Stefan Kocan - Komandor, Marina Rebeka - Donna Anna, Barbara Frittoli - Donna Elvira.
LubiĂŞ i jak oglÂądam, i jak sÂłucham
http://www.metopera.org/Season/On-Demand/opera/?upc=811357014837
Zapisane
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1719 :
Styczeń 23, 2017, 21:19:47 »
Na chwilĂŞ odejdĂŞ od wÂątku operowego, muszĂŞ siĂŞ bowiem podzieliĂŚ moim ostatnim Mozartowskim odkryciem. Pozbawiony pokory sÂądziÂłem, Âże znam z grubsza wszystkie najlepsze interpretacje symfonii Wolfganga, a tu proszĂŞ, niezastÂąpiony Pan KamiĂąski szybko sprowadziÂł mnie na ziemiĂŞ. Taka artykulacyjna precyzja, taka maestria frazowania to miĂłd na moje serce. Ostatni akord powolnego wstĂŞpu
Praskiej
trzymany jest najd³u¿ej w dziejach dyskografii, wykonawcy w niezwyk³y sposób pokazuj¹ jego g³êbokie, retoryczne znaczenie. Wiem, ¿e tempa np. ogniw menuetowych mog¹ niektórych rozeŸliÌ, wszystko wynagradza jednak przepiêkny, soczysty nurt
Allegro
.
Kurz und gut:
moskiewscy kameraliÂści pod Barszajem w latach 60. wykreowali genialnego Mozarta!
WysÂławiajmy You Tube'a! PoniÂżej
Symfonia
Praska
KV 504.
https://www.youtube.com/watch?v=o_LpvDJ7F_I
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 21:24:01 wysłane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
TeresaGrob
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2621
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1720 :
Lipiec 25, 2017, 03:53:32 »
25 lipca rocznica tego arcydzieÂła:
https://youtu.be/l45DAuXYSIs
Zapisane
http://www.franzschubert.pl/
TeresaGrob
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2621
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1721 :
Lipiec 25, 2017, 04:14:01 »
https://youtu.be/qzBwa2jI1Oc
ta interpretacja chyba ciekawsza ale kaÂżdy ma swojÂą
Zapisane
http://www.franzschubert.pl/
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1722 :
Sierpień 07, 2017, 01:06:47 »
Agnieszko, dopeÂłnijmy sÂąsiednim numerem katalogowym -
JowiszowÂą
CaÂłkiem zgrabna analiza kontrapunktycznego geniuszu finaÂłowej czĂŞÂści
41. Symfonii
:
https://www.youtube.com/watch?v=YTxYykhQZbI
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1723 :
Luty 21, 2018, 01:00:54 »
Uwaga, ukazaÂła siĂŞ WYBITNA nowa pÂłyta Anderszewskiego z dwoma koncertami fortepianowymi Mozarta!
https://muzykophil.wordpress.com/2018/02/20/mozartowska-synteza-fortepian-i-orkiestra-blysk-geniuszu-anderszewskiego/
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiajÂąca PiĂŞkno
«
Odpowiedz #1724 :
Wrzesień 03, 2020, 19:43:31 »
W Filharmonii BerliĂąskiej na inauguracjĂŞ festiwalu Musikfest, po miesiÂącach epidemicznej ciszy, zabzmiaÂł MOZART! 3 ostatnie symfonie pod batutÂą Daniela Barenboima:
https://muzykophil.wordpress.com/2020/09/02/535/
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Strony:
1
...
113
114
[
115
]
116
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
DziaÂły forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i ogÂłoszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> PÂłyty
===> ArtyÂści i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
Ładowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
animilkowo
thepunisher
neder-live
silverstar
countrylife