Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Muzyka operowa  (Przeczytany 168489 razy)
Goguś
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #60 : Marzec 26, 2011, 12:34:32 »

Zanotowałem - zawsze chciałem wysłuchać tej opery w całości. Dziękuje za informacje Asiu.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #61 : Marzec 26, 2011, 23:21:07 »

Świetne było. A w ogóle wspaniale się słucha opery przy świecach:) Trzeba to kontynuować, niezależnie od akcji ekologicznych Chichot

A tak to wyglądało w NY trzy lata temu Uśmiech
http://www.youtube.com/watch?v=gDChOMBPP9g&feature=related

Na YT jest jeszcze miedzy innymi piekny fragment II aktu:
http://www.youtube.com/watch?v=SUS2qvCSICw&feature=related
Aria Hermana (akt III):
http://www.youtube.com/watch?v=zzhGRSp2Cwo&feature=related
Aria Lizy:
http://www.youtube.com/watch?v=w10AQZwk9PA&feature=related
i może jeszcze uwertura:
http://www.youtube.com/watch?v=g43Ropa1QyY&feature=related
Zapisane
Goguś
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : Marzec 27, 2011, 12:15:16 »

Dziękuje za linki Asiu, przy najbliższej okazji przesłucham raz jeszcze.

Jeżeli chodzi o Czajkowskiego i jego dorobek operowy wysłuchanie Damy Pikowej przypomniało mi o pięknej arii z opery Eugeniusz Onegin - Kuda Kuda. Szukałem na YT odpowiedniego wykonania, znalazłem Placido Domingo i Ronaldo Villazona. Przyznam szczerze, że to drugie wykonanie bardziej mi się podoba:

http://www.youtube.com/watch?v=L2_GBhFtM2U&feature=related
Villazon

http://www.youtube.com/watch?v=loqbP-8gT14&feature=related
Domingo
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #63 : Kwiecień 19, 2011, 23:07:36 »

Uwielbiam muzykę Masseneta. To najpiękniej śpiewany francuski obok Gounoda i Bizeta.
Koniecznie musimy wspólnie posłuchać zjawiskowej Manon (niezapomniany Salzburg, Netrebko i Villazon)...
Any time...Uśmiech Tymczasem może wybierzemy się na koncert do Paryża? Uśmiech
http://www.youtube.com/watch?v=xVtc7m1j2qo&feature=related
Bogaty program: jest Gounod, jest Massenet i inni...
Netrebko słuchałam już oczywiście, ale nie znałam Villazona... Posłuchałam sobie na razie pierwszych wykonań, po czym dam oryginalny i błyskotliwy komentarz: o mój Boże!! Chichot Chichot
Zapisane
Goguś
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #64 : Kwiecień 20, 2011, 00:41:59 »

Jeżeli chodzi o dopasowanie partnera dla błyskotliwej i pięknej Rosjanki to Villazon w tej roli jest już obyty. Jest to tenor niebanalny, ale ... jest jedno "ale" w przypadku Manon bardziej spodobała mi się kreacja Roberto Alagny. Oto próbka jego możliwości:
http://www.youtube.com/watch?v=VQC0O3j8Ttk

Uwielbiam ten fragment, szczególnie partia orkiestry na samym początku jest niesamowita.


A dla porównania wspomniany Villazon:
http://www.youtube.com/watch?v=FDWwQDujeLA&feature=related

Ronaldo jest nieco mniej liryczny, może nawet zbyt donośny - ale to tylko indywidualne upodobania. Z drugiej jednak strony głos Villazona jest bardzo ciekawy. Rozumiem, że Asia dopiero odkrywa tego artystę, dlatego postaram się przygotować próbkę jego możliwości. Traviata, Napój Miłosny, pojedyncze arie Czajkowskiego czy Rossiniego. Barwa głosu Villazona jest jedyna w swoim rodzaju, wyjątkowa i tym samym nie do wszystkiego pasuje. Nie wyobrażam sobie Ronalda wykonującego Mozarta, może były takie epizody, ale jakoś ich nie znalazłem....
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #65 : Kwiecień 20, 2011, 02:01:52 »

Dziękuję za dobre chęci, ale w zasadzie już go odkryłam. Program paryskiego koncertu obejmuje 16 arii, w tym Gounoda, Masseneta, Czajkowskiego, Bizeta, Verdiego, Pucciniego itp. Tak więc mam pełną orientację co do możliwości tego śpiewaka. I jego wykonania bardzo mi odpowiadają.
Zapisane
Goguś
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #66 : Kwiecień 20, 2011, 11:32:11 »

Fakt, to bardzo obszerny repertuar.

Bardzo lubię Villazona ponieważ w jego głosie czuć młodość i energię. Jego interpretacje wnoszą do muzyki operowej świeżość która może przyczynić się do popularyzacji tego gatunku. Ma duże możliwości wokalne, choć czasami mam wrażenie, że modulując głosem jest trochę efekciarski. Nie jest to jednak niewybaczalne a czasami nawet bardzo do danego utworu pasuje.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #67 : Kwiecień 20, 2011, 15:02:37 »

Bardzo lubię Villazona ponieważ w jego głosie czuć młodość i energię. Jego interpretacje wnoszą do muzyki operowej świeżość która może przyczynić się do popularyzacji tego gatunku. Ma duże możliwości wokalne, choć czasami mam wrażenie, że modulując głosem jest trochę efekciarski. Nie jest to jednak niewybaczalne a czasami nawet bardzo do danego utworu pasuje.
Przynajmniej generalnie Ci się podoba, a wiadomo, że w szczegółach już każdy ma swoje indywidualne odczucia co do poszczególnych interpretacji.Uśmiech


W Bydgoszczy 30 kwietnia rusza XVIII Festiwal Operowy.

Na początek Puccini i Cyganeria w reżyserii Macieja Prusa, w wykonaniu bydgoskiego zespołu.

Potem Teatr Wielki z Poznania prezentuje Marię Stuardę Dionizettiego, a Teatr z Łodzi przywozi dwa
spektakle: Dydona i Eneasz Purcella i Zamek Księcia Sinobrodego Bartoka

Będzie też opera Salieriego Uśmiech Prima la musica e poi le parole - pokażą ją studenci z Akademii Muzycznej w Łodzi

Prócz tego przyjeżdża holenderski zespół muzyki dawnej Combattimento Consort Amsterdam
i w ich wykonaniu Orlando - jedna z najpiękniejszych oper Haendla.
Dzień przedtem dają koncert specjalny - "Die Kunst der Fuge" na barokowych instrumentach. Na to naprawdę chętnie bym poszła.
Tak czy tak coś trzeba wybrać, bo z biletami podobny problem, jak z tymi na koncerty gwiazd klasyki  Chichot
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #68 : Kwiecień 20, 2011, 16:18:35 »

Obaj wspomniani tenorzy są naprawdę dobrymi śpiewakami. R. Alagnę znam na przykład z "Fausta", jednej z moich ulubionych oper. Jest dobrym aktorem, poza tym dysponuje ciepłym, jakby aksamitnym głosem. Netrebko zaś jest piękna, genialna - prawie w każdej roli; ma jednak wielu swoich oponentów.

Asiu, byłbym na każdym przedstawieniu. Zwłaszcza - na tym Salierim. Oczywiście, po "Prima la musica..." w domu konieczne jest odsłuchanie "Der Schauspieldirektor". Mrugnięcie
Zapisane

TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #69 : Kwiecień 20, 2011, 16:51:05 »

Dzis otrzymałam na imieniny piękny prezent:

http://www.youtube.com/watch?v=kzDXwDbUdtA

http://www.youtube.com/watch?v=STPeKxkJofY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=KKKEupnO8_0&feature=related

Wprawdzie w innym wykonaniu, ale to nic nie szkodzi.
Dziś w Teatrze Wielkim ten utwór.
Zapomniałam powiedzieć Beatce, żeby wzięła zapas chusteczek do nosa. Ja przynajmniej na Tristanie zawsze płaczę.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #70 : Kwiecień 20, 2011, 19:34:13 »

postaram się przygotować próbkę jego możliwości. Traviata, Napój Miłosny, pojedyncze arie Czajkowskiego czy Rossiniego. Barwa głosu Villazona jest jedyna w swoim rodzaju, wyjątkowa i tym samym nie do wszystkiego pasuje. Nie wyobrażam sobie Ronalda wykonującego Mozarta, może były takie epizody, ale jakoś ich nie znalazłem....
Hm, a właściwie czemu nie - młodość i energia w głosie jak najbardziej pasują przynajmniej do niektórych oper Wolfganga Uśmiech Piotrze, tak w ogóle o drugiej w nocy bywam mało komunikatywna Chichot Wyszło, że już się nasłuchałam Villazona i mam go dosyć  Chichot Jeśli uważasz, że coś w jego wykonaniu jest warte posluchania, to jak najbardziej zaprezentuj. Na pewno wszyscy z przyjemnością posłuchamy.

Asiu, byłbym na każdym przedstawieniu. Zwłaszcza - na tym Salierim. Oczywiście, po "Prima la musica..." w domu konieczne jest odsłuchanie "Der Schauspieldirektor". Mrugnięcie
No dobrze, a jeśli trzeba by było wybrać jedno, góra dwa? Rozumiem, Salieri - to raz. A ewentualne drugie typowanie?

Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : Kwiecień 20, 2011, 19:55:01 »

Dziś w Teatrze Wielkim ten utwór.
Zapomniałam powiedzieć Beatce, żeby wzięła zapas chusteczek do nosa. Ja przynajmniej na Tristanie zawsze płaczę.

Zazdroszczę Wam:) Uwielbiam płakać na przedstawieniach  Uśmiech Tzn. uwielbiam takie przedstawienia, na których płaczę Chichot

A u nas 6 maja w filharmonii - słynne chóry: Madame Butterfly, Traviatta, Nabucco, Carmen, Kniaź Igor i Cavalleria rusticana Mnie teraz w tym kieracie chyba najbardziej odpowiada Va Pensiero  Chichot
http://www.youtube.com/watch?v=DzdDf9hKfJw&feature=related
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #72 : Kwiecień 21, 2011, 00:26:08 »

Cavalleria... Każda minuta tej opery, werystycznego brylantu, jest doskonała. Wszystkie chóry, cavatiny (ta cudna preghiera - anielski sopran i chór), duety - mają w sobie wielki ładunek emocjonalny, a we mnie wywołują ciarki z emocji.  Mrugnięcie To może mało fachowy opis tego arcydzieła, ale ja mam do niego bardzo osobisty stosunek... To piękna charakterystyka południowej, sycylijskiej wsi, czasem wydaje się, że dotykamy już nieba, czasem zaś spadamy w piekielne otchłanie. Opera, rzec by można, "na czasie" - akcja rozgrywa się w końcu w Wielkanoc.


Asiu, poszedłbym chyba na coś w wykonaniu łodzian. Purcell lub Bartok - nie widziałem na żywo ani 'Dydony', ani 'Sinobrodego'. Dzieło Bartoka to wspaniała opera, choć trudna w odbiorze. Trzeba się "poruszać" na jakby innej muzycznie płaszczyźnie. Niezwykle ciekawe jest libretto. Ekspresjonistyczna muzyka też wywiera wrażenie, operuje szerokim wachlarzem emocji i barw (DOSŁOWNIE); w samym dźwiekowym gąszczu kryje się pełno symboli (muzyczny symbolizm; tonacje itd.). Uważam, że warto zobaczyć (inscenizacja - scenografia jest tu tak istotna!) i posłuchać. Uśmiech

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2011, 00:28:30 wysłane przez Mozart » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #73 : Kwiecień 21, 2011, 11:46:16 »

Asiu, poszedłbym chyba na coś w wykonaniu łodzian. Purcell lub Bartok - nie widziałem na żywo ani 'Dydony', ani 'Sinobrodego'. Dzieło Bartoka to wspaniała opera, choć trudna w odbiorze. Trzeba się "poruszać" na jakby innej muzycznie płaszczyźnie. Niezwykle ciekawe jest libretto. Ekspresjonistyczna muzyka też wywiera wrażenie, operuje szerokim wachlarzem emocji i barw (DOSŁOWNIE); w samym dźwiekowym gąszczu kryje się pełno symboli (muzyczny symbolizm; tonacje itd.). Uważam, że warto zobaczyć (inscenizacja - scenografia jest tu tak istotna!) i posłuchać. Uśmiech
Zrobione:) Zdaję się na Twój osąd. Purcell i Bartok. Salieriego dodają prawie gratis:) Szkoda, że nie mają większej oranżerii Mrugnięcie Obejrzę i zdam relację.
A teraz jadę obejrzeć Twój dworzec Chichot Mrugnięcie
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #74 : Kwiecień 22, 2011, 10:49:38 »

Christoph Willibald Gluck - Orfeusz i Eurydyka

http://www.youtube.com/watch?v=ThrmPOdT-F0&feature=related

Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

watahablackheart radiomms endercraft blackspider storylife