Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Martha Argerich as a child/ Bach Toccata in G major, BWV 916, Presto  (Przeczytany 3519 razy)
chingate
Gość
« : Grudzień 31, 2011, 20:11:10 »

http://www.youtube.com/watch?v=b6QVY9MCvkg&feature=related
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : Grudzień 31, 2011, 21:51:29 »

Co prawda jestem laikiem, ale nie dociera do mnie rzekomy kunszt wykonywań utworów przez Sz. P. Martę.
Tak, jestem inny - pod tym względem.

Guido Agosti i Pablo Casals wdali się w wymianę zdań.
 Na stwierdzenie Casalsa: „Trzeba grać Bacha jak Chopina”, replika Agostiego brzmiała: „Pod
warunkiem, że się gra Chopina jak Bacha”
Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2011, 21:56:16 wysłane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich wątpliwa autentyczność." - Albert Einstein
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Grudzień 31, 2011, 22:18:03 »

Leszku, nie jesteś inny tylko moim zdaniem interpretacje Marthy poprzez jej wieloletnią kariere
zmieniały się. Inaczej grała jako 20-latka inaczej jako 40-latka i inaczej gra dzisiaj.
Jest pianistką poszukującą i w tym jest jej wielkość. Ja osobiscie niektórych jej młodzieńczych wykonań nie trawię.
Grała szybko, głośno bo taki był jej temperament. Natomiast na pewno jest to pianistka myśląca.Jej nagranie preludiów dla DG
jest moim zdaniem wspaniałe.
Zapisane

chingate
Gość
« Odpowiedz #3 : Styczeń 01, 2012, 13:59:31 »