Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wybitni odtwórcy  (Przeczytany 30739 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2898


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #75 : Marzec 02, 2014, 00:18:41 »

Jeden z moich dzisiejszych brainworms, As-dur narkotycznie uzależniające. Wstawiam Zimermana, bo na wykon Leszka bądź Janusza musimy jeszcze poczekać  Mrugnięcie

http://www.youtube.com/watch?v=BkPLDoZXlHQ
O, ballady Zimermana wszystkie hipnotyzują:)

A Pat odnośnie jeszcze Kissina: Sieć jest ogromnym oceanem, kryjącym niezmierzone bogactwa;) Póki co może przypomnijmy sobie tego pięknego fmolla z Warszawy:

https://www.youtube.com/watch?v=PbUkgSFRPyU

« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2014, 04:55:16 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2898


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #76 : Marzec 02, 2014, 00:45:59 »

Wykonanie Rubinsteina analizowałem niedawno temu. Delikatnie mówiąc... nie zagrał tego utworu zgodnie z zapisem nutowym i chodzi mi w zasadzie o wartości nut oraz ich dźwiękowe odwzorowanie na fortepianie.
Najciekawszy fragment to chyba ten, gdzie dodaje sobie kilka nut z rozpędu(?) http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=h_vZtpjNKVE#t=214

Doppio movimento bez blasku... bez dyscypliny odnośnie wartości rytmicznych nut klucza basowego i wiolinowego. Nie mówię, żeby utwór ten grać jak odgrywa go komputer w midi. No ale przydało by się trochę szacunku, kiedy w zapisie nutowym w genialnych momentach utworu powinno grać się na 1 ósemkę 1,3 szesnastki z zachowaniem tempa do ósemek ( w niektórych taktach jest to 12 ósemek kontra 16 szesnastek).

Harasiewicz popełnił identyczny błąd. Głupio mi to pisać, bo ja się na teorii generalnie nie znam.
Sam nie wiem, jak to możliwe? Gdzie jest granica swobody wykonywania utworów?

Ten nokturn trzeba grać z metronomem. Ja tak ćwiczę i idealnie wychodzi.

Leszku, ja sobie myślę, że podobnie, jak z duchem i literą prawa, jest też duch i litera muzyki;) I ta litera jest oczywiście ogromnie ważna, lecz jest ona po to, aby w nią złapać ducha;) I czasem różnie ten duch może wiać:) I w różny sposób tego ducha mogą odczuwać i przekazywać wielkie osobowości, które też coś ze swojego ducha dodają w interpretacji. Podejrzewam, że pewnie granica jest niedefiniowalna i płynna i zależy od indywidualnych przypadków. Jednak w przypadku tak bardzo subtelnej i emocjonalnej sztuki, sucha litera bez ducha daje nam mniej niż w przypadku prawa:) (czego możemy doświadczyć na przykładzie tego tutorialu:)). NAM może pomóc metronom, póki walczymy z muzyczną materią. Podejrzewam, że wielcy interpretatorzy obraziliby się pewnie na nas za taki wymóg, uznając, że zabiłby on ducha ich natchnienia. Oni kontaktują się też z utworem i jego twórcą na wyższych płaszczyznach odczuwania. Jest chyba jakoś tak, że ci wielcy, nawet w naszym rozpoznaniu mijając się w pewnych szczegółach z zakodowanym zapisem przekazu, jednocześnie siłą swego talentu przenoszą ducha i przesłanie muzyki. Taka mi się przynajmniej wysnuła refleksja.
Zapisane
clavia
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

Wiadomości: 130



Zobacz profil
« Odpowiedz #77 : Październik 04, 2014, 22:17:50 »

Nie wiem gdzie wrzucić więc daję tutaj. http://pianogenealogy.com.au/images/e/9.gif
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2898


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #78 : Czerwiec 08, 2015, 01:52:10 »

Ingrid Fliter nagrała w zeszłym roku oba koncerty Chopina, z towarzyszeniem Scottish Chamber Orchestra. Dyrygował Jun Märkl
(Gramophone Choice w marcu 2014, finalistka Gramophone Awards 2014 w kategorii Concerto).
https://www.youtube.com/watch?v=FOfEMvseI2g

"Kiedy ludzie słuchają Chopina, czują się jak w domu. I rozumiem, dlaczego. Ponieważ Chopin przemawia bezpośrednio do ludzkich serc, i wszyscy czujemy się reprezentowani przez jego muzykę. Przemawia prosto do nas w bardzo intymny sposób, niemal łącząc się ze słuchaczem. W ten sposób stajemy się częścią tworzonego dzieła."
"Kiedy wspiera Cię tak wspaniała orkiestra, masz przywilej odczuwania, że lewitujesz, a muzyka ulatuje"
To kolejne nagranie, po walcach (12/09), które powinno zwrócić uwagę. Niewiele tu słychać, ale wystarczy, żeby koniecznie sięgnąć po całość:) Zwłaszcza, gdy kolejni krytycy powtarzają przymiotnik "breathtaking"Uśmiech
A tak grała drugą część drugiego koncertu w finale w roku 2000:
https://www.youtube.com/watch?v=3Tk6k92H7RQ
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2015, 02:41:48 wysłane przez Aleksias » Zapisane
aro 51
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #79 : Październik 10, 2015, 21:33:44 »

Andrzej Wierciński -
  Laureat wielu konkursów, m.in.: I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2015), I miejsce na VI Międzynarodowym Chopinowskim Konkursie Pianistycznym w Budapeszcie (2014), I miejsce na X Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Golden Ring” w Słowenii (2014).
Z Etapu I:
•  Nokturn H-dur op. 9 nr 3
•  Etiuda As-dur op. 10 nr 10
•  Etiuda a-moll op. 25 nr 11
•  Scherzo b-moll op. 31

http://chopin2015.tvp.pl/22014020/andrzej-wiercinski
Zapisane

pozdrawiam Uśmiech         
               Marek
aro 51
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #80 : Październik 10, 2015, 21:35:56 »

Kate Liu (Stany Zjednoczone) z Etapu I:

Nokturn H-dur op. 62 nr 1
Etiuda a-moll op. 10 nr 2
Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Fantazja f-moll op. 49

http://chopin2015.tvp.pl/21979041/kate-liu

Zapisane

pozdrawiam Uśmiech         
               Marek
aro 51
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #81 : Październik 12, 2015, 22:59:39 »

Krzysztof Książek polski diament na Konkursie Chopinowskim Etap II
•  Fantazja f-moll op. 49
•  Mazurek B-dur op. 7 nr 1
•  Mazurek a-moll op. 7 nr 2
•  Mazurek f-moll op. 7 nr 3
•  Mazurek As-dur op. 7 nr 4
•  Walc As-dur op. 42
•  Polonez fis-moll op. 44

http://chopin2015.tvp.pl/22088004/krzysztof-ksiazek

Zapisane

pozdrawiam Uśmiech         
               Marek
aro 51
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #82 : Październik 14, 2015, 22:21:19 »

Aimi Kobayashi (Japonia) z Etapu II:

    Barkarola Fis-dur op. 60
    Preludium cis-moll op. 45
    Ballada g-moll op. 23
    Walc F-dur op. 34 nr 3
    Polonez As-dur op. 53

http://chopin2015.tvp.pl/22098435/aimi-kobayashi

Zapisane

pozdrawiam Uśmiech         
               Marek
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2898


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #83 : Październik 14, 2015, 23:06:04 »

Marku, to bardzo piękny wybór:) Już teraz odczuwam przyjemność na myśl, ile razy i jak długo jeszcze będę przesłuchiwać konkursowe archiwum i oglądać youtubowe klipy, i wyszukiwać tych utworów, które pozostały w pamięci:)
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2923

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #84 : Październik 15, 2015, 00:47:12 »

A mnie dziś chodzi po głowie Scherzo cis-moll w wykonaniu Harasiewicza, jedno z najlepszych ever.

https://www.youtube.com/watch?v=9uUqa1kTZA4
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #85 : Listopad 08, 2015, 11:01:08 »

Od wczoraj chodzi za mną liczba 47, zupełnie nie wiem, czemu.

Krystian Zimerman i Ballada op. 47 Mrugnięcie

http://www.youtube.com/watch?v=BkPLDoZXlHQ
Zapisane
tuco82
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Wiadomości: 426


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #86 : Listopad 08, 2015, 17:07:55 »

Berceuse Op. 57 w wykonaniu Josefa Hofmana - końcówka piorunująca.

https://www.youtube.com/watch?v=2eU2k0VaMQo

Wierzę, że tak powinno się grać Chopina i podobnie mógł brzmieć sam Chopin. "Dzisiejsi eksperci szopenolodzy" mogliby się mocno zdziwić.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich wątpliwa autentyczność." - Albert Einstein
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2898


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #87 : Listopad 10, 2015, 13:22:25 »

Ja nadal cierpię na zespół odstawienia Nokturnu op.27 nr 2  Mrugnięcie Muszę przyjmować go w regularnych dawkach Uśmiech

Chyba niewiele znajdzie się szlachetniejszych wykonań. Yundi, 2010 r.

https://www.youtube.com/watch?v=LfW9d6SwliY
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2923

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #88 : Listopad 10, 2015, 14:16:43 »

Podejmuję wyzwanie!

Maurizio Pollini, Nokturn Des-dur op. 27/2

https://www.youtube.com/watch?v=WYwoyB59pMI
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2898


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #89 : Listopad 12, 2015, 02:47:09 »

Thx, doc, naprawdę pomogło Chichot

Podejmuję wyzwanie!
Ha, no cóż, to istotnie trudno by było przebić:) Można jednak pokusić się o godną konkurencję.

Maurizio Pollini, Nokturn Des-dur op. 27/2

https://www.youtube.com/watch?v=WYwoyB59pMI

Jak Ty tak, to ja tak:  Spoko
Dinu Lipatti:

https://www.youtube.com/watch?v=e0VhKERbhkE

Aha, zespół odstawienia obejmuje także nokturn 48/1 Uśmiech
Gilels, listopadowe pejzaże, listopadowe wykonanie. Chmury, mgły, gasnące światło, nadciągający mrok...

https://www.youtube.com/watch?v=q8QWO24vHMA
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2015, 03:58:52 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

ostwalia mocy osiedlekrolewskie dariusz1020 tdw