Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 26   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 81444 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #270 : Październik 17, 2016, 20:19:13 »

Bart, wielokrotnie udowadniałeś, że jesteś po stronie tych młodych skrzypków Mrugnięcie Znam Asię całkiem dobrze i jestem pewien, że Asia nie chciała Cię urazić, więc wracaj prędko, póki Mozart jeszcze trwa Mrugnięcie Co do naszych sprzecznych opinii - wśród krytyków i dziennikarzy, których słyszałem, zdania są jeszcze bardziej podzielone. Tu na wątku myślę, że tak naprawdę zgadzamy się co do sedna, a czasem nieco inaczej odbieramy intonację czy jakość dzwieku. Niemniej w dziedzinie skrzypiec jesteś na forum niekwestionowanym ekspertem Mrugnięcie

« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2016, 05:36:57 wysłane przez Aleksias » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #271 : Październik 17, 2016, 20:37:45 »

Bodku Mrugnięcie, widziałem, że jesteś dziś na posterunku Mrugnięcie Słuchałeś może Mozarta i Bacha w wykonaniu Hsu? Czytam wiele bardzo pozytywnych komentarzy!
Zapisane

TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #272 : Październik 17, 2016, 20:39:46 »

Nie kłódżcie siem!!!
Veriko urocza!
Luke wesoły w Mozarcie, skupiony w Bachu.
Ale to co teraz słucham...nie znam się ale nie!!
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2016, 21:46:44 wysłane przez Aleksias » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #273 : Październik 17, 2016, 21:44:09 »

Ja obiecuję się już więcej nie kłócić:) (i w ogóle wcale się nie kłóciłam, tylko strzeliłam takiego naprawdę maleńkiego focha Uśmiech)
Niestety, nie udało mi się dzisiaj zdążyć na sesję Mozartowsko-Bachowską, ale postaram się jak najszybciej nadrobić.
Zależy mi zwłaszcza na posłuchaniu Luka, który daje nadzieje na dobrą jakość:)
Zaraz go odsłucham i mam nadzieję, że Pat może będzie w jego przypadku bardziej zadowolony z trzymania mozartowskiego idiomu.
Fajnie, Aga, że Ci się podobał.

A to, co nie, to rozumiem, że chodzi o Roberta? On gra z kontuzją, trudno powiedzieć, czy to rozsądne, ale rozumiem, że pragnienie
wystąpienia w konkursie przeważyło nad rozsądkiem.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2016, 21:47:51 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #274 : Październik 17, 2016, 21:50:59 »

Już słucham i widzę, że faktycznie Luke czarująco uśmiechnięty i prezentujący radosnego Mozarta Uśmiech
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #275 : Październik 17, 2016, 21:55:22 »

Bart, wielokrotnie udowadniałeś, że jesteś po stronie tych młodych skrzypków Mrugnięcie Znam Asię całkiem dobrze i jestem pewien, że Asia nie chciała Cię urazić, więc wracaj prędko, póki Mozart jeszcze trwa Mrugnięcie Co do naszych sprzecznych opinii - wśród krytyków i dziennikarzy, których słyszałem zdania są jeszcze bardziej podzielone. Tu na wątku myślę, że tak naprawdę zgadzamy się co do sedna, a czasem nieco inaczej odbieramy intonację czy jakość dzwieku. Nie mniej, w dziedzinie skrzypiec jesteś na forum niekwestionowanym ekspertem Mrugnięcie

Asiu i Patryku. Ja sie nie pogniewalem, bo i o co. Po prostu pomyslalem sobie, ze troche przesadzam z ta analiza, denerwuje ludzi i powinienem chociaz na chwile przestac komentowac....wiec

Dzisiaj Mozart mi sie podobal. Cztery bardzo rozne wykonania.
Veriko grajaca lekko jednym wlosem smyczka nie znalazla dobrej partnerki u Kasi, ktora grala dobrze, ale topornie i zagluszala. Momentami zbyt intensywna wibracja
Luke gral najczysciej ze wszystkich dotychczas grajacych Mozarta (oczywiscie male wpadki tez byly) -
przypominal mi troche gre I.Ojstracha, ktory razem z ojcem Dawidem nagral najlepsza wersje Sinfonia Concertante na swiecie!!, ale nie podniecajmy sie - troche.
Ryosuke gral orginalnie, inaczej. Artykulacja bezakcentowa, gladka - nie moj typ dla Mozarta, ale bylem zasluchany (no i ten Bach!!)
Robert artykulacyjnie byl najlepszy. To jest artykulacja ktora lubie w Mozarcie. Dzwieki ladnie zaczepione (malutki akcent przy zaczeciu). Oddzielone, wykonczone motywy.
Rytm z ktorym na bakier sa wszyscy uczestnicy konkursu - prawie dobry. Dzisiejszy dzwiek Roberta byl jakis przytlumiony.
Nie wiem co sie stalo. Moze struny zmienione (wystarczy jedna), moze wilgoc (skrzypce sa bardzo podatne na wilgoc i nawet stradivariusy potrafia grac zle)
Troche nerwy mu puscily i gral z bledam (jeden z winy altowioliski).
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2016, 21:57:12 wysłane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #276 : Październik 17, 2016, 22:16:31 »

Bartku, dobrze że jesteś Uśmiech

No i dobrze, że Mozart dziś jest bardziej mozartowski:) Właśnie posłuchałam Luka i odniosłam wrażenie właśnie dużej świeżości i czystości w jego grze.
On zresztą zawsze ładuje mnie pozytywną energią. Trzymam kciuki za jego finał.

Postaram się też jak najszybciej posłuchać "Czarnego Królewicza", czyli Ryosuke, który ogromnie mi się spodobał swoją poetyckością, chociaż
komentujący, tak jak Ty mówili, że gra "inaczej", i nie zawsze im się to podobało. Pewnie jego Mozart był za bardzo romantyczny jak na Mozarta:)
Ale jeśli można się było zasłuchać - może mu wybaczą?
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2016, 00:44:26 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #277 : Październik 17, 2016, 23:27:57 »

Analiza trochę płytka i nonszalancka, jednocześnie nie spodziewałem się, że w tak wielu punktach Anna Dębowska, a nawet redaktor Olaf, będą zrzynać z moich komentarzy   Spoko

http://wieniawski2016.tvp.pl/27365326/xiii-rzad-dwuglos-krytykow-odc-15
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2016, 05:38:05 wysłane przez Aleksias » Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #278 : Październik 18, 2016, 11:26:41 »

Ryosuke gral orginalnie, inaczej. Artykulacja bezakcentowa, gladka - nie moj typ dla Mozarta, ale bylem zasluchany (no i ten Bach!!)

Ale najpiękniejszy był wczoraj dla mnie Bach pod smyczkiem Veriko Tchumburidze.
Zamknęłam oczy i spod moich rzęs wypłynęła łza, a gdy je otworzyłam, zobaczyłam łzę także na policzku skrzypaczki.

Jeśli chodzi o Mozarta, to najbardziej przekonali mnie właśnie Veriko i Luke  Uśmiech
Myślę, że będą w finale Uśmiech
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #279 : Październik 18, 2016, 11:38:13 »


Ale najpiękniejszy był wczoraj dla mnie Bach pod smyczkiem Veriko Tchumburidze.
Zamknęłam oczy i spod moich rzęs wypłynęła łza, a gdy je otworzyłam, zobaczyłam łzę także na policzku skrzypaczki.

Jeśli chodzi o Mozarta, to najbardziej przekonali mnie właśnie Veriko i Luke  Uśmiech
Myślę, że będą w finale Uśmiech

Mozart 10/10

Nie wiedzialem, ze poetki maja rzesy. Bo łzy na pewno tak.
Bach Ryosuke tez mi sie bardzo podobal. A tak w ogole Bach to Bach.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #280 : Październik 18, 2016, 11:46:44 »

Bardzo tego nie chcialem robic, gdyz taka drobiazgowosc jest po prostu upierdliwa.
Ale musialem konkretnie przedstawic , na czym polega problem intonacji, by zamknac buźki, tym co sie
wypowiadaja publicznie o mlodych muzykach i udowodnic, ze nie maja pojecia o INTONACJI skrzypcowej.
 
Amelia Maszonska
Recenzję (zbyt dumne slowo) p. Olafa,  olafam. Jest denerwujacy.
Ulamki milimetrow decyduja o intonacji "akustycznej" skrzypiec.
Zrobiono eksperyment. Nagrano 10 dzwiekow D.Ojstracha. Badania akustyczne wykazaly, ze byly tylko 3? czyste czestotliwosc (a = 440Hz)
Wydawaloby sie, ze 0,3% czystych nut, to fatalny wynik. D.Ojstrach ocenila juz historia. Dziekuje.

Zrobilem na szybko wykaz bledow intonacyjnych Amelii.
3:05 zeslizgniecie palca na H D - tego nie liczymy
4:12 nuta B (pierwsza z szybkich) - za nisko
6:23 H (przed D) za nisko
6:44 Dis za nisko
6:50 D za wysoko
6:58 Po takim balaganarskim wejsciu waltorni trudno nie zafiksowac- nuta D
7:02 balganik
7:35 tryl A-H za nisko
7:37 motyw E-Fis-G za nisko
8:19 tercja Fis-A (fis nieczysto)
8:24 A za nisko
9:19 G-E
9:57 D w arpeggio za nisko
10:11 tercja G-H za nisko
ostatni tryl w tercjach - nieczysto

I na tym konczy sie lista bledow Amelii - okolo 15 nut (motywow).
Mozna teraz policzyc ile jest wszystkich kolejnych nut w tej czesci.
Wspolczynnik ilosci czystych nut do falszywych na pewno nie jest gorszy od Ojstrachowego.
Mowiac krotko pozostale nuty, motywy, dwudzwieki sa przyjemne dla ucha.

Nie podobaly mi sie natomiast zaczynanie szybkich nut, tuz po nutach dlugich.
Byly one inicjowane za szybko bez precyzyjnego zaczecia i sprawialy wrazenie niedbalej ucieczki na malym crescedo (potencjometr).

Ogolnie Mozart Maszonskiej podobal mi sie bardzo. Szczegolnie ten gladki i nosny dzwiek.
--------------------------------------

Cecylia Kotz.

Problemy intonacyjne zeledwie w 1 min!
2:10 sam poczatek druga G za wysoko
2:14 po trylu D za wysoko
2:16 ostatnie Fis za wysoko
2:20 motyw A-G-Fis-G minialnie za wysoko
2:22 H-A-H za wysoko
2:24 E (po nucie D) za nisko
2:27 dwie nuty za wysoko E-G
2:38 D za nisko
2:39 palce sie zeslizgnely (za nisko) - nie liczymy
2:41 powtorka motywu (2:39) o oktawe nizej - E-D-C-H - kazda nuta nieczysto szczegolnia H -za nisko
2:47 D za nisko
2:57 pasaze za nisko
itd.......
Nie chce dalej analizowac, gdyz ten rodzaj intonacji znalazlem w calej czesci.
Pomyslalem sobie, co sie dzieje, ze tak znakomita skrzypaczka jaka jest Celina, w Mozarcie drazni moje ucho.
Znalazlem odpowiedz. JEST TO PROBLEM WIBRACJI, ktora jest grana ze sztywnej reki. Raz kozia a raz jej brak.
"Falsze" te sa spotegowane zlym sposobem (dla Mozarta) rozpoczynania dzwieku. Dzwiek nie zaczyna sie we wlasciwej glosnosci (dynamice) od razu. Dzwiek sie rozwija i rozwija crescedujac. Kazde zaczecie = cresc.
Celinko, gdybys rozluznila troche ta wibracje i popracowala nad wlasciwa dla Mozarta artykulacja bylo by wspaniale.
W kazdym razie masz olbrzymi potencjal
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #281 : Październik 18, 2016, 18:47:44 »

Słucham właśnie Kim. Wydaje mi się, że daje radę Uśmiech
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #282 : Październik 18, 2016, 19:03:05 »

Bardzo mi sie Kim podoba.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #283 : Październik 18, 2016, 19:43:09 »

A teraz nasza Marysia Uśmiech Na skrzypcach Guarneri z 1715 roku  Szok
Oby jej dobrze poszło!!

uparli się wszyscy na G-dur  Chichot
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2016, 19:45:40 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #284 : Październik 18, 2016, 19:44:50 »

Kim brzmiała w Bachu niezwykle ujmująco, jej dźwięk niósł się po Auli z wielką szlachetnoscią...
Zapisane

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

ndl gonerpg pegasus etforum airpol