Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 26   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 82562 razy)
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #30 : Październik 10, 2016, 09:05:40 »

Wielkie brawa dla - przynajmniej niektórych - pianistów!

Zwłaszcza dla Michała Francuza!
Akompaniował notabene Alexisowi Roussine'owi, jednemu z naszych faworytów.
Czyli mieliśmy dwóch Francuzów w duecie Duży uśmiech
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : Październik 10, 2016, 09:15:35 »

Dlaczego zrezygnował Kulibajew?

Pewnie stwierdził, że wyróżnienie i dwie nagrody specjalne (jedną z nich było użyczenie na rok skrzypiec autorstwa Giovanniego Battisty Guadagniniego,Turyn 1779) mu wystarczą.
Myślę, że konkurs z 2011 r. dosyć mocno zszargał mu nerwy.
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : Październik 10, 2016, 17:50:00 »

Też tak sądzę - nie było chyba sensu wkładanie tak wielkiego wysiłku w osiągnięcie może podobnego rezultatu, który niczego by nie zmienił. A ma na koncie kolejny udany konkursowy występ.

Oto rozpiska dzisiejszych wystąpień.

Rano:
Poniedziałek, 10.10.2016

10:00. 11. Lin Richard (Taiwan/USA), catalogue no. 23

L. van Beethoven: Sonata No. 5 for violin and piano in F major, Op. 24
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
N. Milstein: Paganiniana
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

10:40. 12. Bégin Marie (Canada), catalogue no. 2

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 6 in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

11:20. 13. Rimon Hadar (Izrael), catalogue no. 38

L. van Beethoven: III Sonata na skrzypce i fortepian Es-dur op. 12
H. Wieniawski: Kaprys nr 7 op. 10 La Cadenza
H. Wieniawski: Polonez D-dur op. 4
E. Ysaye: VI Sonata E-dur op. 27
K. Szymanowski: Mity op. 30 –Źródło Aretuzy

intermission

12:30. 14. Kuznetsov Alexander (Russia/Switzerland), catalogue no. 19

L. van Beethoven: Sonata No. 1 for violin and piano in D major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – Narcissus

13:10. 15. Zatsikha Vasyl (Ukraine), catalogue no. 48

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 6 for violin solo in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

13:50. 16. Selalmazidis Arsenis (Russia/Greece), catalogue no. 41

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 Prélude, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 6 for violin solo in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Po południu:
16:00. 17. Terauchi Shiori (Japan), catalogue no. 45

L. van Beethoven: Sonata No. 9 for violin and piano in A major, Op. 47
H. Wieniawski: Capriccio no. 9 Les Arpéges , Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
H. W. Ernst: Grand Caprice on Schubert’s Der Erlkönig, Op. 26
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

16:40. 18. Kotz Celina (Poland), catalogue no. 16

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
K. Penderecki: La Follia
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – Dryads and Pan

17:20. 19. Monasypov Rustem (Russia), catalogue no. 29

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaye: Sonata no. 6 in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

intermission

18:30. 20. Lavrov Stepan (Russia), catalogue no. 20

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in A major, Op. 21
H. W. Ernst: Variations on The Last Rose of Summer
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

19:10. 21. Choi Jung Min (South Korea), catalogue no. 6

L. van Beethoven:Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaye: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2016, 18:10:41 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #33 : Październik 10, 2016, 18:04:31 »

Na razie mam za sobą występ Celiny - podobała mi się, grała wyraziście, z charakterem, chociaż w mojej hierarchii nie pobiła wczorajszych uczestniczek Uśmiech
Rosjanin ma bardzo dużą ekspresję, mocny dźwięk. Ciekawa jestem Koreanki (to jednak dziewczyna Uśmiech)

Pojawiają się sugestie, że "i tak wygrają ci od Brona" Uśmiech Niby na podstawie obserwacji można pomyśleć, że coś jest na rzeczy Mrugnięcie Z drugiej strony, słuchałam wywiadu z dyrektorem Konkursu, który tłumaczył, ze zjawisko wysokiej frekwencji uczniów Brona wśród laureatów wynika po prostu stąd, że ci najlepsi standardowo idą do niego na ostatni szlif Uśmiech

« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2016, 18:25:45 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #34 : Październik 10, 2016, 18:44:45 »

Celina! Jej kreacje Pendereckiego i Szymanowskiego momentami wgniatały w fotel - przyznała mi zresztą, że nad La Follią pracowała bardzo długo. Poza tym... ma wyjątkowy urok osobisty   Spoko

Pozdrowienia z foyer Mrugnięcie
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #35 : Październik 10, 2016, 18:52:35 »

Rosjanin zaczął bardzo mocno, świetną intonacją, dźwiękiem głębokim, alikwotowym, choć czasem może grał zbyt ciężkim smyczkiem. Nie podołał Polonezowi, który nie był właściwie polonezem - wyeksponować miał przede wszystkim warsztat. Mimo to - mam ochotę na więcej Mrugnięcie
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : Październik 10, 2016, 18:54:44 »

No coz. Zaczne od poczatku (konc. inaug.)
Zauwazylem, ze dziadzio Penderecki dyryguje jedna reka. Druga ma zarezerwowana do przewracania kartek partytury, od ktorej nie odlepia wzroku nawet na sekunde. Wydawalo by sie ze jest bardzo skupiony i skoncentrowany. A jednak nie.
Jego akompaniament Beethovena nie byl dobry. Orkiestra nie pozwalala solistce na wygrywanie fraz, a czasami ja wstrzymywala jak konia na uwiezi. Penderecki nie okazal sie dobrym woznica. Rozumiem styl - "nie przeszkadza orkiestrze", ale rownie dobrze moze nie przeszkadzac siedzac w domu przed telewizorem, - taniej dla organizatorow.
Japoneczka grala bardzo pieknie, chociaz jak na moj gust za duzo kobiecej histerii w tym bylo. Nie wiem jaka grala kadencje. Czy to Szostakowicz, czy Schnittke? Obydwoje genialni. Wole jednak dla tego koncertu kadencje D.Ojstracha.

Na ogol poziom techniczny (wybieranie palcami) dobry. Mlodzi wirtuozi wymiataja. Mam zastrzezenia do dzwieku i intonacji.
Dzwiek, przy forte jest forsowany i jest niezle drapando i pilowanie. Ogolnie brakuje mi (nie u wszystkich) lekkosci i dobrej emisji dzwieku, bez swistu i przydzwiekow. Poziom instrumentalny jest jednak wysoki.

Francuza Alexisa (nie mylic bron Boze z Aleksias-ą) Roussine, nad ktorym zaszalala Beatka slyszalem tylko poczatek Beethovena, ktory mi sie nie podobal. Pozniej jednak przesluchalem jego kaprysu (Radio 2) i bylem pod duzym wrazeniem.
Lekko, pieknie, technicznie bez wysilku. Musze posluchac jego innych rzeczy.
Nasze dwie dziewczyny Ania Malesza i Amelka Maszońska pokazaly, ze moga tutaj sporo namieszac. Szczegolnie Amelia!!
Moze to sentyment do imienia (moja babcia)

Reszte musze posluchac, gdyz nie jestem na biezaco. Czy wiecie cos o odsluchaniu archiwalnym. Nigdzie nie moge linku na stronie konkursu.

P.S.
Celiny jeszcze nie sluchalem, ale to uiszcze.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #37 : Październik 10, 2016, 18:55:26 »

Witaj Kasiu, Patryku i Asiu
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #38 : Październik 10, 2016, 18:59:12 »

Szymanowski w programie jest jedną z tych (wielu) rzeczy, które najbardziej lubię w Konkursie im. Wieniawskiego.

Pozdrowienia z foyer Mrugnięcie

Wir grüßen Dich herzlich zurück!  Uśmiech
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : Październik 10, 2016, 19:05:42 »

Dlaczego oni wszyscy sie stroja tak wysoko.
Lavrov Stepan
Tempo wartkie. Lubie szybkosc, troche polyka koncowki. Intonacja oczywiscie (!). Jest podenerwowany, ale mozliwosci ma spore.
Wibracje u niego jest spieta. Wrzuc pan na luz troche i bedzie dobrze.
Nie przesadza z rozwojem dynamicznym i to mi sie podoba, taka koncepcja wymaga super - precyzji. W tym wypadku tego elemntu brakuje.
Lubie skrome spiewanie, ale nie za skromne. Stephan, pospiewaj prosze.
Bardzo ladne brzmienie G struny......
Teraz sie troche rozgrzewa
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2016, 19:08:25 wysłane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #40 : Październik 10, 2016, 19:09:47 »

Celina! Jej kreacje Pendereckiego i Szymanowskiego momentami wgniatały w fotel - przyznała mi zresztą, że nad La Follią pracowała bardzo długo. Poza tym... ma wyjątkowy urok osobisty   Spoko

Pozdrowienia z foyer Mrugnięcie

Pomachaj do nas lub zrob literke K (Kurier Szafarski)
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2016, 19:13:56 wysłane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : Październik 10, 2016, 19:16:45 »

Ostatnia roza lata nalezy do najtrudniejszych utworow na skrzypce w ogole.
Czapki z glow dla kazdego, kto porywa sie na ten utwor.
Krytykowanie w tym momencie nie ma sensu.

Absolutnym mistrzem swiata w graniu tego utworu jest KONSTANTY ANDRZEJ KULKA!!!!!
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #42 : Październik 10, 2016, 19:17:36 »

Pomachaj do nas lub zrob literke K (Kurier Szafarski)

Cały nasz Bart  Chichot

Stepan Lavrov gra na Amatim z 1670 r.!
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #43 : Październik 10, 2016, 19:19:10 »

Wir grüßen Dich herzlich zurück!  Uśmiech

Nie mogę nie wspomnieć o FANTASTYCZNYM pianiście, który partnerował Celinie Mrugnięcie

Rosjanin nie grzeszy precyzją ani urokiem frazowania...
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #44 : Październik 10, 2016, 19:21:08 »

Stephan ma sile i nie owija w bawelne, ale nie przejdzie. Za duzo bledow
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

sp92 storylife blackspider swiatmuzyki radiomms