Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Sierpień 16, 2018, 00:42:17 
Zaczęty przez Mozart - Nowe: wysłane przez Mozart
Jeśli chcecie poczytać o Fantastycznej Berlioza i jej najciekawszych nagraniach, to bardzo proszę Uśmiech

https://muzykophil.wordpress.com/2018/08/15/milosc-i-opium-symfonia-fantastyczna-i/

 2 
 : Lipiec 24, 2018, 09:45:16 
Zaczęty przez clavia - Nowe: wysłane przez Toomyyy
Też tych słucham w domu Mrugnięcie

 3 
 : Lipiec 24, 2018, 09:43:32 
Zaczęty przez micoona - Nowe: wysłane przez Toomyyy
Cześć Uśmiech Jestem Tomek  Chichot

 4 
 : Lipiec 24, 2018, 09:39:46 
Zaczęty przez Janusz1228 - Nowe: wysłane przez Toomyyy
jakoś nie oglądam żadnych polskich seriali.. Nie interesuje mnie za bardzo telewizja.

 5 
 : Lipiec 09, 2018, 18:56:51 
Zaczęty przez tuco82 - Nowe: wysłane przez tuco82
Może to zabrzmi dziwnie, ale po 10 latach używania swojego Casio Privia Px-110 (którego nikomu nie polecam) odkryłem, że poza nienaturalnie ciężkim wyważeniem klawiszy mój egzemplarz posiada jeszcze jedną wadę. Otóż ćwicząc pierwsze takty "Etiudy Oceanowej" Chopina ni jak nie udało mi się zagrać pasaży w szybkim tempie bez problemów z wcelowaniem palcem wskazującym prawej ręki w klawisz G. Palcowanie przebiega wg sekwencji: Es - G - es |-| Es - G - es |-| Es - G - es. Jakoś dziwnie, no bo z kłopotami, mieści się mój palec pomiędzy klawiszami Ges i As.
Jakież było moje zdziwienie, gdy dziś odkryłem, że przestrzeń pomiędzy Des a Es (tj. klawisz D) jest większa o około 1,5 mm niż w wyżej opisanym miejscu na klawiaturze. 15,5 mm versus 17 mm.

I teraz nie wiem, czy tak jest we wszystkich standaryzowanych klawiaturach czy tylko moja jest trefna pod tym względem  Co?

 6 
 : Czerwiec 10, 2018, 12:54:29 
Zaczęty przez Chiarodiluna - Nowe: wysłane przez Chiarodiluna
I. Międzynarodowy Konkurs Chopinowski na Instrumentach Historycznych 2018 :

"Nurt wykonawstwa historycznego, który w ciągu ostatniego półwiecza przeżywa swój prawdziwy rozkwit, w wieku XX koncentrował się na muzyce powstałej w okresie od Średniowiecza do XVIII wieku, sporadycznie sięgając po późniejszy repertuar. W tym kontekście przywrócenie autentyczności brzmienia muzyce Fryderyka Chopina i kompozytorów jemu współczesnych, jest szczególnie ważne. Zbliżenie do oryginalnej barwy i mechaniki instrumentów, jakimi dysponował kompozytor, pozwala uchwycić niepowtarzalną specyfikę muzyki Chopina, z jej unikatową artykulacją i harmoniką, w dużej mierze zatracaną w interpretacjach na instrumentach współczesnych.

Krokiem milowym w przywracaniu autentycznego brzmienia dzieł Chopina i jemu współczesnych polskich kompozytorów będzie organizacja, przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, we współpracy z Telewizją Polską i Polskim Radiem, bezprecedensowego na skalę światową Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych.

Uczestnikami Konkursu będą pianiści z całego świata w wieku od 18 do 35 lat. Jury Konkursu tworzą znakomici przedstawiciele świata muzycznego, których działalność artystyczna i zawodowa sytuuje w kręgu najwybitniejszych specjalistów z zakresu wykonawstwa historycznego.

Harmonogram Konkursu przewiduje trzy etapy: pierwszy i drugi to recitale solowe, których repertuar – oprócz dzieł Chopina – będzie obejmował wybrane utwory Jana Sebastiana Bacha, a także polonezy polskich kompozytorów tworzących w pierwszej połowie XIX wieku. W trzecim etapie sześciu finalistów wykona wybrane przez siebie utwory Chopina z orkiestrą, a towarzyszyć im będzie doskonale znana polskiej publiczności legendarna Orkiestra XVIII Wieku.

Uczestniczący w konkursie pianiści będą mieli do dyspozycji fortepiany historyczne z kolekcji NIFC (Erard z 1838, 1849 i 1858, Pleyel z 1846 i 1854, oraz Broadwood z 1843), oryginały i kopie instrumentów z epoki, sprowadzone przez restauratorów i kolekcjonerów europejskich. Dla laureatów przewidziane są – poza nagrodami pieniężnymi – propozycje prestiżowych koncertów z Orkiestrą XVIII Wieku oraz projekty fonograficzne.

Jednym z głównych założeń programowych Konkursu jest popularyzacja wykonawstwa na instrumentach z epoki. Szczególnie ważna zatem będzie realizacja – wzorem XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina – wysokiej jakości przekazu audiowizualnego przez Telewizję Polską. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina stworzy również platformę multimedialną, odpowiadającą potrzebom melomanów na całym świecie."

(źródło: NIFC)




Wstępnie mam stosunek nieco sceptyczny. Może lepiej byłoby dofinansować i jeszcze bardziej uatrakcyjnić rozsławioną już w całym  świecie edycję "prawdziwego" Międzynardowego Konkursu Chopinowskiego. Chociaż z drugiej strony, każde święto muzyki ulubionego twórcy powinno cieszyć jego sympatyka.


 7 
 : Czerwiec 10, 2018, 12:42:43 
Zaczęty przez Monika_Aleksandra - Nowe: wysłane przez Chiarodiluna
Chyba ciekawe Chopinowskie płytowe premiery wydawnicze pierwszej połowy 2018 roku:

1. Chopin ‘Piano Works’ by Krzysztof Książek (DUX Polska – III 2018)

2. Chopin „Late Works” Opp. 58-63, bez Poloneza – Fantazji, by Kevin Kenner (Warner Classics – VI 2018)

 8 
 : Czerwiec 10, 2018, 12:34:21 
Zaczęty przez micoona - Nowe: wysłane przez Chiarodiluna
Witam serdecznie wszystkich Użytkowników forum 'Kurier Szafarski'


1. Nickname: Chiaro di Luna (Światło Księżyca)

2. Wykształcenie muzyczne: brak

3. Moje przeważające upodobania stylistyczne:

Oniryczny, modlitewnie natchniony lub emocjonalnie eksplozywny Romantyzm. 100 lat uniesień – od Sonaty Księżycowej Beethovena do Światła Księżyca Debussy’ego, z Fryderykiem Chopinem na wiodącej pozycji.

a. Romantyzm Słowiański (Szkoły Narodowe): Fryderyk Chopin (najważniejszy obecnie), Piotr Czajkowski (Nr 1 w przeszłości), Antonin Dvorak.
b. Neoromantyzm/Weryzm: Giacomo Puccini
c. Sergiusz Rachmaninow (oficjalnie Modernizm, dla mnie Neoromantyzm i artystycznie przetworzona kontynuacja dorobku Czajkowskiego)
d. Romantyzm w Muzyce Filmowej.

4. Oczekuję: poszerzenia wiadomości, nowych informacji o twórcach i nagraniach, pierwszej studyjnej płyty Kate Liu (bez kaszlu widowni w Polonezie-Fantazji).

 9 
 : Czerwiec 02, 2018, 16:02:26 
Zaczęty przez TeresaGrob - Nowe: wysłane przez Mozart
Kto jest Waszym ulubionym anglosaskim interpretatorem koncertów Beethovena? Tu parę słów o Gouldzie, Solomonie, Fleisherze, Kapellu, Serkinie...

https://muzykophil.wordpress.com/2018/06/02/beethoven-in-english/

 10 
 : Maj 21, 2018, 12:53:22 
Zaczęty przez Casablanka - Nowe: wysłane przez ulung123
A jak polecam film Sztuka Kochania - świetna produkcja

Strony: [1] 2 3 ... 10

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

watahawykletych proskills asg-wlodawa mordy polski-deliver-truck