Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
  Pokaż wiadomości
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 63
31  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 22:15:32
Czy nie mogli się nieco wysilić organizacyjnie i postarać przy okazji kolejnych koncertów o różne kwiatki? Trochę dziwnie mieć w pokoju trzy takie same bukiety Chichot

.. to prawda, słuszne spostrzeżenie  Uśmiech
32  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 22:08:32
Drugi bis po baaardzo długiej owacji!

Walc As-dur  op. 42
33  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 22:00:24
Bruce gra bis:

Mazurek nr 4 z op. 33 h-moll
34  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 21:15:07
Proszę państwa! Kończymy XVIII Konkurs Chopinowski mocnym akcentem!

Koncert Bruca Liu

Piękny duet konferansjerów na koniec. Brawo!
35  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 20:47:10
Sorita jak dotąd, najlepiej się zaprezentował.
36  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 20:30:53
powiedziałbym, że w meczu Japończycy, kontra "południowcy", Ci pierwsi maja przewagę, Gadjiev chyba niewiele pomoże ..  Chichot

.. pomógł jednak  Mrugnięcie

 Chichot i co tu napisać, całkiem rozluźnieni po konkursie grają
37  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 19:58:28
Nie. Kobatashi tak grała a nawet gra teraz jeszcze. W jakim celu? Nie wiem. Zakończenie preludium d-moll fatalne.

nie zgadzam się, nie grała tak,

dzisiaj poszła na całość,

w konkursie zagrała idealnie

dzisiaj zrobiła show, mi się podobało

(na pewno lepiej od Armellini)
38  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 19:49:06
LEONORA ARMELLINI
Polonez As-dur Op. 53 / Polonaise in A flat major, Op. 53

Wszechmocne (masywne) wykonanie poloneza. Nie podobało mi się.

Aimi Kobayashi też ma "bombiastyczny" dźwięk, to chyba taki przekaz z yt jest
39  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 19:19:44
III Koncert Laureatów (w sali FN) g. 19.00

Prowadzący p. Marta Wrześniewska i p. Piotr Wojciechowski.


6. JJ Jun Li Bui, Kanada, fortepian Shigeru Kawai,
 
Wariacje B-dur op. 12

5. Leonora Armellini – Włochy, Fazioli

Polonez As-dur op. 53

Sostenuto (Walc) Es-dur WN 53

Ballada As-dur op. 47

4. Jakub Kuszlik – Polska, Steinway 479,

Mazurki op. 30

nr 1 c-moll

nr 2 h-moll

nr 3 Des-dur

nr 4 cis-moll

4. Aimi Kobayashi – Japonia, Steinway 479,

Preludia op. 28

nr 4  e-moll

nr 16 b-moll

nr 17 As-dur

nr 23 F-dur

nr 24 d-moll

3. Martín García García – Hiszpania, Fazioli

Impromptu Ges-dur op. 51

Walc F-dur op. 34 nr 3

2. Kyohei Sorita – Japonia, Steinway 479,

Largo Es-dur "Boże coś Polskę" op. posth.

Rondo à la Mazur F-dur op. 5

2. Alexander Gadjiev – Włochy/Słowenia, Kawai

Polonez-Fantazja As-dur op. 61

1. Bruce (Xiaoyu) Liu – Kanada, Fazioli

Koncert e-moll op. 11 (ANDRZEJ BOREYKO dyrygent, Orkiestra FN)

------------------------

I bis:

Mazurek h-moll nr 4 z op. 33

-----------------------

II bis:

Walc As-dur op. 42




40  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 18:54:23
Teraz rozumiem.
Wartosc Dziela opadla

 Chichot ale mnie rozwaliłeś,
ale dobre!
41  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 18:32:03
Podobno, jak czegos sie nie rozumie, to to musi byc wielkie dzielo. Gratulacje wiec

niektóre wielkie dzieła rozumiane są dopiero w drugim pokoleniu  Chichot

wyjaśnienie znaczenia IV aktu:

najeżdżali na Nią (poza Uczestnikiem 1, ten cały czas doceniał kunszt Rosjanki),
ale kiedy przyszło do komentowania w zderzeniu z samą kreacją - byli pełni zachwytu,
- pełni zachwytu.

był podkład muzyczny - był zachwyt
podkład muzyczny milkł - zaczynała się krytyka
.. i tak w kółko.




42  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 18:09:17
O której dziś grają?

o 19:00
43  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 13:38:28
Akt IV -  moje podsumowanie:

Rollercoster na pilota:

(Off) Wyłączmy muzykę, (EG nie gra):  za ostro, to nie jej Chopin, obraza Chopina, jak nasz kompozytor może być tylko jednym z wielu? Obraza.

(On) Włączmy muzykę, (EG gra):  pięknie, cudownie, jak Ona to wytrzymała, jakie ona ma słyszenie, jaka fraza, jaki temperament, niewątpliwie wielka pianistka,

(Off) Wyłączmy muzykę, (EG nie gra):  tak nie można grać Chopina, co Ona sobie myśli, chce przyćmić samego mistrza (bzdura na resorach)

(On) Włączmy muzykę, (EG gra): jaka kantylena, ja świetnie to podkreśliła w lewej ręce, ile barwy w dźwięku ..


Epilog: .. (tu musi być już Off)

Wszyscy chodzą na pilota.
44  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 13:37:42
Akt III omawianie złej  gry (jak wynikało z rozmów powyżej) na przykładach muzycznych:

Omawiają Balladę As-dur:
(w tle słyszymy występ EG – Ballada As)

(U2)  ..zresztą ten moment nas zachwycił, ja tu oczekiwałam, że zaraz będzie to Es - .. uderzyła i mówię – Pięknie! To jest to Es, które rozwija jak skrzydła, .. fraza

(U4)  dała sobie dużo czasu, na wybrzmienie tej dewizy

(U3) te początkowe takty są potraktowane jakby poza rygorem pulsacji – (bajkowe dźwięki) (pada wtrącone O! zachwytu U2) ..i teraz dopiero zaczyna się opowieść, bardzo stopniowo dozuje tę pulsację, ona dopiero po jakimś czasie zarysowała mocniej tę linię pulsacyjną, to bardzo ciekawy zabieg, żeby się poczuć swobodniej przy fortepianie, ale też dla narracji całego utworu i dla przeżywania publiczności
 
(U4) jest dużo koloru w jej grze, i myślę, że balladę jak najbardziej na plus (wtrącone przez U2 – Tak! Tak, absolutnie!) Mocne wejście,

(U2) ale fantastycznie dynamiką operuje, i Ona (EG) świetnie wyciąga, jak my to mówimy góry, tak, że melodia zawsze jest na pierwszym planie.

(U3) .. ale te plany w lewej ręce są ładnie zarysowane, no widać, że panuje nad klawiaturą 100%

(U1) no i jest to opowieść, ballada, jest to epicka forma

(U2) ..jej wielką cechą, jest to, co nazywamy wynikaniem. Ona (EG) coś kończy ..i wie, że z tego musi się wysnuć myśl inna, też czasami różna (od poprzedniej) ..tak, że tutaj zdecydowanie (na plus)

(U2) jak patrzymy na Nią w szczegółach to widzimy wiele dobrych rzeczy … nawet bardzo dobrych

(U1) bardzo znakomitych, wciągających (tu U2 się odciął, że potem (zaznaczam potem!) różnie to się toczyło) (w tym miejscu kończy się podkład muzyczny utworu ballady)

Potem przeczytali maila telewidzki, że „czy nie za ostro gra?, to jest jednak Chopin, a nie Rachmaninow) i wszyscy na Evę, że ostro grała. Brakowało delikatności w walcach.

(puszczony  walc nr 2 a-moll (smutny) mówią o wypukleniu sola wiolonczelowego w lewej ręce, oczekują niezwykłego nasycenia, że ta wiolonczela pojawia się intymnym echem i tego oczekiwali a Ona (EG) zagrała dosłownie, ..
(gra muzyka) (U1) .. jak tutaj ładnie poczekała, no pięknie gra! To piękna melodia!

(U4) trzeba zaznaczyć, że jeśli nawet nasze głosy są lekko krytyczne, .. !!! to są krytyczne wobec wielkich oczekiwań jakie mieliśmy wobec tej pianistki (wtrącone „Tak!” U2) ..bo gdyby grał to ktoś niej eksponowany przez prasę, fejsbuka, być może mielibyśmy trochę inne odczucia.

(U3) ,,już nie powtarzamy tych wszystkich pochwał, ..ta pianistyka jest tutaj oczywiście na ..na doskonałym, bardzo wysokim poziomie, mówimy tu może o pewnych różnicach stylistycznych, o podejściu do konkretnych utworów, ale to jest wciąż Wielka Gra.

(następnie wracają do Jej słów z wywiadu, że Chopin jest tylko jednym z wielu kompozytorów, i nie wiedzą, czy to jest Jej Chopin)

Omawianie Poloneza fis-moll z podkładem muzycznym:

(gra muzyka w tle)  (U3) zakończył się mazurek z oddali i teraz takie dwa (U2 wtrąca: pięknie zagrane!)bardzo pięknie zagrane! i teraz będzie powrót do poloneza – tego głównego motywu (U1 wtrąca – znakomicie!) wielka kulminacja – słuszna -dla mnie wejście za aktywne (ode mnie: EG gra to wprost bajecznie nadzwyczajnie!) za mocarna, jak na to, że jeszcze to nie jest to ostatnia .. tam jest tylko forte, a Ona to czuje jak jakieś niezwykłe napięcie, ostateczne

(teraz mówią jednocześnie U4 i wtrąca się U2)

(U4) i jednocześnie w tych trylach są jednak te werble, czuje się heroiczność tego poloneza (lekko emocjonalny głos)

(U2) ..Ona(EG) ma energię gry nieprawdopodobną

(U2) chcę to podkreślić, jak Ona ma nieprawdopodobną długą linię myślenia .. no bardzo ważne,

(U3) teraz przysłuchując się temu polonezowi (..) chcielibyśmy usłyszeć w Jej (EG) wykonaniu Sonatę b-moll,

(U1) i Fantazja f-moll też może zabrzmieć dramatycznie

(U2) Ona niewątpliwie ma ogromny temperament, bo to się czuje, .. to Jej .. Ogień!

(U1) .. ekscytujące! .. zobaczcie państwo,

(U1) przesiąknięta tym dramatyzmem.. tu! (i pada ostatni akord poloneza fis-moll)

(U1) zostaną w pamięci takie wykonania myślę, cokolwiek byśmy nie powiedzieli (..) ja tez mam jak najlepsze przeczucia jeśli chodzi o III etap.


45  Działy forum / Chopin / Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim : Październik 23, 2021, 13:36:57
Akt II – najeżdżanie na Jewę:

rozmowa między komentatorami w jednym z mediów z dnia w którym grała EG.

(Uczestnik 1) „17-sto letnia EG Rosja/Armenia, na pewno był to Jej Chopin. Na pewno był to Chopin elektryzujący, na pewno był to Chopin, który pokazał Jej pianistykę, i Jej spojrzenie na Chopinowską muzykę, ad. 2021.
Skończyła właśnie swój występ, bardzo była skoncentrowana, bardzo przeżyła.. w sensie treści, chociażby poloneza.. którym na pewno zelektryzowała wszystkich.
(Uczestnik 2)(przed występem ani słowa nie powiedziała o EG)  ..Przed występem w ogóle o Niej nie mówiłam. To nie było przypadkowe. Wytłumaczę to, ale teraz mam inną uwagę, młoda dziewczyna, pełna uroku, kompletnie się nie uśmiecha. Nigdzie, ani jak wychodzi na scenę, ani jak schodzi, ani jak gra walca lekkiego, coś w Niej jest takiego surowego, ..i mówię o tym, bo to się niestety przełożyło na muzykę, natomiast, jeżeli jestem już przy gestach .. bardzo miała dużo gestów takiej mocy, takiej mocy wewnętrznej, (U3 – zawziętości może) .. oczywiście to nie są muzyczne rzeczy, pozwalamy sobie na różne spostrzeżenia, niewątpliwie wielka osobowość, wielka pianistka w kontekście opanowania instrumentu, wielkiej jak na ten wiek, … natomiast muzycznie, estetycznie, no, to pewnie troszkę podyskutujemy .. – (wywołuje do dysk. U3) ..
(U3) ja przysłuchując się, co mówi (uczestnik 2) zastanawiałem się, czy pamiętam, czy EG uśmiechała się w I etapie (?) i wydaje mi się, że się uśmiechała, (potem wszyscy mówią równocześnie) .. wydaje mi się, że Ona (EG) ten etap potraktowała na serio. Możemy się zastanawiać, czy właśnie w walcach, ..że potraktowała je na serio. Ja do tych gestów - wymienionych przez Uczestnika 2 – dodałbym jeszcze  gest waleczny. Ona rzeczywiście była nastawiona do tego fortepianu tak, jakby miała z nim bardziej walczyć, a nie korzystać.
(U1) umfu, ale to był taki bardziej polonez, przyjmijmy jednak, nie zapominajmy o tym.
(2) ..nie taki właśnie, to jest jedyny polonez gdzie Chopin nie napisał tak jak ..(niezrozumiałe gdybanie pod nosem) .. maestoso jest ważne, a tu nie, … a Ona (EG) już go z taka potem potęgą .. no można to obronić, można jakoś dociec do jej celu, ale jak mówisz (do U3) o tej waleczności to ona tez była przesadzona.
(U3) .. nawet ten walc dodatkowy, ten walc a-moll (smutny) w jej wykonaniu nie zamyślony, ..ilustrujący jakąś wewnętrzną walkę znowu.
(U4) występ niewątpliwie bardzo interesujący, w sumie udany, bardzo udany, to jest znakomita pianistka, natomiast myślę, że to jest etap kryzysowy u tej 17-latki, bo ona miała fenomenalne eliminacje, ja cały czas mam w pamięci etiudę cis-moll z op. 10. – to było nadzwyczajne,
Jedna z komentatorek powiedziała, że grał Światosław Richter, bo to było tempo Richtera, niebotyczne, pierwszy etap fenomenalny, teraz jakby coś się załamało, ale być może to ma związek  z tym, że troszeczkę został już nadmuchany balon o nazwie Jewa Gevorgyan, to może być presja, która jakoś się odbiła. Jestem spokojny o to, że Ona się znajdzie w III etapie.

(następnie był wywiad z EG, w którym powiedziała, że kluczowe jest pierwsze 10 sekund występu, pytanie o 40 konkursów, i pytanie jak przygotowuje się do grania Chopina?  ..( padła … !!!! odpowiedź, która w moim odczuciu kosztowała ją nagrodę w konkursie)  (EG): „oczywiście grywam nie tylko Chopina .." )

(U1) Gratulujemy Pani Evie występu. ..No powiedziała coś chyba dla nas najszczególniejszego, bo państwo wybrali (do Uczestników dyskusji)  – nie znając Jej (EG) wypowiedzi początkowy fragment występu, kiedy rozpoczynała balladę As-dur i zwrócili Państwo uwagę na pierwsze sekundy Jej występu. Tutaj Jej wyznanie, że pierwsze 10 sekund to najważniejszy moment gry i występu każdego.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 63

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

rootsunderground wiedzmy storylife watahablackheart endercraft