Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XVII Konkurs im F. Chopina 2015 - I etap  (Przeczytany 109561 razy)
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #270 : Październik 05, 2015, 21:24:28 »

Powiem szczerze, że owłosiona klata Łotysza aż tak bardzo nie kłuła mnie w oczy Mrugnięcie Skupiałam się na tym, co wyczarowywał pod palcami  Uśmiech
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #271 : Październik 05, 2015, 21:31:51 »

Pewnie także w odniesieniu do image'u pojawiły się i porównania do również niekonwencjonalnego i  kontrowersyjnego w wyglądzie i pozach, ale jakże pianistycznie ciekawego Pogorelica:)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2015, 21:33:29 wysłane przez Aleksias » Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #272 : Październik 05, 2015, 21:32:49 »

To pewnie bardzo by się zmartwił, jakby to przeczytał. Szkoda bo to co miało być oryginalne(krzesło, rękawiczki, dekold) nie było.
Mógł poprzestać na samej muzyce.
Cieszę się z dobrej gry Piotra, dziś dla mnie najlepszy.
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #273 : Październik 05, 2015, 21:39:26 »

A ja kompletnie zapomniałam, jak Osokins wygląda i tylko słuchałam. Błąkał mi się wizerunek Litwina Gintarasa Januseviciusa. No i trochę się potem zdziwiłam, zwłaszcza, kiedy do wywiadu odział dłonie w czarne skórzane rękawiczki. Cóż, Łotysz. Jeśli jurorzy szukają osobowości, to mają z pewnością Olofa i Georgijsa. Ja ich sobie obu niniejszym zawłaszczam.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #274 : Październik 05, 2015, 21:47:04 »

1. Strasznie trudnej
2. Straszacej male dzieci
3. Strasznie slabej
4. Skomplikowanej w odbiorze.
5. Szybkiej
Czy mozesz zaznaczyc co wlasciwie mialas na mysli Beato.

Etiuda h-moll op. 25 nr 10 - nazywam ją "tą straszną etiudą". Boję się jej jak najstraszniejszego horroru. Przypomina mi wiersz Emily Dickinson:
"Czułam — przez Mózg przechodził Pogrzeb —
Minuta po minucie
Kondukt szedł — szedł — i deptał we mnie
Butami zdolność czucia —"
Przypomina mi "Ciemność" Byrona.
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #275 : Październik 05, 2015, 22:05:43 »

Czyli ogólnie my kobiety jesteśmy bardziej łaskawe odnośnie niewydepilowanej klaty Chichot
(Osobiście okropnie śmieszą mnie wąsy solo - zwłaszcza u młodych facetów. Generalnie uważam, że naprawdę mało komu pasują Mrugnięcie).

Podobnie jak Beatka też miałam dziś dzień etiudowy - nie tylko za sprawą Georgijsa Osokinsa, ale też Szymona Nehringa i jego fantastycznej interpretacji Etiudy a-moll op. 25 nr 4.
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #276 : Październik 05, 2015, 23:39:53 »

A etiuda cis-moll Szymona jaka była piękna:)

Fakt, jeden z naprawdę niewielu panów, którzy dobrze i klasycznie wyglądają z wąsami to David Suchet jako Hercules Poirot:)))
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #277 : Październik 06, 2015, 01:12:35 »

Fenomenalne etiudy Osokinsa! Uśmiech Szkoda tylko, że znów Yamaha Smutny  

Nie spodziewałem się, że tak wiele można wydobyć z etiudy oktawowej na Yamasze. Usłyszałem tu całą paletę odcieni dynamicznych - kaskada oktaw zamieniła się w mieniący się strumień, raz słabszy, gdzie indziej wzmagający się; tętnił, pulsował, kipiał życiem. Każdym taktem Osokins przemawia, opowiada historię - dotyczyło to w większości również wybitnie narracyjnego utworu, jakim jest ballada As-dur. By zbudować dramaturgiczne napięcie genialnie uwypukla harmonię i podkreśla lewą rękę, zadając kłam częstej tezie, że Chopin pisał jedynie na prawą.

Z wyjątkiem małych "obiektywnych" oddaleń od partytury etiuda 25/10 Osokinsa idealnie wpasowała się w moją wizję tego utworu.

Etiuda 10/5, jeśli chodzi o interpretację, była IMO dosłownie doskonała. Odstępstwa od tradycyjnych niuansów dynamicznych, artykulacyjnych są absolutnie wpisane w możliwości interpretacyjne.

Łotysz robi z klawiaturą co chce. Jego walce mogę być zjawiskiem.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #278 : Październik 06, 2015, 01:19:59 »

Słucham właśnie Szymona Nehringa. Zupełnie inna pianistyka, ale także świetne obie (a właściwie trzy) etiudy  Mrugnięcie  I znów znakomicie wydobyta polifonia - choćby w 25/11.

Myślę, że Chopin napisał swój Zimowy Wiatr z przeznaczeniem na Steinway rok produkcji 2015  Mrugnięcie
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #279 : Październik 06, 2015, 10:21:37 »

Dzisiaj w sesji porannej Jinhyung Park, dwójka naszych i Tiffany Poon

Park gra bardzo ładnym dźwiękiem: przepiękny nokturn cis-moll, ten magiczny nokturn, którego chciałoby się słuchać jak najczęściej.
Etiudy (10/1, 10/10) - w moim odczuciu bardzo klarowne.
I ballada g-moll. Zdecydowanie nie banglada Mrugnięcie Dużo delikatności, uczucia.
(Pani profesor: szlachetna gra, piękny dźwięk, perlista technika).

Korea gra dziś jak Europa Uśmiech

« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 12:06:56 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #280 : Październik 06, 2015, 10:30:50 »

I okazja do porównań - Piotr Ryszard Pawlak, 17-latek, zaczyna od ballady g-moll.
To inna ballada. Cięższa, więcej w niej siły. Ale może mniej magii. Chciałoby się trochę więcej uczucia.
Plus za oryginalność w wyborze nokturnu - op. 62 nr 2 - E-dur. Fajnie rozpracowany:)
Etiudy 10/2 i 10/4.
Wrażenia: dobry, chłodny, konkretny.
(Pani profesor: filozoficzny spokój, dystans, logika, oszczędny w ekspresji).
Matematyk! (laureat międzynarodowej olimpiady)
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 12:10:07 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #281 : Październik 06, 2015, 10:53:17 »

Zuzanna Pietrzak, 18 lat. Na eliminacjach chyba też była w czerwieni:)
Pianistka wybrała forepian marki Yamaha (no trudno...)
Etiuda cis-moll op. 25 nr 7
Scherzo E-dur op. 54
Etiuda h-moll op. 25 nr 10
Etiuda a-moll op. 25 nr 11
Wybór i kolejność trochę jak wczoraj Nehring. Mam słabość do etiudy cis-moll (to w ogóle jedna z moich ulubionych tonacji:)).
Przy okazji wyjaśnia się nam zagadka:
@Chopin Institute: "The grandpianos are chosen generally one time, but competitors can change during the Competition, but without touching the instrument, just saying which instrument he/she would like to play"
W moim odczuciu bardzo przyzwoita gra:) Miejmy nadzieję, że usłyszymy jeszcze Zuzannę.
(Pani profesor: na razie dość udanie. Brak jeszcze bardziej wysublimowanych środków pianistycznych)
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 12:11:27 wysłane przez Aleksias » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #282 : Październik 06, 2015, 10:58:36 »

Myślę, że Chopin napisał swój Zimowy Wiatr z przeznaczeniem na Steinway rok produkcji 2015  Mrugnięcie

A Czarne klawisze dla Osokinsa (choćby nawet na Yamie Ha) Chichot

Naprawdę nie mogę przeboleć faktu, że Georgijs Osokins i Luigi Carroccia to yamahowcy Płacz

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti