Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pokusicie się o porównanie?  (Przeczytany 26735 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #45 : Listopad 21, 2010, 16:35:00 »

Odnośnie LEWEJ RĘKI TRIFONOWA (przepraszam, że ja tak ciągle o jednym, dałam się "zaczarować" Uśmiech

http://www.polskieradio.pl/8/22/Artykul/269276,Czarujacy-Trifonov-rozczarowujacy-Bozhanov


nie znałem tej audycji, ... Marka Dyżewskiego zawsze słucham z uwagą i cieszę się, że może nie jestem odosobniony w poglądach.
Trifonov to wielki talent i doskonały technicznie pianista, wierzę, że jeszcze nie raz wzruszę się jego grą
dzięki za ten link  Mrugnięcie

Zapisane
petra9
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


Zobacz profil
« Odpowiedz #46 : Listopad 21, 2010, 18:18:27 »

Dzisiaj o godz. 18 transmisja na żywo w radiowej Dwójce z koncertu Ingolfa Wundera w Auli UAM:

http://www.polskieradio.pl/8/22/Artykul/276460,Powrot-Ingolfa-Wundera
(ciekawa wypowiedź Marka Dyżewskiego)

Migawka z wczorajszego występu Ingolfa tamże, z Royal String Quartet -

http://www.otillo.pl/news/url/poznan-ingolf-wunder-i-royal-string-quartet-w-auli-uam/

Podrawiam Uśmiech
Zapisane
petra9
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


Zobacz profil
« Odpowiedz #47 : Listopad 21, 2010, 18:20:17 »

Pozdrawiam Mrugnięcie
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #48 : Listopad 21, 2010, 19:41:50 »

Szkoda.
Jaka luzna (rozwiazla) atmosfera na tym koncercie! Brak szacunku. Wychodzaca, gadajaca publicznosc.
Pianista (mistrz) schowany za akompaniujacym kwartetem.
W ogole pomysl grania akompaniamentu przez czterech muzykow jest idiotyczny.
Kto to wymyslil. Solista wielkiego koncertu staje sie tym piatym razem z kwartetem.
Taki (niestety dosyc modny obecnie) styl grania (solista z kwartetem), to policzek dla kompozytora.
Brak kontrastu - solo/tutti, wybijajace sie "sola" dlugich dzwiekow akompaniatorow, to po prostu koszmar.
Ingolf oczywiscie genialny dal sie wpuscic w takie maliny. Jeszcze raz szkoda


A tak w ogole witamy Cie petra9 na naszym forum
Zapisane
petra9
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


Zobacz profil
« Odpowiedz #49 : Listopad 21, 2010, 20:18:25 »

Zgadzam się.. może dzisiaj będzie lepiej. Przed koncertem wreszcie obszerny wywiad z Wunderem, niezwykle ciekawe i cenne wypowiedzi w niektórych kwestiach.
Także witam, miło mi gościć na forum Uśmiech
Zapisane
Ola83
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

Wiadomości: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #50 : Listopad 21, 2010, 22:54:38 »

Xbw, chyba się trochę zdenerwowałaś tymi moimi uwagami o "lewej ręce" (dobrze zrozumiałam prztyczek Duży uśmiech). Wierz mi, ta lewa ręka nigdy wcześniej nie zaprzątała mi głowy, po prostu po dwukrotnym wysłuchaniu każdego wykonania doszłam do takich wniosków jak powyższe  (ja bardzo lubię lewą rękę w tej Etiudzie). Tego podsumowania z Dwójki z Finału kiedyś słuchałam, ale pamiętałam tylko, że się zachwycali.
Generalnie mogę podpisać się pod tym, co powiedział Casablanca, więc zdecydowanie nie jestem na nie wobec Trifonowa (chodzi tu o konkretne wykonanie, zresztą najpierwsze). Ale muszę się również przyznać szczerze, że oddam wszystkich innych świetnych muzyków z tego konkursu za, wg słów K. Kennera, "największego artystę" tego Konkursu [pomimo wszystko].
A słucham wszystkiego, co tylko mogę znaleźć w Internecie (i czytam), więc trochę na jego temat się dowiedziałam.
Zapisane
bwv211
Użytkownik
**
Offline Offline

Wiadomości: 60


Zobacz profil
« Odpowiedz #51 : Listopad 21, 2010, 23:08:51 »

Ja się pokuszę o porównanie Blechacza i Horowitza. Dla mnie zdecydowanie wygrywa Horowitz, bez dwóch zdań. Moje podstawowe skojarzenie z tą etiudą jest takie, że pewnie zaraz mi się na forum oberwie! Ja widzę suto zakrapiane przyjęcie już w pełnym rozkwicie i jakiegoś arystokratę, rubasznego, dobrze zbudowanego pana w sile wieku, który chodząc po sali ma lekkie problemy z błędnikiem Mrugnięcie i to jest właśnie ta lewa ręka. Bez niej to jest tylko bezsensowne bieganie po fortepianie. To jest etiuda lewej ręki i koniec kropka, prawa tam jest dodatkiem że tak powiem podstawowym, daje etiudzie ruch i bez niej to by nie było to samo ale temat i najważniejszą melodię ma lewa. Generalnie obie bez siebie istnieć nie mogą i utrzymanie równowagi między nimi jest meritum tego utworu. U Blechacza prawa jest za głośna, lewa nie przemyślana, koniec pieśni. Poza tym plus dla Horowitza, że się tym utworem bawi i to słychać. To ma być taki utwór, zabawowa perełka, muzyczny żarcik. U Blechacza jest za poważnie i za szkolnie. Chopin wielkim kompozytorem był ale to nie znaczy, że nie chadzał na różne nazwijmy to przyjęcia, że się nie bawił, nie wygłupiał i o tym jest ta etiuda.
Zapisane
Ola83
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

Wiadomości: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #52 : Listopad 21, 2010, 23:15:27 »

Ode mnie to na pewno Ci się "nie oberwie".
Zapisane
bwv211
Użytkownik
**
Offline Offline

Wiadomości: 60


Zobacz profil
« Odpowiedz #53 : Listopad 21, 2010, 23:20:37 »

Ode mnie to na pewno Ci się "nie oberwie".

Całe szczęście Uśmiech Jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do tego, żeby przymiotnik poważna sprawiał, że w muzyce widzę tylko najwznioślejsze idee. Jest miejsce na żart, i na szaleństwo, i na złość, i na erotyzm, i na zabawę, i na popisywanie się i na wiele wiele innych odcieni...Uśmiech
Zapisane
Ola83
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

Wiadomości: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #54 : Listopad 21, 2010, 23:52:37 »

Oczywiście znowu Ci się "nie oberwie" Mrugnięcie Mi się czasem wydaje, że niektórzy nie rozumieją (wykonawcy, ale i słuchacze), że pewne utwory nie służą do "nobliwego" grania. Nie wszystko jest Sonatą, nie można o tym zapominać. Taki podejście może zabić utwory typu Ronda (okropnie mnie nudzą, gdy ktoś nie potrafi ich zagrać z fantazją, a najczęściej się tak dzieje).
Zapisane
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #55 : Listopad 22, 2010, 08:23:04 »

bwv i ola

dziękuję Wam

za tak rzeczowe objaśnianie
jak technika wykonawcza powinna przekazywać
zamysł kompozytora.

Dzięki Wam
jeszcze inaczej patrzę
na grę poszczególnych pianistów.
Zapisane

pozdrawiam Uśmiech         
               Marek
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #56 : Listopad 22, 2010, 12:10:39 »

Xbw, chyba się trochę zdenerwowałaś tymi moimi uwagami o "lewej ręce" (dobrze zrozumiałam prztyczek Duży uśmiech).
Droga Oleńko Uśmiech Ja jestem niespotykanie spokojny człowiek Mrugnięcie Wasza dyskusja była dla mnie bardzo ciekawa, potraktowałam ją jako naukę. Znalazłam przypadkowo coś a propos (szukając informacji na temat wykonania Schuberta przez Trifonowa), więc się podzieliłam. Skoro aż tyle osób, w tym krytycy i dziennikarze muzyczni mają zastrzeżenia, to może i jakaś racja w tym jest, ciekawa byłabym zdania samego Daniiła w tym temacie. Tegoroczny konkurs oglądałam jako kompletny laik, mam nadzieję, że na następny będę trochę bardziej "ogarniała", o czym mówią komentatorzy, także dzięki Waszym tutaj dyskusjom, oby jak najbardziej pokojowym Uśmiech
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #57 : Listopad 22, 2010, 19:51:15 »

Jeśli chodzi o porównanie etiud to wolę ogólnie wykonania szybsze, szczególnie wykonania etiud które powinno się grac szybko. Dlatego też zdecydowanie bardziej podoba mi się Blechacz a Horowitza ja w ogóle nie trawię (nie tylko etiudy) może może kiedyś zmienię zdanie o 180 stopni. Z politowaniem
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich wątpliwa autentyczność." - Albert Einstein
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #58 : Listopad 23, 2010, 22:26:38 »

Która wersja mazurka palmejskiego podoba Wam się najbardziej i
dlaczego??



Janusz Olejniczak
http://www.youtube.com/watch?v=fIPv-L86WFQ
Henryk Sztompka
http://www.youtube.com/watch?v=55TCLWnxuRM
Horowitz
http://www.youtube.com/watch?v=T4i6Pz6yUOA
William Kapell
http://www.youtube.com/watch?v=OR2mJp_3qAA
Henryk Neighaus
http://www.youtube.com/watch?v=ydo2WynaMm8
Artur Rubinstein
http://www.youtube.com/watch?v=xb9GjoDQCtE
Włodzimierz Sofronicki
http://www.youtube.com/watch?v=m5NHeauBtTM&playnext=1&list=PL02C9B9800DC11B65&index=23
Novi Singers
http://www.youtube.com/watch?v=RmHnCLnrMRk