Muzykę Debussy'ego można od niedawna rozpatrywać na forum na 2 wątkach - w końcu złamał on niejedną barierę dźwięku na przełomie XIX i XX w. Rozszerzone akordy (magiczne brzmienia nonowe czy undecymowe), jednocześnie częste stosowanie interwałów sekundowych, skal modalnych, całotonowych, pentatoniki, dysonansów jako brzmień w pełni autonomicznych i budujących napięcie, migotliwe centra tonalne i nowy, wyodrębniony od harmonii typ melodyki, która przestała być dominującym czynnikiem budującym narrację i dramaturgię - to tylko niektóre cechy dźwiękowego impresjonizmu.
Estampes,
Images,
Preludes. Te ostatnie - gratka! - w całości (2 tomy) na YT w nagraniu Zimermana dla DG (1994 r.). Preferuje on ostre kontrasty, raptowne zmiany kolorystyczne i dynamiczne - traktuje tą muzykę inaczej niż dysponujący cudownym brzmieniem liryczny Michelangeli czy romantyczny Arrau. Inne mistrzowskie nagrania: Gieseking, Marcelle Meyer.
https://www.youtube.com/watch?v=q4q5769HWCI