Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 26   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 83043 razy)
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #225 : Październik 16, 2016, 15:23:58 »

A wczoraj w metrze stał skrzypek i cudnie snuł melodię dwudźwiękami, aż mnie przygwoździło, choć się spieszyłam. Krople drążą skałę.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #226 : Październik 16, 2016, 15:50:22 »

Słabsza wersja Whiplash   Spoko  Dotknąłeś istotnego zagadnienia, jestem zdecydowanym przeciwnikiem tyranicznego sposobu prowadzenia lekcji, które zabija autokreatywność i naturalność; z drugiej strony, kto wie, czy Wolfgang Amadeusz byłby Mozartem, gdyby nie surowy, a może nieraz i okrutny Leopold.
Vadim Repin jest, swoją drogą, zwycięzcą konkursu skrzypcowego w Lublinie, którego patronami są Henryk Wieniawski i Karol Lipiński.

Myślę, że najlepszy jest jakiś złoty środek. Klimaty zbliżone do Wiplash to już patologia; może znaleźć się ktoś, kogo taka tresura zmobilizuje, ale na pewno więcej takich, których zniechęci lub złamie. Paganini wyszedł spod takiej ręki cało i jako genialny wirtuoz, większość może nie wyszłaby w ogóle. Z kolei nauczyciel zbyt pobłażliwy, choć się go lubi, bywa czasem lekceważony. Pedagog powinien być wymagający, może być nawet surowy, ale na pewno nie okrutny ani upokarzający. To z pewnością wielka sztuka, aby nie przytłoczyć ucznia własną osobowością, a pozwalać mu na rozwinięcie swojej, po prostu towarzysząc mu w drodze i wskazując kierunek.
W przypadku Mozartów myślę, że to była wzajemnie napędzająca się machina Mrugnięcie Leopold na pewno był ojcem niezwykle asertywnym w kwestii kształcenia syna, i z naszego punktu widzenia w tym pędzie do jego doskonalenia zmuszał dziecko do nadmiernego wysiłku. Ale też chyba jego starania zyskiwały entuzjastyczny odzew, trafiając na geniusza i perfekcjonistę Uśmiech

Zauważyłem, że niemal wszyscy półfinaliści grać będą I część koncertu KV 216. Wszyscy bez wyjątku zaprezentują się też, jak pisze Asia, w Allegro maestoso z Symfonii... KV 364. Kilka najsłynniejszych nagrań tego arcydzieła poniżej.

Heifetz, Primrose (dla mnie - chyba dwaj najwięksi mistrzowie swoich instrumentów w XX w.)
https://www.youtube.com/watch?v=Qn1gMEoJvrA

Ojstrach, Ojstrach
https://www.youtube.com/watch?v=fxJH9-XTy4k

Perlman, Zuckerman
https://www.youtube.com/watch?v=h_mkwyKu720

Kremer, Kashkashian, Harnoncourt
https://www.youtube.com/watch?v=oMmJarQgujI

Frang, Mönkemeyer
https://www.youtube.com/watch?v=v0xypy7JCF41

AS Mutter, Giuranna
https://www.youtube.com/watch?v=If5fjJaCh6s

Wspaniałe wykonania Uśmiech Dzisiejsi adepci raczej nie dadzą rady ich przyćmić Mrugnięcie Ale niech się postarają ich nie sprofanować Chichot
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2016, 15:54:27 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #227 : Październik 16, 2016, 16:06:54 »

NIEDZIELA, 16.10.2016


18:00         Hanna Asieieva
18:35          Amelia Maszońska
19:10          Richard Lin

przerwa

20:15         Arsenis Selalmazidis
20:50        Celina Kotz
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #228 : Październik 16, 2016, 18:07:14 »

Dziś w Auli UAM są prawdziwe tłumy, niemal jak w czasie koncertów laureatów Konkursu Chopinowskiego. Jest wyjątkowo odświętnie!

A więc... Zaczynamy Mrugnięcie
Zapisane

Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #229 : Październik 16, 2016, 18:16:58 »

Witam Wszystkich Uśmiech
Trochę jak dla mnie dżwięk skrzypiec Hanny trochę za szorstki i tak trochę mało "popisowo-wirtuozerski"- ale to tylko moje odczucia na razie Mrugnięcie
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #230 : Październik 16, 2016, 18:22:35 »

Dokładnie czeka nas dzisiaj:

18:00 Hanna Asieieva (Ukraina)

W. A. Mozart: Violin concerto in D major, KV 218, first movement
W. A. Mozart: Sinfonia Concertante in E-flat major, KV 364, first movement
J. S. Bach: Largo from Sonata No. 3 for violin solo in C major BWV 1005

18:35 Amelia Maszońska (Polska)

W. A. Mozart: Violin concerto G major, KV 216, first movement
W. A. Mozart: Sinfonia Concertante in E-flat major, KV 364, first movement
J. S. Bach: Allemande from Partita No. 2 for violin solo in D minor BWV 1004

19:10 Richard Lin (Tajwan/USA)

W. A. Mozart: Violin concerto G major, KV 216, first movement
W. A. Mozart: Sinfonia Concertante in E-flat major, KV 364, first movement
J. S. Bach: Andante from Sonata No. 2 for violin solo in A minor BWV 1003

przerwa

20:15 Arsenis Selalmazidis (Rosja/Grecja)

W. A. Mozart: Violin concerto G major KV 216, first movement
W. A. Mozart: Sinfonia Concertante in E-flat major KV 364, first movement
J. S. Bach: Siciliana from Sonata No. 1 for violin solo in G minor BWV 1001

20:50 Celina Kotz (Polska)

W. A. Mozart: Violin concerto in G major, KV 216, first movement
W. A. Mozart: Sinfonia Concertante in E-flat major, KV 364, first movement
J. S. Bach: Allegro assai from Sonata No. 3 for violin solo in C major BWV 1005

plus Amadeus Radio Chamber Orchestra pod dyrekcją Agnieszki Duczmal
Katarzyna Budnik-Gałązka – altówka



Witaj, Bodku Uśmiech
Wiesz, mam trochę podobne odczucia:) Ale jeszcze wszystko przed nami;)
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2016, 18:28:24 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #231 : Październik 16, 2016, 18:23:07 »

Hania! KV 218: nie jest dobrze. Szwankuje intonacja, artystka miejscami zupełnie nie w tempo. Szkoda

W KV 364, jak pamiętacie, altówka notowana jest w partyturze o pół tonu niżej od skrzypiec.
Zapisane

Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #232 : Październik 16, 2016, 18:28:27 »

No już chyba trochę lepiej -moja ulubiona symfonia koncertująca z piękną altowiolistką...gdyby nie te waltornie to byłaby już bajka...
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #233 : Październik 16, 2016, 18:36:39 »

"Pojedynek" w koncertującej ze wskazaniem na altowiolistkę Mrugnięcie
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #234 : Październik 16, 2016, 18:43:18 »

Bardzo ładny dźwięk w Bachu, zwłaszcza w niskim rejestrze, brzmiącym altówkowo (te alikwoty pod koniec!).

Wracając zaś do fundamentu tego etapu...Mozart był megarozczarowaniem, naprawdę niewiele funkcjonowało tu prawidłowo. Nie lepiej było również w duecie z altowiolistką.
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #235 : Październik 16, 2016, 18:44:04 »

"Pojedynek" w koncertującej ze wskazaniem na altowiolistkę Mrugnięcie

Witam Cie Bodziu Chichot
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #236 : Październik 16, 2016, 18:44:36 »

Jakie sympatyczne wsparcie miała Amelia od Pani Agnieszki Mrugnięcie
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #237 : Październik 16, 2016, 18:46:41 »

BTW, wydawało mi się, że Hanna była ź