Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 82967 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #90 : Październik 11, 2016, 11:08:18 »

Ryosuke Suho
Byly momenty boskie - koncowka - Szymanowski
Ogolnie bardzo sprawny i muzykalny. Lubi cisze w muzyce, co udziela sie u odbiorcy.
Ma jednak problemy ze zmianami pozycji (slyszalne)
Z biegiem czasu sie rozgrywal i gral coraz lepiej. Mocny kandydat

Bardzo ladne granie pianistki w Beethovenie
-------------------------------------------
Yuna Toki (Japan)
Jako jedna z nielicznych nastroila sie przed graniem wzglednie dokladnie.
Ogolnie - instrumet jej jest za cichy.
Czasami dzwiek nie rezonuje (zbytnio docisniety smyczek stlumia rezonans)
No,.. pianista (chyba Rosjanin) jest znakomity (Beethoven)
Piekna artykulacja w Beethovenie.
Prawie czyste dwudzwieki (kwarty, kwinty) w Ysaye-u (rzadkosc).
Male raczki daja o sobie znac w akordach Prelud-a Wieniawskiego.
Nie przeszkadza mi to jednak w sluchaniu jej pieknego muzykowania.
Szymanowski, jakby napisany dla niej.
Malutka slyszalnosc zmiany pozycji na poczatku ginie w bogactwie kolorow i pieknych fraz
Polecam
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 11:11:09 wysłane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #91 : Październik 11, 2016, 11:12:44 »

Administracja chat-u na YT jest skandaliczna i niechlujna. Pan Bog Admin traktuje rozmawiajacych jak w wiezieniu.
Pytam sie za czyje pieniadze on funkcjonuje. Mniemam, ze za moje i nasze.
Admin traktuje chat jak swoj prywatny folwark.
Wszelkie oops-y, goodmornig-sy, hi-sy sa jedyna forma dozwolona na tym "crapy chat"
Poza tym admin jest notorycznie nieprzygotowany. Nieaktualny program, brak archiwum (obiecal od wczoraj).
Jednym slowem niechlujny serwis Admina YT chat konkursu Wieniawskiego.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #92 : Październik 11, 2016, 11:46:14 »

Asia grywała na harfie/wiolonczeli? (Asiu, przypomnij, proszę!)  Uśmiech
Uśmiech Dość długo znęcałam się nad wiolonczelą, nie zapowiadając się niestety na Isserlisa; aby w końcu porzucić ją dla harfy, która zdobyła moje serce. Czułam się przy niej jak celtycki bard, elf czy rusałka:)) Oto potęga wyobraźni - byłby to niewątpliwie jedyny pulchny elf znany w historii Chichot

Rozkład jazdy na dziś:

czyli wtorek, 11.10.2016

10:00

10:00. 22. Ryosuke Suho (Japonia), catalogue no. 42

L. van Beethoven: Sonata No. 6 for violin and piano in A major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 8 Le Chant du Bivouac, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
H. W. Ernst: Variations on The Last Rose of Summer
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

10:40. 23. Yuna Toki (Japonia), catalogue no. 46

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 Prélude, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Omówione przez Bartka. A teraz:

11:20. 24. Veriko Tchumburidze (Gruzja/Turcja), catalogue no. 44

L. van Beethoven: Sonata No. 9 for violin and piano in A major, Op. 47
H. Wieniawski: Capriccio no. 4 Le Staccato, Op. 10
H. Wieniawski: Scherzo-Tarantella in G minor, Op. 16
N. Milstein: Paganiniana
K. Szymanowski: Romance Op. 30
 (brzmi bardzo uczuciowo i poetycko, spodobała mi się:))

A po przerwie:

12:30. 25. Jan Mazur (Polska), catalogue no. 28

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 Prélude, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Kolejny Polak - bardzo sympatyczny Uśmiech

13:10. 26. Luke Hsu (USA), catalogue no. 12

L. van Beethoven: Sonata No. 4 for violin and piano in A minor, Op. 23
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaÿe: Sonata no. 6 in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 12:31:52 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #93 : Październik 11, 2016, 12:39:30 »

Janek Mazur studiował w Warszawie u Jakowicza; plus szlif u Brona Uśmiech  Zdobył kilka różnych nagród, od 2014 roku gra w orkiestrze Wrocławskiego NFMu Uśmiech  (Wrocław kibicuje Uśmiech)
Dojrzałe granie. Ten dźwięk to Carlo Bergonzi z 1740.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 22:59:33 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #94 : Październik 11, 2016, 17:49:23 »

Runda popołudniowa:

16:00. 27. Robert Łaguniak (Polska), catalogue no. 25

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 2 La Vélocité, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
N. Milstein – Paganiniana
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

16:40. 28. Eva Rabchewska (Ukraina), catalogue no. 37

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa


17:20. 29. Amalia Hall (Nowa Zelandia), catalogue no. 10

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Przerwa

18:30. 30. Weronika Dziadek (Polska), catalogue no. 7

L. van Beethoven: Sonata No. 5 for violin and piano in F major, Op. 24
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

19:10. 31. Maria Kouznetsova (Francja), catalogue no. 17

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 17:51:03 wysłane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #95 : Październik 11, 2016, 21:38:25 »

Bedac u mamy natknalem sie na transmisje konkursu (tvp kultura).
Gral Polak o ukrainskim nazwisku Łaguniak
oraz Ukrainka o polskim nazwisku Rabczewska (bron Boze nie mylic z Robaczewska).
Robert Łaguniak prezentowal bardzo wysoki poziom "prawie-kulka"
Gral bardzo klarownie. Akordy, o dziwo byly czyste i dzwiek bez swistow i przydzwiekow. Chociaz drobiazgi sie zdarzaly.
Ton jego skrzypiec byl imponujacy, wspanialy. Emisja dzwieku i artykulacja przypominajaca troche mistrza Kulke.
Brakowalo mi jednak, ze tak brzydko powiem agogiki, tempa, rytmu, dazenia, fantazji. Rob gral wszystko poprawnie, momentami wspaniale i pieknie....ale?

Ukrainka Eva znokautowala mnie. WSPANIALA. Wyglad na lat 15. Niepozorna, mlodziutka, skromna, ludzka i dowalajaca. Good maladjec
Byly malutkie nieprzeszkadzajace bledy. Zapalalem do niej sympatia. Piekna Persona, Piekna Muzyka.


P.S.
Jestem bardzo rozczarowany organizacja. Brak archiwum, W radio reklamy + mono dzwiek. To jest wstyd.
Strona konkursu fatalna. Brak informacji, niefunkcjonalna. O adminie juz pisalem. Wydaje mi sie, ze powinnismy napisac do ministerstwa, ze nie zgadzamy sie z takim zlym traktowaniem MUZYKI w naszym kraju.
Kiedy jelopki wreszcie zrozumieja, ze Kultura = Dobre obyczaje = Lepsze spoleczenstwo.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 21:41:16 wysłane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #96 : Październik 11, 2016, 22:26:06 »

Nie słuchałam Roberta, ale obiło mi się o oczy, że ma kawał talentu Uśmiech (na razie o oczy, zaraz postaram się, żeby obiło mi się również o uszy, jak to z nim jest Uśmiech)Na YT na razie pojawiły się wykonania z poniedziałku, faktycznie wychodzi to z dużym dość opóźnieniem, ale na pewno muszą te pliki opracować. Za to w Dwójce można już słuchać poszczególnych utworów.

Dwójka zachwyca się najbardziej Yuna Toki, polecaną także przez Bartusa. Pianistę przywiozła ze sobą. Nazywa się Wadim Gładkow i razem stworzyli ładną kameralną całość. Do odsłuchania w całości, obowiązkowo.

Milo mi odnotować, że do faworytów Dwójki zaliczyła się także gruzińska Turczynka Veriko Tchumburidze, która ujęła mnie swoją muzyką, i pięknym dźwiękiem wydobywającym się z Guadagniniego z 1756 r., mimo ze mają do jej wykonania pewne zastrzeżenia. Zobaczymy, czy przejdzie dalej.

Do Jana Mazura mają pretensje o kłopoty z intonacją, choć przyznają, że jego gra bywa bardzo piękna.
Bardzo polecają także Luka Hsu.

Robert Łaguniak nie skończył jeszcze 19 lat i gra także muzykę dawną. Swoim wykonaniem dał słuchaczom wiele przyjemności. Zdaniem naszych ekspertów zapowiada się jako fantastyczny skrzypek.
Na Evę nie starczyło im czasu, ale najwyraźniej także na nich zrobiła bardzo dobre wrażenie, bo obiecali, że jutro do niej wrócą.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 23:36:00 wysłane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #97 : Październik 12, 2016, 00:23:25 »

Cos niesamowitego.
Wlasnie wysluchalem wykonania Mone Hattori. Moj zachwyt nie dotyczy solistki japonskiej, chociaz grala pieknie.
Pani pianistka absolutnie powalila mnie na kolanach w Beethovenie. Tak wlasnie wyobrazam sobie gre Ludwika.
Potezny, kontrolowany temperament, bez oszustwa i mietolenia, prosto w cel, dostojnie, radosnie, witalnie, duze kontrasty, EMOCJA i ten RYTM. Jestem pod wrazeniem, tym bardziej, ze uwielbiam ta sonate.
Solistka starala sie dzielnie sekundowac, ale wypadla przy mistrzyni jak uboga krewna.
Czy wiecie kto to gral

https://www.youtube.com/watch?v=nhOifXmvDiU
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2016, 00:27:37 wysłane przez bartus » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #98 : Październik 12, 2016, 00:48:50 »

To Irina Vinogradova i szczerze mówiąc, jej gra nie zdobyła mojej sympatii. Otóż w poniedziałek słyszałem ją na żywo, również w Kreutzerowskiej - i wówczas było to moim zdaniem najgorsze partnerowanie z całej serii przesłuchań wieczornych. Wczoraj pianistka nieraz zakrywała skrzypaczkę, nie trzymała w ryzach tempa, mocowała się z pedałem, a kontrasty były zbyt przerysowane i neurotyczne - co w innych warunkach, przy innej jakości wykonania wziąłbym pewnie za plus. Kulał jakby warsztat (muszę przesłuchać wykon tym razem z nagrania), zalani zostaliśmy emocjami, dla mnie, nie do końca szczerymi i zamierzonymi. Ale może był w tym jakiś klucz? Podobnie jak Bartek uwielbiam to opus, ba, wręcz ubóśtwiam i mój słuch wyostrza się do maksimum od pierwszych taktów Adagio sostenuto  Chichot

Podobne komentarze można było usłyszeć za kulisami Mrugnięcie A więc tak to przynajmniej brzmiało na parterze Auli UAM  Spoko 
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2016, 01:01:05 wysłane przez Mozart » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #99 : Październik 12, 2016, 03:38:40 »

Cóż, czy te emocje i kontrasty były czy nie były zamierzone, moim zdaniem rola i zadanie akompaniatora na scenie różni się znacząco od roli solisty. Nie ma on tam eksponować swojej persony i popisywać się własną wizją utworu. Jego zadaniem jest głównie wyeksponowanie i wspieranie solisty - zwłaszcza podczas konkursu, i temu powinien podporządkować swoje umiejętności, a także ambicje, i dbając oczywiście o jak najlepsze wykonanie całości utworu, jednocześnie "schować się" jednak trochę za solistę, pamiętając, że to nie on ostatecznie jest tu oceniany. Zapewne nie każdy to potrafi robić, tak jak nie każdy, nawet będąc świetnym wykonawcą, potrafi być dobrym pedagogiem.  W każdym razie ja uważam, że akompaniator, który zamiast grać "pod solistę" sprawia, że słuchacze odnoszą wrażenie, że solista "stara się mu sekundować", ale w efekcie goni go i nie nadąża, nie spełnia swojego zadania. Nawet jeżeli sam akurat bardzo dobrze interpretuje dany utwór.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Październik 12, 2016, 07:44:01 »

Partia fortepianu w sonatach Beethovena to NIE AKOMPANIAMENT. Akompaniuja raczej skrzypce.
Pat, byc moze na zywo wrazenia sa inne. U mnie na sluchawkach byly emocje i to zdrowe parcie do przodu. Jeszcze jedno. W muzyce najwazniejsza jet sama muzyka, potem dopiero wsparcie dla solisty..itd. Pytanie, czy pianistka byla za glosno, czy solistka za cicho. Japonka grala swietnie, ale jej dzieciece frazy nie mogly konkurowac z beethovenowska burza p. Vinogradowej.
Fajnie, ze sie roznimy i bronimy swoich racji
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #101 : Październik 12, 2016, 08:21:33 »

Wieniawski nie jest moja ulubiona para kaloszy, zbyt sentymentalny i ckliwy.
Jest jednak jeden utwor, ktorego moge sluchac setki razy pod rzad.
Kaprys nr 6 "Prelude" z op 10

1:53
https://www.youtube.com/watch?v=XwjPvHaHODY
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #102 : Październik 12, 2016, 08:25:39 »

Chociaz trudno konkurowac z Heifetzem, to, to wykonanie jest rownie piekne

Kamil Zawadzki
https://www.youtube.com/watch?v=8bCLI4Orl5w
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #103 : Październik 12, 2016, 08:31:54 »

Chociaz trudno konkurowac z Heifetzem, to, to wykonanie jest rownie piekne

Kamil Zawadzki
https://www.youtube.com/watch?v=8bCLI4Orl5w

Nie jestem w 100% pewny czy to jest Heifetz, Milstein, czy mlody Menuhin.
Tak czy inaczej jedna stajnia.
Pat, moze masz jakas wiedze
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #104 : Październik 12, 2016, 10:47:10 »

Czułam się przy niej jak celtycki bard, elf czy rusałka:)) Oto potęga wyobraźni - byłby to niewątpliwie jedyny pulchny elf znany w historii Chichot

Oj tam, elfy mają silnie zaniżone normy BMI, więc nie warto się nimi sugerować Chichot
Ale fakt, ten instrument spowija taka baśniowa aura Mrugnięcie

Mnie - oprócz skrzypiec - zawsze podobała się marimba Mrugnięcie

To Irina Vinogradova i szczerze mówiąc, jej gra nie zdobyła mojej sympatii. Otóż w poniedziałek słyszałem ją na żywo, również w Kreutzerowskiej - i wówczas było to moim zdaniem najgorsze partnerowanie z całej serii przesłuchań wieczornych. Wczoraj pianistka nieraz zakrywała skrzypaczkę,

Akompaniowanie na konkursie to rola poniekąd służebna, a nie każdy widocznie chce ją na siebie przyjąć  Mrugnięcie
Swoją drogą trochę dziwię się uczestnikom, że nie zorientowali się wcześniej, kto z akompaniatorów im odpowiada, a kto nie.

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

psfaf strefagier1 osw shd zlotahodowla11