Casablanka
|
|
« Odpowiedz #206 : Październik 07, 2021, 16:59:45 » |
|
Dzień piąty (ostatni dzień przesłuchań I etapu), sesja wieczorna:
prowadzi p. Piotr Wojciechowski
10) Shushi Kyomasu Japonia, Yamaha, bardzo ładne etiudy, jest przestrzeń, trzymanie tempa, selektywność, i grają obie ręce. W scherzu bardzo jednostajnie, jeden poziom dynamiki. Sam dźwięk mi się podoba. ..ktoś pytał o etiudę C-dur op. 10 nr 1- no proszę, jest - świetna.
11) Hyuk Lee Korea Płd., Kawai, świetny nokturn, czuć klasę pianisty, nie jest to ideał, ale jest to, co powoduje, że chce się słuchać. Ożywił instrument. To nie jest jeden z tych intelektualnych pianistów, Jemu fortepian śpiewa. Zupełnie inny środek wyrazu niż poprzednik. Nie forsuje temp w etiudach, trochę ma omsknięć. Nie bez wpadek, ale pięknie zagrana Fantazja, jest prawdziwy w tym, co gra. To była kreacja.
( II pr. PR Sułek, i Majchrowski - dostało mu się za fantazję, nie wytrzymał pauz szesnastkowych, nie tędy, by nawrzucać do kociołka wszystkiego na bigos i coś się z tego urodzi ..pochwalili Go za nokturn)
12) Jaeyoon Lee Korea Płd., Steinway 479, zaczyna najpiękniejszym nokturnem świata (Des-dur op. 27 nr 2), pięknie operuje prawą ręką, wszystkie melodie pokazane. Pokazała nowe spojrzenie na ten utwór. Piękna opowieść. Etiuda z żartem (op. 25 nr 5) też, sama melodia. Odeszła od kanonu, ale ja to kupuję. Druga z etiud gorsza. Scherzo cis zaczęła świetnie!, czy wytrzyma i utrzyma tempo? jak tam część chorałowa? Jest! bingo. Ona gra w punkt! ..ale znów - nie forsuje tempa, .. i bardzo dobrze!!! Pułapka gram najszybciej jak potrafię dotknęła tu niemal wszystkich. Żeby nie było, ta pianistka nie jest z mojej bajki, ale ja jestem uszczęśliwiony! jej kreacją.
(II pr. PR - to samo, dostało Jej się za pauzy w scherzu, nie umie grać ciszą)
13) Xiaoxuan Li Chiny, Steinway 300, mam wrażenie, że przemyślał każdy akord, perfekcjonista, i konsekwentny w tym, co zamierza pokazać. Tu nie ma miejsca na przypadek. Mroczny nokturn, i tak to miało zabrzmieć. Jest świetnie przygotowany, myślę, że gdyby Go obudzono o 2:30 w nocy i kazano zagrać, to On by to zagrał tak samo dobrze. Siadam i gram. Jest procedura i trzymam się każdego z punktów (w 2 etiudzie mała wpadka przy końcu). Nie ma miejsca na spontaniczność. I znów scherzo cis-moll, wpadł w pułapkę gnania na złamanie karku i czuję, że ten kark ... o! nie! On te pasaże gra najlepiej ze wszystkich dotąd !!! Jestem w szoku (coś tam pogubił, ale tempo i wyczucie super).
(II pr. PR. .. i to samo, to co ja już kupiłem Majchrowski i Sułek odrzucili, Scherzo cis-moll nadal nie ma szczęścia do idealnego wykonania, nikt nie wyczuwa tych pauz. Dla mnie to Chińczyk był najbliżej, ale ja tez to słyszę, że z tym jest straszny problem !!!! .. chodzi o jeden głębszy oddech, tylko tyle .. bez tego zaburza się narracja tego scherza.
Przerwa
14) Bruce (Xiaoyu) Liu Kanada, Fazioli, ładne etiudy, gorzej ze scherzem. Publiczność przyjęła Go z owacją.
(II pr. PR Majchrowski i Sułek uważają, że te etiudy to perła I etapu, teraz z odtworzenia sam to doceniłem - obie, ale jeszcze lepsza etiuda cis-moll op. 10 nr 4. - faktycznie) ----------------------------------------------- to jest ten moment, w którym percepcja już wysiada, przechodzę na słuchanie, chyba, że coś się wydarzy -----------------------------------------------
15) Julia Łozowska Polska, Steinway 479, ładna etiuda na czarnych klawiszach. Bardzo ładna środkowa część ballady - szczególnie ta środkowa, ale kupuję całe wykonanie. (II pr. PR potwierdzili)
16) Jiana Peng Chiny, Steinway 479, zaczęła nokturnem, którym zaczynają najlepsi, słychać kołysające się weneckie gondole, jest coś w tej grze. Spokojna wyważona, ładnie różnicuje plany. Ballada mniej mi się podoba, te jednostajne powtórzenia, i wciąż i wciąż, bez sensu. Etiudy nie za dobre, żeby nie napisać fatalne.. można zanudzić etiudą? (II pr. PR potwierdzili, strasznie zrypali jej etiudy)
17 ) ostatni uczestnik I etapu przesłuchań KCH. Chao Wang Chiny, Yamaha, uwaga, obudzić się, I etap zamknie etiuda C-dur op. 10 nr 1, z nią w uszach zostaniemy. Sorry ale już od pierwszych dźwięków nie kupuję nokturnu, co za garbaty paszkwil. Fatalnie "zwalił" lewą rękę, bo prawa gra pięknie. (i to nokturn najlepszych). On chyba nie rozumie co to jest wieczorna muzyka. AAAAA !!!! boli. i mamy polonez z nokturnu, ale błądzi, wygrał nagrodę najgorzej zagranego nokturnu najlepszych. Gra, co chce i jak chce.
Jest taki pop-kulturowy mistrz z Chin Lang Lang, który gra Bacha w stylistyce romantyzmu. To chyba ta sama szkoła.
.. no i niech się wypowiedzą spece od etiudy C-dur, co to jest?
..a ludzie jeszcze krzyczą "brawo" - kompromitacja.
(w TVP kultura uważają, że to wspaniały pianista, niech uważają, zostawiam ich z tym) .. a ja wiem, co słyszałem.
(II pr PR - największa kontrowersja I etapu, zapowiedzieli, że jutro w podsumowaniu I etapu szerzej to omówią, jeden mówi, że karykatura, drugi, że nowatorstwo)
|