Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap  (Przeczytany 13971 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #195 : Październik 07, 2021, 11:13:48 »

w tym głosie, już się zakochałem, co tu ukrywać?  Chichot
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #196 : Październik 07, 2021, 11:21:26 »

Dzień piąty, sesja poranna, uczestniczka 3  Joo-Yeon Ka Yamaha

- Nokturn H-dur op. 62 nr 1
- Etiuda F-dur op. 10 nr 8
- Etiuda a-moll op. 25 nr 4
- Ballada f-moll op. 52

 Czyste piękno. Przy balladzie miałem (już) łzy w oczach. Ożyła moja dusza. To czego nie było u Evy.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #197 : Październik 07, 2021, 11:32:25 »

JOO-YEON KA
Jest wspaniala, ale troche niedostepna.
Nie otworzyla swojej chatki dla zglodnialego goscia jakim jestem ja.
Jest to intrygujace i wzbudza moje zainteresowanie, ale jak dlugo mozna czekac.
O, chyba stalo sie ... w etiudach.
Ballada - wrota otwarte!!!!

PS
Majac tak bardzo piekne skosne oczy nie robilbym dodatkowego makijazu na jej miejscu. Chociaz???
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #198 : Październik 07, 2021, 12:00:20 »

ADAM KAŁDUŃSKI
Nokturn H-dur op. 62 nr 1,
Jego glos jest jak p. Moniki Orzel.
Pianissimo at the buttom of the key - masterwork!!!
Uff!!! jaki dzwiek. No,.. bede sluchal again and again.
Z wrazenia, w pospiechu zapominam w jakim jezyku pisze.
Swietny wystep.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #199 : Październik 07, 2021, 12:08:08 »

No, dobry był. Touché w nokturnie kapitalne. Etiudy może trochę zbyt etiudowate (if you know what I mean). Za to ballada godna - logiczna, dosc retoryczna. Kultura dźwięku.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #200 : Październik 07, 2021, 13:03:43 »

Prosze Państwa.

Tak gra laureat.

KOLA.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #201 : Październik 07, 2021, 13:16:51 »

Spodziewam się, ze nie wszystkim podoba się jego skłonność do ciągłego polifonizowania, szukania głosów w lewej ręce. Cóż mam poradzić - jestem miłośnikiem dawnej pianistyki i ten typ interpretacji, tak bliski pianistom I połowy XX wieku jest mi bardzo bliski. Poza tym, zauważyliście narracyjność Ballady? Napięcie rosło stopniowo, opowiadanie nabrzmiewało w emocje - dopiero ostatnia kulminacja zagrana była fortissimo. Bardzo to dojrzałe, synteza spojrzenia analitycznego i wydobywania ekspresji, choć swoiście kontrolowanej (konkurs etc.).
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #202 : Październik 07, 2021, 13:38:40 »

Wyobrazilem sobie, ze ten potezny pan, ktory dba o klawiature nagle zaczyna grac aksmitnym, delikatnym tonem jakis Nokturn Chopina.
To by dopiero byl ubaw!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #203 : Październik 07, 2021, 13:46:32 »

Krotkie, szybkie nutki u Chopina sa niezwykle wazne. Chyba one sa takim "trade mark" Chopina. Powinny byc grane jednym wlosem, nieskazitelnie z idealna "crisp" artykulacja w absolutnie idealnym czasie. KORONKOWA ROBOTA.
AIMI KOBAYASHI radzi sobie z tym znakomicie. Wyjatkowo znakomicie!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #204 : Październik 07, 2021, 13:56:08 »

Troche zasypalem was swoimi postami. Zdaje sobie sprawe, ze moze to byc uciazliwe. Dlatego robie przerwe.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #205 : Październik 07, 2021, 14:09:04 »

Troche zasypalem was swoimi postami. Zdaje sobie sprawe, ze moze to byc uciazliwe. Dlatego robie przerwe.
każdy wpis jest cenny, dopiero wszystkie one tworzą całość postrzegania
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #206 : Październik 07, 2021, 16:59:45 »

Dzień piąty (ostatni dzień przesłuchań I etapu), sesja wieczorna:

prowadzi p. Piotr Wojciechowski

10) Shushi Kyomasu Japonia, Yamaha, bardzo ładne etiudy, jest przestrzeń, trzymanie tempa, selektywność, i grają obie ręce. W scherzu bardzo jednostajnie, jeden poziom dynamiki. Sam dźwięk mi się podoba. ..ktoś pytał o etiudę C-dur op. 10 nr 1- no proszę, jest - świetna.

11) Hyuk Lee Korea Płd., Kawai, świetny nokturn, czuć klasę pianisty, nie jest to ideał, ale jest to, co powoduje, że chce się słuchać. Ożywił instrument. To nie jest jeden z tych intelektualnych pianistów, Jemu fortepian śpiewa. Zupełnie inny środek wyrazu niż poprzednik. Nie forsuje temp w etiudach, trochę ma omsknięć. Nie bez wpadek, ale pięknie zagrana Fantazja, jest prawdziwy w tym, co gra. To była kreacja.

( II pr. PR Sułek, i Majchrowski - dostało mu się za fantazję, nie wytrzymał pauz szesnastkowych, nie tędy, by nawrzucać do kociołka wszystkiego na bigos i coś się z tego urodzi ..pochwalili Go za nokturn)

12) Jaeyoon Lee Korea Płd., Steinway 479, zaczyna najpiękniejszym nokturnem świata (Des-dur op. 27 nr 2), pięknie operuje prawą ręką, wszystkie melodie pokazane. Pokazała nowe spojrzenie na ten utwór. Piękna opowieść. Etiuda z żartem (op. 25 nr 5) też, sama melodia. Odeszła od kanonu, ale ja to kupuję. Druga z etiud gorsza. Scherzo cis zaczęła świetnie!, czy wytrzyma i utrzyma tempo? jak tam część chorałowa? Jest! bingo. Ona gra w punkt! ..ale znów - nie forsuje tempa, .. i bardzo dobrze!!! Pułapka gram najszybciej jak potrafię dotknęła tu niemal wszystkich. Żeby nie było, ta pianistka nie jest z mojej bajki, ale ja jestem uszczęśliwiony! jej kreacją.

(II pr. PR - to samo, dostało Jej się za pauzy w scherzu, nie umie grać ciszą)


13) Xiaoxuan Li Chiny, Steinway 300, mam wrażenie, że przemyślał każdy akord, perfekcjonista, i konsekwentny w tym, co zamierza pokazać. Tu nie ma miejsca na przypadek. Mroczny nokturn, i tak to miało zabrzmieć. Jest świetnie przygotowany, myślę, że gdyby Go obudzono o 2:30 w nocy i kazano zagrać, to On by to zagrał tak samo dobrze. Siadam i gram. Jest procedura i trzymam się każdego z punktów (w 2 etiudzie mała wpadka przy końcu). Nie ma miejsca na spontaniczność.
I znów scherzo cis-moll, wpadł w pułapkę gnania na złamanie karku i czuję, że ten kark ... o! nie! On te pasaże gra najlepiej ze wszystkich dotąd !!! Jestem w szoku (coś tam pogubił, ale tempo i wyczucie super).

(II pr. PR. .. i to samo, to co ja już kupiłem Majchrowski i Sułek odrzucili, Scherzo cis-moll nadal nie ma szczęścia do idealnego wykonania, nikt nie wyczuwa tych pauz. Dla mnie to Chińczyk był najbliżej, ale ja tez to słyszę, że z tym jest straszny problem !!!! .. chodzi o jeden głębszy oddech, tylko tyle .. bez tego zaburza się narracja tego scherza.

Przerwa

14) Bruce (Xiaoyu) Liu Kanada, Fazioli, ładne etiudy, gorzej ze scherzem. Publiczność przyjęła Go z owacją.

(II pr. PR Majchrowski i Sułek uważają, że te etiudy to perła I etapu, teraz z odtworzenia sam to doceniłem - obie, ale jeszcze lepsza etiuda cis-moll op. 10 nr 4. - faktycznie)
-----------------------------------------------
to jest ten moment, w którym percepcja już wysiada, przechodzę na słuchanie, chyba, że coś się wydarzy
-----------------------------------------------

15) Julia Łozowska Polska, Steinway 479, ładna etiuda na czarnych klawiszach. Bardzo ładna środkowa część ballady - szczególnie ta środkowa, ale kupuję całe wykonanie. (II pr. PR potwierdzili)

16) Jiana Peng Chiny, Steinway 479, zaczęła nokturnem, którym zaczynają najlepsi, słychać kołysające się weneckie gondole, jest coś w tej grze. Spokojna wyważona, ładnie różnicuje plany. Ballada mniej mi się podoba, te jednostajne powtórzenia, i wciąż i wciąż, bez sensu. Etiudy nie za dobre, żeby nie napisać fatalne.. można zanudzić etiudą? (II pr. PR potwierdzili, strasznie zrypali jej etiudy)

17 ) ostatni uczestnik I etapu przesłuchań KCH. Chao Wang Chiny, Yamaha, uwaga, obudzić się, I etap zamknie etiuda C-dur op. 10 nr 1, z nią w uszach zostaniemy. Sorry ale już od pierwszych dźwięków nie kupuję nokturnu, co za garbaty paszkwil. Fatalnie "zwalił" lewą rękę, bo prawa gra pięknie. (i to nokturn najlepszych). On chyba nie rozumie co to jest wieczorna muzyka. AAAAA !!!! boli. i mamy polonez z nokturnu, ale błądzi, wygrał nagrodę najgorzej zagranego nokturnu najlepszych. Gra, co chce i jak chce.

Jest taki pop-kulturowy mistrz z Chin Lang Lang, który gra Bacha w stylistyce romantyzmu. To chyba ta sama szkoła.

.. no i niech się wypowiedzą spece od etiudy C-dur, co to jest?

..a ludzie jeszcze krzyczą "brawo" -  kompromitacja.

(w TVP kultura uważają, że to wspaniały pianista, niech uważają, zostawiam ich z tym) .. a ja wiem, co słyszałem.

(II pr PR - największa kontrowersja I etapu, zapowiedzieli, że jutro w podsumowaniu I etapu szerzej to omówią, jeden mówi, że karykatura, drugi, że nowatorstwo)


« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2021, 22:09:34 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #207 : Październik 07, 2021, 17:16:05 »

Czytam tutaj argumenty, powielane też często w studiu telewizyjnym, że jakiś pianista jest za młody aby grając na koncercie zrozumieć Chopina i pozwolić zrozumieć go słuchaczom.

..

Wszak o ile produkt muzyczny, jako dzieło, to materia nieożywiona (myśli wpierw zakodowane a później odkodowane z papieru), o tyle wykonanie dzieła zawsze będzie stało z boku tego ideału, tego wzorca, tej odnajdowanej (chyba daremnie) na koncertach szopeńskości. Czy da się zagrać nokturn c-moll op. 48 nr 1 bezbłędnie? Oczywiście NIE. Szkoda, że nikt z ekspertów studia TVP nie zwraca na to uwagi. A może nie słyszą? NO to w czym problem... zwolnić "taśmę" 4-krotnie, a później oceniać.

dobrze napisane,
</