Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 28   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Międzynarodowy Konkurs im. P. Czajkowskiego 15 czerwca - 3 lipca 2015  (Przeczytany 110994 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #90 : Czerwiec 24, 2015, 20:54:44 »

Ja słucham live - i już wiem, że oprócz, Bacha, Medtnera, Ravela itp. lubię także jego Mozarta:)

Miałam ten dreszcz:))) Zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy - LD fans:)

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 00:04:42 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #91 : Czerwiec 24, 2015, 20:57:50 »

"Fantastic, juvenile, spontaneous, crystal clear, crisp but subtle"Uśmiech


Zauważyliście? Interpretacja pochłania go całkowicie.
Gra całym sobą:)) (i momentami także dyryguje:)) Jednak zupełnie mi to nie przeszkadza, zdaje się takie naturalne, jakby po prostu muzyka w ten sposób przepływała przez niego do klawiszy:)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 01:13:13 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #92 : Czerwiec 24, 2015, 20:58:22 »

Medtnera grał Trifonow, Skazki, wrzucałam kiedyś link.
http://www.youtube.com/watch?v=8XQZ_lyqMRI
A teraz rozmiłujemy się zbiorowo, choć każdy z osobna, w tym kompozytorze, nawet granym na YApońskim instrumencie Mrugnięcie
No popatrz, Beatko, albo całkiem przegapiłam, albo wypadło mi z pamięci... nic mi nie dzwoniło. Obiecałam sobie teraz posłuchać wszystkich tych sonat:)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 00:51:51 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #93 : Czerwiec 24, 2015, 21:20:07 »

A to na deser, kto jeszcze będzie miał siłę i czas Mrugnięcie

Paweł Miljukow (Rosja) - Concerto No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1700000300-small-h

Aleksandra Conunova (Mołdawia) - Concerto No. 4 in D major, K. 218
(Studied at the Hannover University for Music, Drama and Media under Prof. Krzysztof Wegrzyn)
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1730000300-small-h

Maymu Kishima - Concerto No. 3 in G major, K. 216
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1830000300-small-h

Younguk Kim (Korea Pd) - Concerto No. 3 in G major, K. 216
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1700000300-small-h

Stepan Starikow (Rosja) - Concerto No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1730000300-small-h

Bomsori Kim (Korea Pd) - Concerto No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1830000300-small-h
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #94 : Czerwiec 25, 2015, 01:12:52 »

Patrick i ja jesteśmy ponadprzeciętnie aktywni politycznie. Kto nas zna, ten wie Chichot

Exactly, polityka to dla nas nie przelewki! A konkursy to przecież również polityka, nolens volens  Mrugnięcie

Dlaczego ludzie, teraz lubia grac Mozarta tak wolno.

Bartek mówi jak jest. Mam takie samo wrażenie. Strach o artykulację, przejrzystość, zachowanie klarowności?

Słucham Debargue i jego koncertu c-moll.

Przetworzenie w pierwszym Allegro najpierw zbyt delikatne, potem nieco zrąbane, ale ekspozycję miał świetną.

Teraz zauważam, że zaczyna trochę "manieryzować"; są miejsca na granicy smaku (przynajmniej dla mnie) - gwałtowne kontrasty i wydłużenie pewnych fraz brzmią niemozartowsko.

PIĘKNA KADENCJA!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 01:15:58 wysłane przez Mozart » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #95 : Czerwiec 25, 2015, 01:30:59 »

Nie no, on tą muzykę czuje - spójrzcie na jego twarz. Kantylena w części drugiej KV 491 jest czarująca, ale... narracja powinna snuć się nieco szybciej. Larghetto u Mozarta jest romanzą, miłosną sceną rodzajową i nokturnem pod rozgwieżdżonym niebem, nie zatrzymującym czas adagiem, vide KV 488.

I jeszcze co do różnic dynamicznych - Lucas intensyfikuje ekspresję poprzez znaczne kontrasty forte - piano w obrębie frazy czy większej struktury melodycznej. Mozart jest w zasadzie dość oszczędny w oznaczeniach dynamicznych, co nie oznacza przecież, że gra ma być jednostajna. Wymaga on jednak w tym zakresie zniuansowania wynikającego wprost z tej muzyki, czasem ledwie wyczuwalnego, ale WYCZUWALNEGO, nigdy zbanalizowanego do bieli i czerni.

Finał! Słyszę jakieś dodatkowe akordy?  Mrugnięcie  Generalnie ten pianista jest dość swobodny w swoim podejściu do partytury.

Brawa za odwagę. Krótko mówiąc, chciałbym go usłyszeć w finale.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #96 : Czerwiec 25, 2015, 01:46:12 »

Ilja Raszkowski gra koncert KV 595. Od początku gra pięknie.

I dość wolno - to w kontekście naszej dyskusji o tempi w interpretacjach Mozarta. Ale wiecie co, zapewne nie szybszym tempem grał to allegro Mozart w czasie swojego ostatniego, bardzo kameralnego występu w Wiedniu, w roku śmierci. Ten koncert jest pożegnaniem się z twórczością, a finałowy refren na temat pieśni Komm lieber Mai jest przywołaniem wiosny przez kompozytora jakby przeczuwającego, że to wiosna ostatnia.

Koncert wyzbyty jest wirtuozerii poprzednich koncertów. W swej prostocie skrywa mnóstwo fascynujących modulacji i zwrotów harmonicznych. Melancholia i smutek współistnieją z pogodą, a nawet radością. I to chce nam, jak sądzę, pokazać swoją interpretacją Ilja Raszkowski.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #97 : Czerwiec 25, 2015, 01:56:04 »

Nie byłbym sobą, gdybym nie napisał, że...

... na Yamasze barwa i w ogóle cała emisja dźwięku zachwycałyby zdecydowanie bardziej (!). Nie rozumiem (a może rozumiem?) niemal monopolu na ten instrument w Moskwie.

*

Larghetto (przynajmniej do 18 minuty całości) ma perfekcyjną artykulację . Nie tylko słychać, ale i czuć (ciarki?) każdy wydobywający się z instrumentu ton.

Choć można bardziej perliście  Spoko  Chichot


Ilja grał już wcześniej z Moscow Chamber? Konwersacja solista-orkiestra - mistrzowska, oba organizmy prawdziwie współgrają rytmicznie i dynamicznie...

Wiecie co, mam ochotę odsłuchać go ponownie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 02:04:50 wysłane przez Mozart » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #98 : Czerwiec 25, 2015, 02:09:44 »

Chetnie poslucham go jeszcze raz.

O proszę, Bartek też  Mrugnięcie Z Ilią przy klawiaturze jest już nas trzech. Tres faciunt collegium!

Imię Ilia, BTW, nieodłącznie kojarzy mi się z pewnym dziełem scenicznym - kto wie, ten wie  Spoko
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #99 : Czerwiec 25, 2015, 02:18:49 »

Bardzo możliwe, że mu się zdarzało, a na pewno dużo grał z orkiestrami kameralnymi w ogóle. Ilja jest ogólnie otrzaskany w konkursach - może to też pomaga. Startował chyba niemal w każdym konkursie, który mi przychodzi na myśl Uśmiech Najwyraźniej to lubi. I czasem świetnie mu się udaje. W 2007 roku był czwarty w Brukseli, w 2011 trzeci na Rubinsteinie -  pamiętam, że woleliśmy, żeby to on dostał II nagrodę, a nie Giltburg - w 2012 wygrał Hamamatsu. U nas na KCH nie przeszedł do trzeciego etapu, ale się podobał. Krótko mówiąc - solidna firma:) 

Nie byłbym sobą, gdybym nie napisał, że...

... na Yamasze barwa i w ogóle cała emisja dźwięku zachwycałyby zdecydowanie bardziej (!).

Taaa...., Yamaha wręcz, że się tak górnolotnie wyrażę, miażdżyłaby system... Spoko

O proszę, Bartek też  Mrugnięcie Z Ilią przy klawiaturze jest już nas trzech. Tres faciunt collegium!
Też się nieśmiało przyłączam do owej chęci, ale rozumiem, że dla panów kolegiantów sunt tres aves in dextra melior quam quarta extra Mrugnięcie

PS. Chyba wiem Spoko
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 08:51:43 wysłane przez Aleksias » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Czerwiec 25, 2015, 09:51:38 »

PS. Chyba wiem Spoko

Ja chyba też  Mrugnięcie
Padre, germani, addio...

To imię kojarzy mi się także z Ilią Riepinem.

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil