Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 [2] 3 4 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap  (Przeczytany 14016 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : Październik 03, 2021, 17:57:41 »

11 uczestniczka - Yeonmin Park   Korea Płd. fortepian Steinway nr 479

- Etiuda cis-moll op. 10 nr 4
- Etiuda gis-moll op. 25 nr 6
- Nokturn H-dur op. 9 nr 3
- Scherzo E-dur op. 54

Bardzo poprawnie. Szkoda, że jedna ręka zagłusza drugą. Jeśli jest piękny temat w lewej, to Ona to gra, ale nie pozwala mu się przebić, bo prawa gra w tym czasie obiegniki i musi być głośniej niż lewa. Bez sensu. Sama potyka się o własne nogi. 
Nie wytrzymuje, nie trzyma tempa. Pani Park chyba nie lubi poziomu piano. Na jej występie chłopie w ostatnim rzędzie nie pośpisz.  Chichot
Co tu więcej napisać? No gra. Warsztat techniczny ma bardzo dobry, ale nie panuje na formą muzyczną. Ona tego nie rozumie.
Go, Go  - do ataku, naprzód! Hurra!!  wylegli z okopu ..
nie widzę jej w II etapie.
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #16 : Październik 03, 2021, 17:58:39 »

(...)
Jinhyung Park Korea Płd.
(...)
Zdziwiłbym się, gdyby ten uczestnik znalazł się w II etapie. Jest potencjał, ale jest też niezrozumienie. Może zmiana nauczyciela, by pomogła. Mam wrażenie, że pianista pomylił impresjonizm z romantyzmem. Chopin to nie Debussy.
Włączyłem transmisję, gdy kończył repertuar. Ballada g-moll wykonana biegle, nie stwierdziłem omyłek. Szybkie tempo, duża sprawność, dało się usłyszeć pewność siebie okazywaną przez Koreańczyka.

11 uczestniczka - Yeonmin Park   Korea Płd.
Interesujące, że ochładzała ręce lodowymi kompresami, tuż przez występem. Mi zawsze lepiej grało się na rozgrzanych dłoniach.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2021, 18:01:50 wysłane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich wątpliwa autentyczność." - Albert Einstein
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : Październik 03, 2021, 18:23:32 »

Włączyłem transmisję ..  Witaj tuco82!

12 uczestnik Piotr Pawlak - Polska, fortepian Steinway 479

- Etiuda es-moll op. 10 nr 6
- Etiuda a-moll op. 10 nr 2
- Etiuda c-moll op. 10 nr 12
- Ballada f-moll op. 52

Dał się poznać z jednej strony - tej "brave", chciałbym odkryć też Jego stronę liryczną. Nawet Ballada jej nie pokazała. Panowanie nad instrumentem rewelacyjne. Jakby to był jakiś mały instrument, a nie 400 kg monstrum. Bardzo poprawny występ, ale bez fajerwerków.
Nie wiem, czy taki Chopin trafiłby do serc niewieścich ..(?) można ziewnąć ..
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #18 : Październik 03, 2021, 18:27:57 »

Witaj Casablanka Duży uśmiech
Cytuj
12 uczestnik Piotr Pawlak - Polska
Etiuda es-moll op. 10 nr 6.
Niestety... notoryczne akcentowanie oraz opóźnienie końcowej nuty w takcie – to moim zdaniem poważny błąd, nawet jeśli przyjąć, że wczuł się w rolę kierownika marszem pogrzebowym. Poza tym, zbyt wolno i bez błysku.

Etiuda a-moll op. 10 nr 2
Za dużo pedału... ...i znowu ten sam błąd... bezsensowne "akcentowanie" niektórych fraz, niezrozumiałe sterowanie tempem. To nie jest nokturn.

Etiuda c-moll op. 10 nr 12
Technika kuleje... Początek zagrał dokładnie tak, jak mówiła śp. Lidia Kozubek, ażeby nie grać. Teraz już mam pewność, że ten pianista powiela błędy opisane przeze mnie wyżej.

Ballada f-moll op. 52
Początek wybrzmiewa zbyt deklamująco, takie "sztuczne rubato". Akcentowanie... Uśmiech znów to samo... tyle że w większym wymiarze – do tego stopnia, że tutaj już postrzegam owy defekt jako ingerencję w zapis nutowy. Odnoszę wrażenie, jakbym słuchał wykonania na klawesynie brzmiącym jak fortepian. Praktycznie brak cieniowania Smutny

Jestem absolutnie pewien, że nie przejdzie do następnego etapu.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich wątpliwa autentyczność." - Albert Einstein
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : Październik 03, 2021, 18:47:22 »

13 ale chyba nie pechowa  Mrugnięcie  Leonardo Pierdomenico Włochy, fortepian Steinway nr 479

- Nokturn H-dur op. 62 nr 1
- Etiuda As-dur op. 10 nr 10
- Etiuda cis-moll op. 10 nr 4
- Ballada g-moll op. 23

Mnie zaciekawił, zagrał Chopina jakiego nie znam.
Jestem na TAK
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : Październik 03, 2021, 19:22:07 »

Jinhyung Park - podsumowanie w studio TVP Kultura - komentatorzy są Nim zachwyceni.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : Październik 03, 2021, 19:31:22 »

po przerwie 14 uczestnik Zuzanna Pietrzak Polska, fortepian Steinway nr 479

- Nokturn E-dur op. 62 nr 2
- Etiuda c-moll op. 10 nr 12
- Etiuda h-moll op. 25 nr 10
- Ballada g-moll op. 23

Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : Październik 03, 2021, 19:58:19 »

15 uczestnik Hao Rao  Chiny, fortepian Steinway nr 479

- Nokturn Des-dur op. 27 nr 2
- Etiuda As-dur op. 10 nr 10
- Etiuda a-moll op. 25 nr 11
- Scherzo b-moll op. 31

Bardzo jestem na TAK
co zadziwiające, to jest dopiero uczeń szkoły średniej
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2021, 20:28:29 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : Październik 03, 2021, 20:27:14 »

16 uczestnik - Yangyang Ruan Chiny, fortepian Steinway nr 479

- Nokturn c-moll op. 48 nr 1
- Etiuda C-dur op. 10 nr 7
- Etiuda F-dur op. 10 nr 8
- Fantazja f-moll op. 49

 Trudno ocenić, chwilami magia, ..umiem to gnam na złamanie karku, by za chwilę wyhamować, prawie stanąć. W Fantazji tak jest.
Niewątpliwie jest tu indywidualny rys. Mnie zaciekawia. Pomimo dużej ilości "omsknięć" w trakcie występu jestem na TAK.
Nie jest nudno ... zaciekawia, ale co On za chwilę wymyśli, i gdzie go poniesie? ... trudno zgadnąć
Jestem na TAK - dać mu szansę.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2021, 20:56:32 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : Październik 03, 2021, 20:59:45 »

17 uczestnik Sohgo Sawada - Japonia, pierwszy raz w XVIII KCH fortepian Kawai

- Ballada g-moll op. 23
- Nokturn Des-dur op. 27 nr 2
- Etiuda gis-moll op. 25 nr 6
- Etiuda cis-moll op. 10 nr 4

uwaga! to jest też lekarz - studiuje nauki medyczne  Szok

Bardzo ładna ballada, Nokturn skrzy się tysiącem barw - pięknie. Etiudy - czyściutko, perliście - piękny występ.

na Tak !

Fortepian Kawai - pięknie brzmi.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2021, 21:22:00 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : Październik 03, 2021, 21:18:33 »

zaczynam doceniać Nokturn Des-dur op. 27 nr 2 - piękny jest. To jest taki utwór, który puszcza oko do uczestnika, wyciąga pomocną dłoń.
Zagraj go trochę dobrze, a zyskujesz w silni. Wszyscy dzisiaj dobrze go zagrali. Jest piękny.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : Październik 03, 2021, 21:24:43 »

ostatni 18 dzisiejszy uczestnik pierwszego dnia I etapu Aristo Sham Hong Kong (Chiny), inny Steinway nr 300

- Nokturn c-moll op. 48 nr 1
- Etiuda F-dur op. 10 nr 8
- Etiuda gis-moll op. 25 nr 6
- Ballada f-moll op. 52

Nokturn idzie w wadze ciężkiej.  Czy to jeszcze faktycznie jest forma nokturnu? Może to już jest część sonaty? Potem powiedzą , że On świetnie czyta plany .. Piękna sonata z tego nokturnu.  Ostatni akord – jeden z najlepszych dzisiaj .. i ta cisza przed następnym utworem ..
Etiuda – dlaczego on tak gna? Tak!..ktoś go zapewne goni .. zagrana wirtuozowsko, ładnie pokazał melodię przy końcu.
Kolejna etiuda, szaleństwo te tempo, ale wytrzymuje.
Ballada – trzymał poziom do końca.  Fajna. To była opowieść.
Trzy formy, trzy różne twarze. Ballada najlepsza. Niewątpliwie jest to pianista z potencjałem.


« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2021, 21:46:20 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : Październik 03, 2021, 22:45:59 »