Myślę, Pat, że się doczekamy
Przy okazji zwróćmy uwagę na tegoroczne zmiany w programie przesłuchań.
W pierwszym etapie nie ma Bacha; jest za to obowiązkowy Kaprys Wieniawskiego (za który przyznało nagrodę Polskie Radio)
Jest też obowiązkowy Szymanowski i obowiązkowa kompozycja Wieniawskiego z fortepianem.
Konkretnie wygląda to tak:
1.
L. van Beethoven: jedna część (wg wyboru Jury*) z przygotowanej sonaty na skrzypce i fortepian
2.
H. Wieniawski – jeden z Kaprysów z op. 10
3.
H. Wieniawski – jeden utwór do wyboru spośród:
Polonez D-dur op. 4
Wariacje na temat własny op. 15
Scherzo-Tarantella g-moll op. 16
Fantazja na tematy z opery Faust Ch. Gounoda op. 20
Polonez A-dur op. 21
4. Utwór dowolny spośród:
H. W. Ernst – Grand Caprice na temat pieśni F. Schuberta Der Erlkönig op. 26
H. W. Ernst – Wariacje na temat pieśni Ostatnia róża lata
N. Milstein – Paganiniana
K. Penderecki – La follia1
E. Ysae – III Sonata d-moll op. 27 Ballada, VI Sonata E-dur op. 27
5. K. Szymanowski – do wyboru spośród:
Romans D-dur op. 23
Mity op. 30: 1. Źródło Aretuzy, 2. Narcyz, 3. Driady i Pan
Harmonogram na jutro:
Poniedziałek, 10.10.2016 godz. 10:00 11. Lin Richard (Tajwan/USA), nr katalogowy 23
godz. 10:40 12. Bégin Marie (Kanada), nr katalogowy 2
godz. 11:20 13. Rimon Hadar (Izrael), nr katalogowy 38
przerwa
godz. 12:30 14. Kuznetsov Alexander (Rosja/Szwajcaria), nr katalogowy 19
godz. 13:10 15. Zatsikha Vasyl (Ukraina), nr katalogowy 48
godz. 13:50 16. Selalmazidis Arsenis (Rosja/Grecja), nr katalogowy 41
16:00
godz. 16:00 17. Terauchi Shiori (Japonia), nr katalogowy 45
godz. 16:40 18. Kotz Celina (Polska), nr katalogowy 16,
godz. 17:20 19. Monasypov Rustem (Rosja), nr katalogowy 29
przerwa
godz. 18:30 20. Lavrov Stepan (Rosja), nr katalogowy 20
godz. 19:10 21. Choi Jung Min (Korea), nr katalogowy 6
Wielka niewiadoma; choć nauczona doświadczeniem pokładam nadzieję w Koreańczyku