Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miłośników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap  (Przeczytany 14175 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #60 : Październik 04, 2021, 21:02:52 »

Dzień drugi, sesja wieczorna, uczestnik 17  Yuchong Wu Chiny, Steinway nr 300

- Etiuda C-dur op. 10 nr 1
- Etiuda e-moll op. 25 nr 5
- Nokturn Es-dur op. 55 nr 2
- Ballada f-moll op. 52

jako odniesienie, etiuda a-moll przez  Świgut zagrana niebiańsko dobrze, u Chińczyka słychać pomyłki, to nie ten poziom wykonania, co nasza Ola.
Słychać też wyraźną różnicę w brzmieniu fortepianów. Tu słyszałem tę wspomnianą "metaliczność". U Świgut to była poezja.
Wydaje mi się, że Chińczyk nie gra źle, ale im bardziej obywam się z materią słyszę różnicę.


« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 21:19:54 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #61 : Październik 04, 2021, 21:24:55 »



Będę śledził szczególnie w najbliższym czasie: 
Lingfei (Stephan) Xie
To mój program obowiązkowy.

już za chwilę ..
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : Październik 04, 2021, 21:29:51 »

Ostatni uczestnik sesji wieczornej nr 18, Dzień drugi,  Lingfei (Stephan) Xie Chiny, fortepian Steinway nr 300

- Nokturn H-dur op. 62 nr 1
- Etiuda As-dur op. 10 nr 10
- Etiuda a-moll op. 25 nr 11
- Ballada f-moll op. 52

 ..  co On teraz zrobił ! koniecznie posłuchajcie końcówkę etiudy As dur - lewa ręka -  rewelacja!

później tez pokazywał plany, ale zgodzę się z komentatorami w TVP Kultura, robił to dziwnie i bez sensu, w cyt. etiudzie zrobił to fantastycznie.




« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 21:59:57 wysłane przez Casablanka » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #63 : Październik 04, 2021, 21:34:05 »

Xie - jestem na nie.

Czy Wu czasem nie zmasakrował Etiudy C-dur?
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #64 : Październik 04, 2021, 22:00:37 »

Ostatni Chińczyk naprawdę ciekawy. Trzeba go śledzić.

Wu jest trochę akademikiem, wydaje mi się nieco bezbarwny, ale muszę wsłuchać się w niego dokładniej.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 22:05:41 wysłane przez Mozart » Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #65 : Październik 04, 2021, 22:02:02 »

Czy Wu czasem nie zmasakrował Etiudy C-dur?

.. widzisz w studio komentatorzy pieją z zachwytu na tą etiudą, ale trzeba mieć swoje zdanie
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #66 : Październik 04, 2021, 22:04:32 »

Miałem włączone radio i TV, wyszedł przez moment jakiś bałagan, który wziąłem za pomyłki.

A co myślicie o Wiercińskim? To nasza polska nadzieja sprzed 6 lat.
Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #67 : Październik 04, 2021, 22:07:46 »

A co myślicie o Wiercińskim? To nasza polska nadzieja sprzed 6 lat.
nie wiem, czy mam się wstydzić, jestem pełen sceptycyzmu, ja Go nie kupuję
z Polaków dzisiaj Świgut i Wieczorek.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #68 : Październik 04, 2021, 22:09:12 »

Czy ktoś zagrał Etiudę C-dur tak jak powinna brzmieć? Czy to nie za duże ryzyko ją grać w tym konkursowym stresie?

Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #69 : Październik 04, 2021, 22:15:55 »

Sorry, ja nie kupuję komentarzy prof. Tarnawskiej. Ona jest czcicielką akademizmu, odtwarzania pedagogicznych szablonów interpretacji. Tylko... kto takiego wykonawcę potem będzie chciał słuchać w filharmoniach świata?
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #70 : Październik 04, 2021, 22:19:30 »

Wiercinskiego słuchałem przez radio w aucie, ale przed jego ponownym odsłuchaniem na słuchawkach mogę powiedzieć tyle, ze zaczął ładnym nokturnem, z naturalną, swobodną frazą. Etiudy były poprawne, Scherzo miało momenty ciekawe (harmonie), ale brakowało drive’u, tej drapieżnej dramatyczności w częściach skrajnych. Liryzm ładnie wyeksponowany, ale tez nie rzucił na kolana.
Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : Październik 04, 2021, 22:22:28 »

Sorry, ja nie kupuję komentarzy prof. Tarnawskiej. Ona jest czcicielką akademizmu, odtwarzania pedagogicznych szablonów interpretacji. Tylko... kto takiego wykonawcę potem będzie chciał słuchać w filharmoniach świata?

zgadzam się z tym, co teraz napisałeś w każdym calu, lubię słuchać jej komentarzy, ale mam dystans.
Jestem pewien, że pomimo tytułu profesora, sama nigdy w życiu nie zagrała tak etiud jak dzisiaj zrobiła to Chinka Zitong Wang, a pani Ela podsumowała: musi jeszcze dojrzeć .. ja miałem szczękę na podłodze, po tym co usłyszałem.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #72 : Październik 04, 2021, 22:24:02 »

Pawlak grał za to dużym dźwiękiem. Etiuda C-dur była bardziej masywna niż ta Wu, który ją potraktował bardziej poetycko. Ja (i jak pozwolę sobie przypuścić - również wielu innych sluchaczy) wolę podejście a’la Pollini z 1960r. Dla mnie to nie jest rozpoetyzowana rapsodia tylko wykuty w Bachowskiej skale prezent młodego Chopina na Liszta-wirtuoza. Pawlak nie ustrzegł się błędów, ale wieczne wytykanie ich to, jak powiedział przedwczoraj w Gewandhausie Krystian Zimerman, „coś co potrafi nawet 8-latek”. O ile błędy nie są strukturalne, nie przeszkadzają mi. No dobra, ale tu mamy jednak sytuację konkursową...
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 22:28:39 wysłane przez Mozart » Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 953


Paweł


Zobacz profil
« Odpowiedz #73 : Październik 04, 2021, 22:28:44 »

jutro mnie tu nie ma, jestem on my way

subiektywne podsumowanie dnia drugiego.

życzę, by poniżej wymienieni pianiści znaleźli się w II etapie:

1. Kyohei Sorita Japonia

2. Aleksandra Świgut – Ona koniecznie

3. Sarah Tuan USA

4. Zitong Wang Chiny

5. Marcin Wieczorek Polska


Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #74 : Październik 04, 2021, 22:31:56 »

Zazdroszczę Ci, ze miałeś okazję śledzić KCh tak dokładnie przed 2 dni Uśmiech Xie Ci się nie podobał?
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

pd-wp imprezyizloty poslkiserwerrpg stajnia-ow weganie